27 april 2024, 07:23:49

Kippie en Nickie hebben een nest

Gestart door Paul, 23 maart 2003, 19:43:15

« vorige - volgende »

Stijn dc

hey,
ik heb net heel je dagboek gelezen, maarik snap niet hoe je dat nestblok fout kan ophangen zodat de ouders er niet mer in konden. kan je dit even uitleggen  :-/ :-/ :-/ :-/ :-[ :-[ :-[

Paul

Hoi Stijn,
Het broedhok hangt bij mij aan de buitenkant voor het deurtje en als het te ver naar de zijkant hangt kunnen de vogels er niet in of uit natuurlijk.
Er zaten dus tralies van de kooi voor de opening daarom was het gat voor meer dan de helft bedekt :-(
Maar gelukkig is dat nog goed gekomen want ik merkte het op tijd.
Met Snowie gaat het ook nog steeds heel goed, hij gaat steeds beter in de veren zitten.
Alleen zijn kopje nog maar daar beginnen al veertjes op te komen nu gelukkig dus dat zal niet lang meer duren.

Ook zijn vleugels zijn al volledig in de veren en faldderen doet ie al regelmatig dus hij zal wel snel het broedhok uit gaan nu.

Hij is ook al met jeugdvandalisme bezig, slopen gaat hem al steeds beter af  :D

Nog even en Snowie gaat er nog uitzien als een valkparkiet :-)

Groetjes,  Paul

yentl

Koddig, schattig parkietje  :)! Albino op zich is al een prachtmutatie!

groetjes Yent'l

Paul

30 april 2003, 23:55:12 #48 Last Edit: 30 april 2003, 23:55:52 by Paul
Hoi Allemaal,
Snowie begint al een beetje zelf te eten, trosgierst is al geen probleem meer en vandaag heeft ie zijn echte eerste vlucht gemaakt :-)
Samen met zijn moeder doet ie zich tegoed aan een gierststengel op de foto.

Zijn kopje Begint nu echt in de veertjes te raken want er zitten allemaal pennen op zijn kopje dus dat gaat ook goed.
Zijn bontkraagje komt in elk geval al steeds hoger richting zijn kopje :-)

Groetjes,  paul

Mandy

Wat een raar zicht is dat toch met zo'n kaal koppie hé.
Maar gelukkig komt dat allemaal wel weer goed.
Hij doet dus in ieder geval z'n best met eten en vliegen, dat is ook mooi! ;)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Paul

Hallo allemaal,
Onze jongste valkparkiet is vanavond helaas overleden :(
We denken dat hij een bloeding of iets dergelijks heeft gehad.
Hij viel op de grond vanaf het bed en lag heel vreemd op de grond te spartelen en zijn kopje kon ie niet meer overeind houden.
Ook kwam er bloed uit zijn bekje.
We hebben hem op aanraden van de dierenarts nog zoveel mogelijk warm gehouden met een soort kruik en het leek weer even wat beter te gaan maar het was helaas toch te ersnstig om van te herstellen.
28 maart is Snowie geboren en we hadden echt wel gedacht dat ie veel langer zou leven.
Het ging juist heel goed met hem en hij begon net een beetje zelf te eten.

Snowie, we zullen je nooit vergeten.

Groetjes,  Paul

Lique

[shadow=beige,left,300]Hoi paul,

Ik heb je ook al aan de telefoon gehad, en wij vinden het echt afschuwelijk, wat er is gebeurt.
Het leek inderdaad het meest op iets in de hersenen, maar dat moet al voor de val zijn geweest. Misschien is hij wel op zijn oogje terecht gekomen, en is daardoor iets(adertje) in de verdrukking gekomen en geknapt. Misschien kwam daarom wel bloed uit de snavel vrij.
We leven heel veel met je mee, al kan je je dat bijna niet voorstellen, maar wij zaten ook met flinke tranen in onze ogen.
Dit gun je niemand, maar jou al helemaal niet.
Je hebt Snowie er niet mee trug, maar probeer het een soort plekje te geven voor jezelf.

Heel veel succes!!!

