28 maart 2024, 14:03:32

Kippie en Nickie hebben een nest

Gestart door Paul, 23 maart 2003, 19:43:15

« vorige - volgende »

Paul

Hoi Allemaal.
Elk moment zullen de eitjes van Kippie en Nickie uitkomen nu :-)
Het is een kwestie van dagen nog maar.
Ze verdedigen hun nestje erg goed, als je in het broedhok kijkt blazen ze als een fietspomp :-)
Hier even een foto van de gelukkige ouders.

Van de drie eitjes gaan er waarschijnlijk 2 uitkomen, 1 is niet bevrucht maar bij de andere twee zie je duidelijk het ongeboren valkje in het ei bewegen als je het met een schouwlampje bekijkt :-)
Uit de eitjes is nog geen gepiep te horen dus het zal nog minimaal een dag duren denk ik voor ze uitkomen :-(
Het is echt een verrasing wat de jongen voor kleur gaan krijgen :-)
Nickie het popje is een albino en Kippie een wildkleur met een beetje cinamon erdoorheen en hij heeft ook wat witmasker in zijn bloed zitten.
Heel erg spannend dus.

Groetjes,  Paul

Mandy

Hoi Paul, :)

Wat een mooi en goed ouderstel!
Ik ben ontzettend benieuwd naar hoe ze het gaan doen en wat voor jonkies er zullen komen. Je wordt dus al een beetje geinformeerd straks als je de donsveertjes ziet; geel of wit.
Laat het ons maar snel weten! ;)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Paul

Hallo,
Tot nu toe zijn de eitjes nog niet uitgekomen maar ik hoop dat dat nu elk moment gaat gebeuren.
Ze liggen er nu rond de 20 dagen in maar in het begin hebben ze niet zo fanatiek gebroed dus het kan iets later komen.
In elk geval leven de kuikens in de eitjes nog steeds dus dat is al een teken dat het goed zit.
Een van de drie eitjes was beschadigd en leeggelopen en die heb ik dan ook weggehaald omdat de andere eitjes dan onder de rommel komen te zitten en dat is niet goed.
Zo gauw de eitjes uitkomen komt het meteen hier te staan.

Groetjes,  Paul

Paul

Hoi Allemaal,
Ik zag vanavond dat er ook in een van de andere twee eitjes een gaatje zat in de buurt van de luchtkamer :-(
Ik hoop niet dat een van de twee ouders de eieren stuk probeert te pikken want nu ze juist zo ver zijn zou dat een ramp worden :-(
Het kuiken wat in het ei zit leeft gelukkig nog wel en omdat het toch bijna op het punt staat uit te komen hoop ik toch dat het nog goed zal gaan.
Er was geen vocht uitgekomen voor zover ik kon zien.
Het ei wat er het langst bebroed uitziet is nog helemaal puntgaaf en het lijkt erop dat het wel elk moment zo ver zal zijn :-)

Groetjes,  Paul

Speedy

Wow, weer spannend Paul, leuk hoor dat het nu zo achter elkaar gaat bij de meeste hier.

Groetjes,
Trudie

Paul

Hallo allemaal,
Waar ik al bang voor was is dus gebeurd :-(
Het jong wat in het eitje wat wel bevrucht was met het gat erin leeft niet meer :-(
Ik hoorde al van een kweker dat als een ei beschadigd is dat dan zeker het jong het niet zal overleven omdat het uitdroogd :-(
Nu is onze laatste hoop gevestigd op het laatste eitje, dat beweegt nog steeds heel druk van binnen dus tot nu toe gaat het heel goed in ik had eigenlijk al verwacht dat het vandaag zou uitkomen.
In elk geval is het voor het eerste nestje van Kippie en Nickie wat makkelijker om 1 jong groot te brengen en een volgende nest zal zeker beter gaan.

Groetjes Paul

Kolkkie

Hoi Paul,

Dat is is echt jammer. Ik zal voor je duimen dat het met het andere ei goed komt. Ik hoop het echt. Het zal mij benieuwen hoe het jong er uit komt te zien als het allemaal goed gaat.

Groetjes

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Lique

[shadow=beige,left,300]Hoi Paul,

Jeetje zeg, wat jammer, hij was al bijna uitgekomen, en dan opeens een gaatje erin. Nee, overleven doen ze vaak niet dan. heb je het eitje verder gepeld, om te kijken of het jong nog leefde?
Ik hoop echt voor je dat het laatste eitje wel goed gaat.
Je hebt nog niet zo heel veel geluk qua jongen gehad. Eerst met het broertje of zusje van binky, en nu met deze.

Succes!!!

Groetjes @ngelique
[/shadow]

Speedy

Goedemorgen Paul,

Ook ik zal zeker voor je duimen, dat dit eitje goed zal gaan.
Hopelijk lukt het voor het jong, dat het er goed uitkomt en dat de ouders het groot zullen brengen.

