5 mei 2025, 23:49:51

We zijn radeloos

Gestart door Mireille, 10 februari 2005, 15:41:13

« vorige - volgende »

Mireille

Wij hebben een zeer lief valkparkietje genaamd : Joepie.
Ze heeft de laaste tijd vaker last van een zeer pootje, maar vandaag is het wel heel erg.

Vanmorgen vloof ze ineens door haar kooi, dit meerder malen en ze was niet rustig te krijgen. Kuif omhoof. Het was net alsof ze wat zag. Ze gaat nu de hele tijd hangen met haar snavel, omdat haar poot zeer doet . Ze was na die paniekaanval ook erg aan het blazen. Wij twijfelen of ze mss iets met haar poot heeft of haar oog. Ze springt vaak vanaf een deur hier de kast in. Ze is heel nieuwsgierig en eigenwijs , dus alle oplossingen om haar daar weg te halen waren voor niks. Ze ziet het soms volgens mij als haar huisje....
Nu kan ze bijna niet zitten op haar schommel en gebruikt nu bijna alleen haar snavel. Wat kan dit zijn of wat kunnen we hieraan doen?

Help...

Kolkkie

Hoi Mireille,

Als je valkje al een poosje last heeft van zijn pootje, zou ik maar eens langs een dierenarts langsgaan.
Het kan mss zijn dat hij zijn pootje gebroken of zwaar gekneust heeft.

De meeste van ons gaan naar Dr. Feld (in Amersfoort) als er wat met hun valkjes aan de hand is.
Zijn adres en tel. nr. staan hier op de site, ook staan er andere dierenartsen in die lijst.

Groetjes,

Mariska

Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

tommy

hoi

Een valkparkiet zal je net als een mensen kind moeten opvoeden. Jij bent de baas al denkt de valkparkiet daar anders over.
Kan jullie joepie wel staan op het pootje?
Ik zou even langs een dierenarts gaan.
Ik woon zelf in alphen aan den rijn en rij naar amersfoort.
grt Annemieke

Mireille

Hallo,

Nou we hebben gistermiddag een handdoek op de kooi gedaan om haar zo min mogelijk prikkels te geven, zodat ze rustig op haar stok blijft zitten. Ze gaat wel zelf van de schommel naar de stok en terug, maar met moeite. Ze had hiervoor dan een tijdje last van haar poot en toen ineens niet meer. En dan weer even ( een dag)wel en dan weer niet. Snap je?Ik vraag me alleen af: wat kan de dierenarts voor Joepie doen?Maarja baat het niet dan schaad het niet.
We kijken het vandaag nog even aan:verbeterd het niet gaan we bellen. Wij zelf ( vriend en ik) wonen in Enschede, dus we gaan sowieso nog op zoek naar een optie die dichterbij is. :)
In ieder geval geweldig dat ik zo snel een reactie heb.
We hebben Joepie nou op de desktop van de pc staan. Erg leuk. ;D

Groetjes Mireille  

Ed

Hoi Mireille,

Even een vraagje tussen door heeft Joepie een ring om dat pootje zo je heeft hij daar dan geen last van. Dat komt ook wel een voor en dan moet je de ring er af laten knippen.

Groetjes
Ed

Riny

Hoy Mireille
Als ik in jou schoenen stond ging ik vandaag als het mogelijk is met Joepi naar een vogelarts.
Dan heb je tenminste zekerheid wat er aan de hand is.
Ik hoop voor jullie dat het om een kleinigheid gaat!!
Veel succes Riny :D :D :D

Paul

Hoi Mireille,

Ik zou alleen nooit naar een gewone dierenarts gaan die weten vaak weinig van vogels en die doen dan vaak iets wat vaak niet echt helpt.
Je kan even in deze lijst kijken of er een bij jou in de buurt zit want deze dierenartsen hebben in elk geval wel verstand van vogels:
http://www.valkparkiet.com/nl/files/dierenarts.htm

Ook al is dr Feld in Amersfoort een eind rijden het is een van de beste in Nederland met vogels dus wel een aanrader.
Ik hoop dat er een oplossing is voor Joepie en dat hij snel weer de oude is.
Als het trouwens de ring is zoals er al gezegd werd kan je dat zo merken want een ring moet altijd los zitten en makkelijk kunnen bewegen.
Zit de ring echt klem dan moet hij er zo snel mogelijk vanaf.

Groetjes, Paul

Joke

Hoi Mireille,

Als ik jou was zou ik toch voor de zekerheid even naar de DA gaan. Mijn Grumphy heeft ook een gebroken pootje gehad en die deed ook alles met zijn snavel en liet zijn pootje hangen. Waar je nu wel goed mee moet opletten is wel dat ie nog goed eet en drinkt want ze kunnen er af en toe wel depri van worden (ik moest Grumphy ook bijvoeren want die wilde ook niet eten of drinken door ik denk de pijn). Wat ik wel raar vind is dat jouw valkje dit niet altijd heeft (de ene keer wel en de andere keer niet). Normaal als ze last hebben merk je dat voortdurend en proberen ze zo min mogelijk hun pootje te belasten. Ik zou voor de zekerheid naar de DA gaan en aangeven wat precies de symptomen zijn. Misschien is het wel meer een soort epilepsie en dat het daarom tijdelijk is en dat hij daarom ook zo door de kooi fladdert en blaast. Als het zijn pootje is kun je het beste ook de stokjes wat lager zetten zodat als hij valt of een beetje wil klimmen, hij wat lager aan de grond is en niet een harde smak maakt.

Groetjes,
Joke