Groetjes,

Peter en Angelique
[/shadow]

Lique

Lieve Snowy,

We denken aan je. R.I.P.

Paul

Bedankt voor de steun Angelique.
Ik ben er ook even helemaal kapot van en hoop dat het niet snel weer gebeurd.
Ik denk dat snowie al voor dat ie van het bed viel die aanval kreeg en dat ie daarom naar beneden viel.
Normaal fladderen ze ook als ze vallen maar dit keer viel ie als een blok naar beneden dus er is voor de val (van zeer geringe hoogte) al wat gebeurd :-(

Groetjes,  Paul

linda

lieve paul,
wat leef ik met je mee, ik heb met zoveel plezier je verhalen gelezen en zo kunnen meeleven met het hele gebeuren dat ik nu toch wel ff heel hard schrok van wat ik net las.Hij zag er zo goed en lief uit , het was een schatje, en dan gebeurt dit.Snowy had een speciaal plaatsje in mijn hart omdat hij er zo koddig uitzag , Ik zal hem missen , ik keek elke keer uit naar een volgend verhaal.Lieve paul , je hebt heel goed voor hem gezorgd en je hield van hem en dat heeft hij zeker en vast geweten.En heel veel mensen hielden al van hem gewoon door de verhalen en foto's ook al hadden ze hem nog nooit in het echt gezien .
Koester de tijd die je samen had.
Sterkte paul

Speedy

Goedemorgen Paul,

Ook van mij, heel veel sterkte gewenst met het gemis van Snowie.
Ik weet ook uit je verhalen hoe trots je op hem was.
Jammer dat het veel te kort mocht duren.
Hij had zeker ook heel oud moeten worden, maar ja, je hebt het helaas niet zelf in de hand.

Groetjes,
Trudie

yentl

Dat is geen leuk nieuws  :'(. Arme Snowie. Zo'n lief kwetsbaar valkje, zo'n mooi beestje dat zo iets moet overkomen!

veel sterkte,
Yent'l

Paul

We hebben Snowie vanavond begraven in de tuin van mijn huis maar daar moesten we nog even naar toe dus vanavond heen en weer geweest van Rotterdam naar Amsterdam.
Nu heeft ie zijn uiteindelijke rustplaats naast Kwetter gevonden en zijn broertje of zusje ligt er ook naast hem.
Kwetter was de beste vriend van zijn vader dus hij zal het met Kwetter daar zeker naar zijn zin hebben.
De ouders schijnen weinig last te hebben dat ze hun jong kwijt zijn gelukkig.
Alleen toen het net gebeurde zat de moeder er vlakbij en die zat wel even zielig te piepen toen maar ik denk dat ze het al snel had opgegeven want het is net of ze het aanvoelde dat het afgelopen was.
Een troost is dat de ouders vandaag weer bezig waren met Paren :-)
Het zal onze Snowie nooit vervangen ook al komt er een ander wit jong want Snowie was echt uniek en betekende heel veel voor me in zijn korte leventje.

Groetjes,  paul

Stijn dc

hallo paul, ik weet nu precies wat je doormaalt en ik wil je mijn steun ook aanbieden. je doet elke dag je best voor die vogels, je doet er alles voor en dan gaan ze opeens dood. dan voel je je rot. ik maak het ook geregeld mee en ik begrijp wat het is. je denkt dat je de vogels niet kan vervangen maar je moet je er overheen zetten. dat is het beste!!

sterkte!! stijn

Paul

Hallo Stijn,
Dat ze dood gaan als je jongen hebt kan natuurlijk altijd gebeuren.
Van mijn twee nestjes was in elk nest een jong al heel snel doodgegaan en die heb je dan nog niet zien groeien.
Dat is ook erg maar als je een valkje al 5 weken van kleins af aan hebt zien opgroeien en het heeft al alle veren en is superlief en mooi dan hecht je er nog meer aan.
Als er dan iets mee gebeurd is dat net het gevoel of er een familielid is doodgegaan hier:-(
Ik zie mijn valkjes als mijn kinderen zowat dus ik ben van het overleiden van Snowie echt kapot :-(

Groetjes,  Paul