19 april 2024, 06:20:30

Prijs?

Gestart door ziralioness, 10 februari 2005, 20:31:48

« vorige - volgende »

ziralioness

10 februari 2005, 20:31:48 Last Edit: 10 februari 2005, 20:32:07 by ziralioness
Hallo,

Ik heb de vraag gekregen wat ik voor Sparky wil geven.
Zij beweren destijds 95 (!!!) euro voor hem te hebben betaald.

Ze vroegen me nu om een bod.

Wat is de normale (jong) prijs voor een gepareld-bonte valkman?
Sparky is nu ongev. 2 jaar.

Ik wil ze best een redelijke prijs voor hem geven, dus wie kan mij helpen? :)

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

Lique

Hoi Diane,

Dit is heel moeilijk.
95 euro is namelijk onwijs veel voor een valkparkiet. en ik begrijp dat zij zeker wel de helft willen hebben.
Zelf zou ik voor zo'n mooie valk niet meer als 40 euro betalen.
Maar ik zal hem dan ook in de buitenvoliere hebben, en niet als "huisdier".
Maar als hij aan zou gaan, zou ik beginnen bij een bod van 25 euro.

groetjes Lique

ziralioness

Bedankt Lique. Ik zat ook rond 20-25 euro te denken, en omdat ik ook de kosten voor het brengen vergoed, moet ik het ook niet veel gekker maken denk ik. Zoveel geld héb ik helaas stomweg niet!  ::)

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

ziralioness

10 februari 2005, 20:43:22 #3 Last Edit: 10 februari 2005, 20:51:30 by ziralioness
Oh voor de mensen met auto; hoeveel benzine grofweg (met gemiddelde snelheid van 50 a 60 km per uur) zou je dan verstoken als je ongev. een uur rijd?

Beetje moeilijke vraag, sorry!  ;D Maar ik probeer een idee te krijgen hoeveel reiskosten ik ongev. moet vergoeden....

De ANWB zegt:
De snelste route van Spoorzicht (De blesse), De blesse naar De papiermolen (zwembad), Groningen over 72.7 km in ongeveer 50 minuten.

Dus ga uit van 72,7 km rijden.

Met een een auto die ongev. 1 op 12 rijd kom je dan op een euro of 10 uit..... of heb ik dan te weinig?

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

Lique

ik sc hat zo'n 15 euro. maar dat kan ik ook mis hebben hoor

ziralioness

15 euro kan dus idd ook... :)

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

Riny

Hoy allemaal
Ik heb een bonte geparelde pop gekocht voor €25.
Groetjes Riny :D :D :D

Paul

12 februari 2005, 08:12:07 #7 Last Edit: 12 februari 2005, 08:12:39 by Paul
Hoi Diane,

In een dierenwinkel kan het best dat ze er 95 euro voor betaald hebben.
Bij een dierenwinkel in muiden vroegen ze voor een tamme wildkleur 110 euro.
Maar dan nog als je er 15 tot 20 jaar plezier van hebt valt zelfs die prijs mee.
Als ze 72,7 moeten rijden naar jou moet je dat ook verdubbelen want ik neem aan dat ze ook graag naar huis willen.
Dus ga uit van 145 km dat zal ongeveer 14 liter benzine zijn en dan kom je op ongeveer 17,50.
In elk geval al heel netjes dat ze het valkje willen brengen vind ik.
Als hij echt tam en lief is zou ik tot 40 euro gaan ongeveer maar hoger niet want het brengen komt er ook nog bij.

Groetjes, Paul

ziralioness

We zijn gekomen tot 25 euro + 15 euro voor het brengen. Netjes toch?? :D

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

ep

gefeliciteerd ik vind dit een hele mooie prijs.
Wanner komt je nieuwe valkje?
Ben zeer benieuwt.
petra en tico

Lique

Hoi Diane,

Heel mooi geregeld zo.
Heb je voor een mooie prijs, toch een heel mooi valkje.

groetjes Lique

Paul

Hoi Diane,

Je krijgt hem toch voor een nette prijs en ze komen hem voor een normaal bedrag nog brengen ook.
Het lijkt me dus dat het die mensen meer om het welzijn van de vogel gaat dan om het geld aan de prijs te zien :-)
Ik ben benieuwd hoe het samen met je andere valkjes gaat :-)

Groetjes, Paul

ziralioness

Hoi!

Ja, ze willen namelijk dolgraag dat Sparky tussen soortgenootjes komt, dat vinden ze het belangrijkst. Ik ben ook HEEL blij! Ik hoop dat hij deze week de boel komt versterken... :D

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

ep

FOTO,s wij willen foto,s zien.
Ben zo benieuwd.
gr.petra