28 maart 2024, 14:35:16

Kippie en Nickie hebben een nest

Gestart door Paul, 23 maart 2003, 19:43:15

« vorige - volgende »

Tara

Oef Paul, wat een verhaal, maar gelukkig gaat het weer helemaal goed met het jong :) Inderdaad heel stom om het blok verkeerd neer te hangen, ocharme die ouders, en ocharme dat jong, je was weer bijna een jong verloren :(. Maar gelukkig heb je het op tijd gezien ;)

Trouwens, mooie foto's van dat kereltje :)
Groetjes, Tara

Mandy

Met kippevel las ik je verhaal en was opgelucht dat hij nog leeft!  :)
Tja, van fouten leren we, zo heb ik ook dingen gedaan/ervaren waar ik voortaan wel mee oppas.
Ik heb het ook eens met een jonkie gehad. De ouders hadden er 's nachts niet bij gezeten en ik vond hem koud en levenloos! :o Als een speer vloog ik naar binnen, warmde een keukendoek op in de magnetron en legde daarna dit zieltje erin. En gelukkig, er kwam weer leven in en hij begon te piepen! Een hele poos heb ik hem bij me gehouden en heb hem later weer terug in het blok gelegd toen mijn handen niet meer trilden... Ik heb hem toen goed in de gaten gehouden en de ouders gingen er weer heen en gaven hem te eten. :) Hij heeft het dus ook overleefd, maar waarom ze hem toen alleen hebben gelaten? Misschien was de broedende pop 's nachts ergens van geschrokken en uit het blok gevlogen? :-/
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Paul

1 april 2003, 05:40:58 #17 Last Edit: 1 april 2003, 05:42:10 by Paul
Hallo lief dagboek :-)
Het gaat weer heel erg goed met de kleine.
Zijn krop lijkt erg goed gevuld maar dat kan ook niet anders met zo'n zorgzame moeder.
Ze laat de kleine geen moment uit het oog en als je hem er even uit haalt en daarna weer terugzet is ze meteen weer bij het jong.
Ik heb nu een iets duidelijkere foto van de kleine.
Heel goed is hier ook zijn krop te zien.
Het witte dons is weer een heel ander gezicht als bij mijn vorige nestje waar dat geel was.

hij is in elk geval heel bewegelijk en huppelt door het broedhok als de moeder er niet in zit.
Er lijkt meer beweging in het jong te zitten dan in het vorige nestje.

Groetjes,  Paul

linda

2 april 2003, 01:50:40 #18 Last Edit: 2 april 2003, 01:51:02 by linda
hoi,
ik ben blij dat er eindelijk nog eens iemand is die een jonkie heeft met witte dons, want ik dacht al dat ik het gedroomd had omdat het toch niet veel voorkomt of wel?
ik wens je nog heel veel succes met je nieuwe valkje en lees elke  keer het vervolg omdat het heel fijn is om dat allemaal te volgen
groetjes linda

Mandy

2 april 2003, 03:52:24 #19 Last Edit: 2 april 2003, 03:54:06 by Mandy
Hij/zij ziet er goed uit hoor, het gaat duidelijk een albino worden! ;D
Is het nu erfelijk gezien ook logisch dat dit een pop zal zijn??
En ga je deze ook zelf houden?

En Linda witmaskers hebben ook wit dons hoor, ben ik ook pas achter gekomen... ;) Logisch misschien, maar ik had gewoon geel dons verwacht, wist ik ook niet. Mijn koppel Jut&Jil, die ik sinds december heb, hebben 5 mooie jonkies gekregen en die zien er zo uit;
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Paul

3 april 2003, 05:24:54 #20 Last Edit: 3 april 2003, 05:27:18 by Paul
Hoi Linda,
Zoals Mandy al zei hebben witmaskers ook wit dons net als albno's.
Dat komt omdat er totaal geen geel in de kleur van de vogels zit dus dan kan het dons alleen maar wit zijn.
Met de kleine gaat het heel goed.
Je kan al duidelijk voelen dat hij een stuk zwaarder aan het worden is en zijn krop is steeds goed gevuld nog steeds.
Zeker als je hem een dag niet gezien hebt en je ziet hem na 2 dagen weer valt het duidelijk opdat ie  een stuk is gegroeid.
De moeder doet echt heel erg haar best maar omdat ze maar 1 jong heeft krijgt die natuurlijk ook alle aandacht.

