vergissing (popje bleek mannetje te zijn)

Gestart door Christine, 9 februari 2005, 13:35:29

« vorige - volgende »

Christine

ik had jullie al vertelt dat ik normaal gezien een popje en een mannetje had maar het popje bleek een mannetje te zijn en de mutatie van hem vond ik nergens maar ja ik wou dan toch liever een vrouwtje en met pijn in ons hart hebben we dat mannetje terug omgeruild. nu bleek het dus duidelijk dat het een mannetje was en dan hadden we een lutino popje gekregen.
alles ging goed en zeker toen we met het nieuw popje terug naar huis gingen flutty had zich al schoon gemaakt en blijkbaar zag hij dat het deze keer een popje was dat ik bij had voor hem, het scheelde niet veel want we hadden een vervoerkotje en we probeerden fien (popje lutino duidelijk de zelfde naam :D :D :D)
zo is het groot kot te krijgen maar zo slim was ze nog niet, alleen dat flutty bijna in dat vervoerkotje ging in plaats van omgekeerd.
we hadden ze dan ook buiten gelaten 's avonds om is uit te testen wat ze gingen doen, ik zette flutty op de keukentafel en liet fien achter maar ze vloog al snel naar flutty alleen het landen ging niet zo goed :D :D :D.
en al snel bleek het dat fien iets met stokjes had, zo als een tamme vogel op je vinger komt zitten, zit zij graag op het stokje. we hebben ons supper goed geamuseerd.

groetjes piperke, flutty en fien  :D :D :D

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Riny

Hoy Piperke
Fijn voor je dat je nu een ECHT koppeltje hebt.
Wil je graag dat je een keer jonkie's krijgt?
Hoelang had je Fien al?Ik heb zoiets ook een keer aan de hand gehad maar heb er toen een valkje bij gekocht.
Maar daar moet je ook weer de plaats voor hebben.
Laat je ons weten of die 2 het ook goed met elkaar kunnen vinden?
Groetjes Riny :D :D :D

Christine

ik had da mannetje al een maand maar ja met gebrek aan plaats hebben we ze toch omgewisseld ;).
maar ja flutty en fien kunnen blijkbaar goed met elkaar opschieten allé dat begint er toch op te lijken en ja ik droom er van van kleine valkjes te hebben :D :D :D. dus nu moeten fien en flutty hun werkje maar doen eh heb dat dus ook nog nooit in het echt gezien alleen bij de duiven maar denk dat dat hetzelfde moet zijn  :D :D :D
wie weet ahja voor alle duidelijkheid flutty en fien wonen in een soort berging allé in hun kot eh en dat heeft buitentemperatuur alleen is het daar iets warmer als het vriest buiten.
de duiven zitten buiten  :D :D die hebben alle plaats tussen onze kippen en kalkoenen  :D :D :D :D :D :D

groetjes fien, flutty en piperke  ;)

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Riny

Hoy Piperke
Mijn valkparkieten zitten in een buitenvoliere en ik hang ,naargelang het weer meestal eind maart begin april de nestblokken erin.
Maar het is voor jou wel belangrijk om te weten hoe oud dat jou valkjes zijn.
Als ze te jong zijn krijg je geen gezonde jonkie's en weten ze niet wat ze met de jongen moeten doen.
Het beste is het om ze het eerste jaar geen jongen te laten krijgen.
Groetjes Riny :D :D :D

Christine

fientje heeft al eitjes gelegd wist ik van die van de dierenwinkel en flutty is bijna 2jaar  :D

Riny

Hoy Piperke
Dan zijn ze oud genoeg om jongen te krijgen.
Als je wil kun je er ook eind maart een broedblok bijhangen.
Laat je me weten of je ook jonkie's gekregen hebt?
Heel veel succes Riny :D :D :D

Christine

heb het broedblokje al klaar liggen dus kan het hangen wanneer ik wil en ik hou je op de hoogte

groetjes piperke, flutty en fien

Christine

fien en flutty kunnen nu heel goed mekaar mee overweg zeker als flutty zijn verleidingstrukjes uitprobeert het is echt leuk om te zien maar als het van hun afhangt zullen ze lang nog niet paren  :D :D :D