Duim duim duim)))))))))

Groetjes,
Trudie

Paul

Hallo Allemaal,
Het eitje is nog niet uitgekomen maar het piepen wat gisteravond heel zacht en maar heel af en toe was is nu veel harder en veel vaker te horen :-)
Ik denk dat het dus morgen echt eindelijk de grote dag is dat het gaat uitkomen.
In elk geval gaat het met dit ei tot nu toe heel erg goed want het jong ontwikkelt zich elke dag verder, het was al duidelijk te voelen dat er in het ei iets zat te bewegen :-)

Groetjes,  Paul

Paul

Hoi Allemaal,
Eindelijk goed bericht :-)
Het laatste eitje is nu toch uitgekomen :-)
Vanmorgen was het jong al geboren toen we wakker werden.
Het jong word goed gevoerd door de moeder in elk geval maar de vader hebben we nog niet zien voeren maar misschien doet hij het ook wel alhoewel hij heel jong is.
Het jong heeft wit dons en zo te zien rode oogjes dus dan zal het hoogstwaarschijnlijk een Albino valkje zijn.
Een Witmasker heeft meestal geen rode oogjes namelijk.
Ik kan haast niet wacchten tot ie zijn veertjes krijgt om te kijken of dit inderdaad een albino is :-)

Het is het eerste nestje van paps en mams dus ik hoop in elk geval dat dit eninge overgebleven jong in elk geval groot zal worden.

Groetjes,  Paul

Speedy

Van harte gefeliciteerd Paul met dit kleintje.
Ik zal ook zeker met spanning af zitten wachten of dit kleintje ook een "bink" zal worden.

Groetjes,
Trudie:)

Lique

28 maart 2003, 14:36:38 #12 Last Edit: 28 maart 2003, 14:36:52 by Angelique
[shadow=silver,left,300]Hoi Paul,

gefeliciteerd met je kleintje. Wat een droppie is nog he, kan je je nog voorstellen dat Binky nog zo jong was?

Groetjes Angelique
[/shadow]

Mandy

28 maart 2003, 15:00:22 #13 Last Edit: 28 maart 2003, 15:00:58 by Mandy
AAAAHHHH Paul, wat fijn zeg, gefeliciteerd hoor! ;D
En zo te zien zal het inderdaad wel een albino valkje gaan worden, mooi hoor!
Nou eerst maar afwachten of ze 'm goed blijven verzorgen, de start is in ieder geval goed zo. :)
Wel jammer trouwens van dat andere eitje dat is mis gegaan... :(
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Paul

30 maart 2003, 22:17:34 #14 Last Edit: 31 maart 2003, 04:02:18 by Paul
Hoi Allemaal,
Gisteren was het wel bijna fout gegaan met de kleine helaas.
Ik vond het al vreemd dat de ouders het broedhok niet meer ingingen, ze zaten er af en toe wel voor
maar gingen er niet in.
Ik ben toen gaan slapen en mijn vriendin was een dagje weg.
In de ochtend heel vroeg werd ik wakker en ging meteen naar het jonge valkje kijken.
Het lag heel stil in het broedhok met nog steeds geen ouders erbij :-(
Ik heb het jong eruit gehaald en het voelde ijskoud aan en heb het toen opgewarmd bij een lamp.
Toen kwam er gelukkig weer wat beweging in :-)
Ik heb het jong toen weer teruggelegd en bedacht wat ik kon doen om het te voeren.
Zelf voeren zag ik niet zitten maar de ouders gingen er niet heen dus ik dacht aan de moeder van het
vorige nest erbij proberen te zetten.
De moeder zat wel steeds voor het broedhok en ook te knagen aan de opening.
Toen ik daarna van binnen in het broedhok ging kijken zag ik dat het verkeerd hing en de arme moeder
kon niet eens het broedhok in :-(
Nadat ik het goed hing ging ze meteen naar binnen op het jong zitten en ze beschermde het ook weer heel erg.
Vandaag heb ik verschillende keren gehoord dat ze het jong voerde dus dat gaat gelukkig weer heel goed.
Ik vind het nog steeds ongelofelijk stom om dat broedhok verkeerd neer te hangen en was best boos op mijn vriendin maar het is toch nog goed afgelopen.
Het jong is best sterk dat het een nacht zonder ouders heeft overleefd :-)
Nu is ie best wel weer veel in beweging.
De ouders waren net heel even aan het eten en ik heb het jong even gepakt om er foto's van te maken.
Zo te zien is de krop behoorlijk goed gevuld en het jong huppelt zo goed en zo kwaad als het kan door het broedhok :)



In elk geval gaat het gelukkig weer heel erg goed met de kleine nu.

Groetjes,  Paul