Om te zien is het ook echt een snoepje, kijk maar naar de volgende foto :-)


Groetjes,  Paul

Mandy

FANTASTISCH PAUL! :D
Wat een grappige foto's zo in het gras en in de snoepdoos, echt leuk zeg! ;D
En wat een mooi schattig donsje is het nog... :)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Speedy

 :D :D :D :D Pas maar op!!!!! straks neemt iemand een paaseitje en let niet goed op hahahaha.

Heel leuk Mandy.
Ik zei het al eerder, maar het is zo leuk om die kleintjes op te zien groeien zo op het forum.
Het gaat allemaal zo snel.

Groetjes,
Trudie


Paul

Hallo beste lezer,
Het gaat heel goed met de kleine en zelf paps helpt af en toe mee met voeren, die moet nog leren hoe het gaat :-)
Vandaag zijn zijn oogjes een beetje open gegaan en ze zijn echt rood zo te zien :-)
Dat betekend in elk geval dat het een speciaal valkje word, of een albino (wat ik zelf denk) of een witmasker met rode ogen maar dat denk ik niet want de veertjes beginnen door te komen en alles lijkt nog spierwit.
Hier nog even wat foto's van de kleine, je kan duidelijk zien dat ie geen eten te kort komt :-)



Groetjes,  Paul

Tara

Hoi Paul :)

Zo te zien wordt de kleine goed gevoerd door zijn ouders :). De foto's zijn erg leuk, het is erg leuk om je dagboek zo mee te volgen :)

Groetjes, Tara

Mandy

AAAHHH Paul, wat een scheetje is het toch...
er wordt gelukkig goed voor hem/haar gezorgd
en ik denk ook dat het een albino zal worden,
mooi hoor! ;D
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Paul

9 april 2003, 06:44:11 #26 Last Edit: 9 april 2003, 06:44:59 by Paul
Hallo Allemaal,
VAndaag begint de kleine eindelijk hele kleine veertjes te krijgen.
Aan het begin van de avond amper te zien maar later op de avond al bijna 2 milimeter langer.
Wat groeit dat snel zeg :-)
Hij probeert zelfs al een beetje zijn vleugels te spreiden af en toe maar vliegen is er nog niet bij momenteel.

Als je naar zijn oogjes kijkt die nog maar half open zijn lijken die zo erg licht, mijn vorige valkenjong had zwarte oogjes en die waren meteen pikzwart maar deze heeft rode oogjes en ze lijken nu nog meer rose.
Weet iemand of dat normaal is en of die dan donkerder gaan worden of is er iets fout :-(
Het jong is ook al op type les maar daar maakt ie nog weinig van :-)


Groetjes,  Paul

Saskia

9 april 2003, 14:52:22 #27 Last Edit: 9 april 2003, 14:56:27 by Saskia
Ik denk niet dat er iets mis is hoor.Het schijnt dat lutino's ook met lichtrode tot rose oogjes worden geboren,die later pas donker worden.En als het een albino is dan is het zeker en heel normale kleur.Ik denk dat het later inderdaad nog wel donkerder gaat worden.

Mandy

Volgens mij is het ook normaal dat ze zo licht zijn hoor. Ik heb zelf albino grasparkietjes en daar is het ook zo bij. En nu valt dat zo op omdat ze zo kaal en roze zijn, maar straks met veren ziet dat er ook al heel anders uit. En volgens mij wordt het straks ook wel iets donkerder hoor. Maar hij/zij ziet er goed uit hoor, over een paar weekjes zal je de eerste echte vliegpogingen wel waar gaan nemen! ;D
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Paul

Hallo beste lezers,
Het gaat nog steeds heel goed met de kleine :-)
De veertjes beginnen nu eindelijk wat te groeien maar echt snel gaat het niet.
Bij mijn vorige jong groeiden de veertjes veel sneller maar dat komt waarschijnlijk dat het een albino is.
Hij is wel behoorlijk veel zwaarder geworden en word al een echte valk nu, hij krijst ook goed als ie honger heeft :-)


Op de foto's kan je al duidelijk zien dat zijn kuifje begint door te komen en op de vleugels groeien er nu ook duidelijk veerpennen.
Alle veertjes zijn nog steeds wit dus nu is wel met zekerheid te zeggen dat het een albino word :-)
Hij Begint nu al eigenwijs te kijken dus dat kan nog wel wat worden :-)

Groetjes Paul