16 april 2024, 08:34:27

Kippie en Nickie hebben een nest

Gestart door Paul, 23 maart 2003, 19:43:15

« vorige - volgende »

murphy

HAi Paul,
Wat een schatje is het toch...Een prachtig kuiken is het;heeft ie al een naam? of houden jullie hem niet?
Maarre wat ik me afvroeg hoe maak je zulke mooie foto's is dat met webcam of een gewoon fototoestel?
Want ik had vorig jaar een nest Grasparkieten kuikens waar van ik foto's had gemaakt,maar die helaas allemaal mislukt waren. :'(
Ik heb namelijk weer een nestje en wil graag foto's maken...
Wat kan ik het beste gebruiken; ik heb een webcam met fototoestel of een gewoon fototoestel maar dan zou ik de foto van heel veraf moeten maken?!>>...Mandy had ook van die mooie foto's ::)
Wie weet raad...
Groetjes Milena en co

Mandy

12 april 2003, 02:13:38 #31 Last Edit: 12 april 2003, 02:14:03 by Mandy
Ja Paul, je zou deze toch houden of twijfel je nog, want ik heb ook nog geen naam gehoord? Ach of je er straks nou 18 of 19 binnen hebt maakt toch ook niet zoveel uit... :D
Hij ziet er wel goed uit hoor! ;D

Dank je Milena, ik maak mijn foto's met een gewoon digitaal toestelletje die ik daarna met een simpel programma (ACDSee) bewerk en op de site plaats. Daarvoor deed ik dat met een spiegelreflexcamera, ontwikkelen, scannen en bewerken, maar digitaal is echt veel makkelijker. :)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Paul

Hoi dagboeklezers,
Hier weer een berichtje over de kleine :-)
We gaan hem in elk geval zelf houden en weten nu ook een naam voor hem/haar
Omdat ie zo wit word gaan we hem Snowie noemen.
De veertjes lijken minder snel te groeien als bij het vorige jong maar ze gaan nu toch wel steeds langer worden.
Ook is het kleine kuifje op zijn koppie wel een koddig gezicht :-)

Ook zijn staartje is al een heel klein beetje aan het groeien dus dat gaat allemaal de goeie kant op :-)
Nog even en hij heeft net zulke mooie witte veertjes als de moeder.
Alleen is mamma valk niet echt tam maar het jong groeit binnen op en zal zeker behoorlijk tam worden.

Groetjes,  Paul

sabrina

Hoi Paul,

Dit wordt echt een mooie valk! Ik had nog niet eerder zo'n albino gezien, maar vind 'm heel bijzonder. Fijn dat 'ie zich zo goed ontwikkeld! Het verbaasd me echt hoe snel ze groeien!

Sabrina

linda

hoi paul,
wat een schatje is het , en zo een hele witte heb ik nog nooit in het echt gezien. De naam die jullie gekozen hebben is wel heel toepasselijk, en fijn dat jullie hem zelf houden.Ik kan geloven dat je er moeilijk afstand van kan doen ,zeker als je ze van zo dichtbij meemaakt , ik denk dat het voor iedereen wel moeilijk is om er afstand van te doen want het zijn toch een beetje je eigen kinderen hé.nog veel plezier met snowy en hopelijk zien we nog veel foto's van hem of haar
groetjes linda

Paul

14 april 2003, 08:01:13 #35 Last Edit: 14 april 2003, 14:46:51 by Paul
Hallo allemaal,
Het lijkt wel of je hem met de dag groter ziet worden :-)
Snowie ziet er erg goed uit en de moeder is werkelijk heel erg goed voor de kleine.
Hij word goed gevoerd en ook erg goed beschermd als je in het broedhok komt.
Tot nu toe zijn er alleen witte veertjes te zien met wat rose soms aan het begin van de pennen maar omdat rose valkje (nog) niet bestaan zal hij toch totaal wit worden :-)
Anders had ik toch een probleem met de naam Snowie :-)
Maar een spierwitte valk vind ik zelf heel erg mooi en ik hoopte dus ook dat ie wit zou zijn toen ie net geboren was.
Aan de rode oogjes was al bijna met zekerheid na 2 dagen al te zeggen dat het een witte zou worden :-)

Zijn kuifje word steeds duidelijker te zien en het begin van het staartje is er ook al.
De pootjes zijn al aardig groot geworden en lijken in verhouding erg groot maar dat is normaal.
Als de kooi open staat is de vader al erg snel verdwenen maar de moeder blijft alleen maar bij het jong en komt er maar zelden uit.
Omdat we maar een jong hebben in dit nest is de keuze van zelf houden niet zo moeilijk, als er meer waren zouden er wel een paar een ander huisje moeten zoeken maar nu houven we die beslissing gelukkig niet te nemen.
Het is inderdaad net een kindje wat een beetje van jezelf is terwijl de valkjes wel het meeste werk in de opvoeding doen :-)
Wij helpen in elk geval zo veel mogelijk als dat nodig is.

Groetjes,  paul


Speedy

 :D :D :D :D Ja ja Paul, anders kan je hem/haar nog altijd de naam "Pink Panter" geven.  ;D ;D

Groetjes,
Trudie

Paul

Hoi beste lezers,

Trudie, zo zal ie zeker gaan heten als ie rose word :-)
Maar de veertjes beginnen nu steeds witter te worden.
Aan een paar veren gaan de hulsjes nu al open en de veertjes zijn heel mooi spierwit :-)
Je ziet nu echt met een dag al veel verschil en nu gaan de veertjes pas echt goed groeien lijkt het wel :-)

Ook zijn staartje en kuifje worden nu echt duidelijk een stuk groter en tot nu toe word ie gelukkig nog niet geplukt zoals in mijn vorige nest maar dit zijn denk ik ook betere ouders :-)

Groetjes,  Paul

Tara

Hoi lieve Paul,

je Snowie is al mooi aan het worden zeg! Je ziet al erg goed dat hij een albino wordt :). Ik vind het erg leuk voor je. Zijn kuifje is ook erg schattig vind ik :) En natuurlijk dat staartje ;D. Erg leuk allemaal. Zijn de pluimpjes inmiddels al wat groter? Ik denk het toch en hoop het :).

