8 mei 2025, 18:34:04

snavel

Gestart door aletta@wanadoo.nl, 5 februari 2005, 16:12:54

« vorige - volgende »

aletta@wanadoo.nl

hoi allemaal

ik heb even een vraagje,min valkje van 5maanden had eerst een roze snavel nu zag ik van de week dat de onder kant van zijn bekje een andere kleur krijgt een beetje paars zwart achtig,is dat normaal.

GROETJES SANDRA

~Natas~

Hoi Sandra,

Wat voor mutatie is je vogel?

Gr Natas

aletta@wanadoo.nl

hoi natasja

ik heb een wildkleur,wel heb ik sinds vorige week er een piksteen in hangen kan het daar door komen.

GR SANDRA

Paul

Hoi Sandra,

De snavel kan altijd verkleuren bij een wildkleur en zeker als ze wat ouder worden is dat heel normaal.
Mijn eerste valkje had ook eerst een rose snavel en die werd later behoorlijk zwart.
Na een tijdje werd die ook weer rose en dat wisseld af en toe bij hem.
Maar dat komt niet door een piksteen of wat anders maar is gewoon normaal hoor daar hoef je je geen zorgen over te maken.

Groetjes, Paul

aletta@wanadoo.nl

hoi paul

bedankt voor het reageren,ik vond het best vreemd,ik schrok er ook best van,ik dacht dat zijn snavel aan het rotten was, maar zijn snavel zag er nog goed uit geen stukken eraf of zo.

GR SANDRA

Paul

Hoi Sandra,

Hier zie je de snavel van Taco zo kan die bij jou ook gaan worden en dat is heel normaal.

Als er echt wat aan de hand is met schurftmijt bijvoorbeeld dan komt er een witte woekering over de snavel dan is die niet glad en glimmend meer.
Dus bij jou zal het gewoon normaal zijn het verkleuren van een snavel kan helemaal geen kwaad.

Groetjes, Paul

~Natas~

hoi Sandra,

Bij een wildkleur veranderd de snavel inderdaad nadat ze ouder worden.
Ik heb er zelf ook 1 en toen ik Joepie kreeg was zijn snavel heel mooi roze.
Nu Joep rond de 8 maanden zit wordt zijn snavel donkerer van kleur.
Is gelukkig niks aan de hand met je vogel,dit hoort erbij.

Gr Natas