Groetjes, Tara

Paul

Hoi beste lezer,
De pluimpjes zijn inderdaad al wat groter Tara, kijk maar op de foto die hieronder staat :-)

De eerste hulsjes beginnen al open te gaan en Snowie doet zijn naam eer aan, inderdaad echt spierwit wat er uit komt :-)
Maar blazen kan Snowie nog steeds als de beste hoor zeker als je hem van bovenaf probeert op de foto te zetten.

Alleen heb ik vandaag ontdekt dat ie waarschijnlijk ook geplukt was :-(
Op zijn wangetje zat wat bloed en er waren een paar veerhulsjes half doormidden :-(
Hopenlijk gaan ze er niet mee door want ik vind Snowie nog iets te jong om met de hand verder te voeren en de ouders leveren toch het beste voer.
Wel vreemd want beide ouders zijn echt geen plukkers.
Waarom doen ouders dat toch bij hun jongen :-(
Maar hopenlijk valt het mee verder ik houd het nu extra goed in de gaten.

Groetjes,  paul

Mandy

Hoi Paul, :)

Wat wordt Snowie een mooie witte valk! ;D
Maar wat is dat verdorie toch weer ontzettend vervelend; dat gepluk! Waarom, waarom, waarom... :( En wat moet je hier nu weer mee, wat ga je nu doen? Snowie is nog best jong.
Ik snap er ook niets van hoor. Kippie is nog zo jong en Nickie ook, het is hun eerste nestje, het lijkt wel instinctief te gebeuren. Weet je toevallig of hun ook als jongen door de ouders geplukt zijn? Wilt ook niet altijd wat zeggen, want Marrie hier die nu plukt heeft haar vorige jongen nooit geplukt en haar 1e; Japie-jo die nu zelf jongen heeft plukt niet...gelukkig. ;)
Er schijnt toch iets in de veerhulsjes te zitten dat ze lekker vinden en als ze dat eenmaal proeven, bv tijdens het veren poetsen/verzorgen van de jongen, dat dit extreme vormen aan neemt. Maar ook al vul je die aminozuren aan die hierin zouden zitten en die ze lekker vinden doen ze het nog merk ik wel, want ik weet zeker dat ze met het supplement dat ik geef, dat nu binnen krijgen.
Wanneer zou het verlossende antwoord/oplossing nou eens komen...zucht... :-/
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Paul

20 april 2003, 02:53:48 #41 Last Edit: 20 april 2003, 02:55:07 by Paul
Hoi Mandy,
Kippie is zeker nooit geplukt want die heb ik al vanaf 6 weken en die zat volledig in de veren.
Van Nickie weet ik het natuurlijk niet omdat die al wat ouder is, ik dacht van 2001
Ik heb nu als de kooi dicht is Kippie (de vader) er uit gehaald, als de kooi open is komt die wel af en toe voeren.
Tot nu toe is het jong niet verder geplukt door de moeder gelukkig.
Misschien dat Kippie er graag uit wilde en uit verveling het jong ging plukken maar ze kunnen helaas niet zeggen waarom ze het doen.
Vanavond hebben we voor het eerst Snowie een bijvoeding gegeven maar het meeste voeren laten we toch aan de ouders over.

Je ziet nog de resten pap op zijn snavel zitten met dat wilde eten wat ze doen :-)

Er beginnen nu wel veel meer veertjes uit de hulsjes te komen maar het kopje blijft nog behoorlijk kaal helaas.
Gelukkig is er nog wel wat van zijn kuifje blijven staan maar op zijn kopje zelf is ie volgens mij niet geplukt want daar waren nog geen veren te zien de dag ervoor.
Maar die komen vanzelf, bij een albino groeien de veren toch veel minder snel dan bij ons vorige jong en die was gepareld.

Groetjes,  Paul

Paul

25 april 2003, 06:10:01 #42 Last Edit: 25 april 2003, 06:11:56 by Paul
Hallo allemaal,
Met Snowie gaat het nog steeds goed maar dat was wel te verwachten, beide ouders voeren hem eel erg goed.
In het begin wist Kippie niet hoe hij moest voeren maar dat heeft ie nu aardig onder de knie.
De veertjes zijn op de vleugels al heel erg mooi geworden alleen zijn kopje komt maar langzaam in de veren.
Dat komt volgens mij alleen maar omdat het een albino is want een wildkleur van de zelfde leeftijd zit al veel voller in de veren.
Maar als ie alle veertjes heeft is dat wel een mooi gezicht zo helder wit.

Groetjes,  Paul

linda

25 april 2003, 17:05:32 #43 Last Edit: 25 april 2003, 17:06:36 by linda
hoi paul,
wat een snoepje is het he , is dat een creatie van versacé dat hij draagt ? ;D :D ;D.
Het is net of hij een winterjasje aanheeft met een bont mutsje op  :D
Hij ziet er hééééél lief uit .
Als ik jou was zou ik die foto zeker bijhouden om met kerst er een mooi kaartje van te maken  :D daarmee win je zeker een 1ste prijs .
heel veel plezier met snowy en blijf foto's erbij zetten want hij ziet er ontzettend leuk uit .
groetjes linda

yentl

Waauuuuw een albinokleintje!!! Wat lief, kwetsbaar oneindig mooi! Snowie past inderdaad goed bij het kleintje  ;D.

groetjes Yent'l