12 mei 2025, 20:59:40

We hebben er één!!!!

Gestart door carco, 5 februari 2005, 12:30:47

« vorige - volgende »

caroliendewit

Hoi,
Spannend!!! Ik hoop voor je dat het goed blijft gaan!!! Nog een week of 2 zeker voordat het eerste eitje uit gaat komen??? Ik blijf het volgen!!

Groetjes Carolien

carco

16 februari 2005, 02:02:20 #16 Last Edit: 16 februari 2005, 02:03:34 by carco
Hoi
Toch eens even mezelf in die erfelijkheidsleer verdiept, en ik wist al dat Harry split voor lutino was en dit dus een pop moet zijn.
Nu heb ik de tabel ingevuld en wat schetst mijn verbazing??
 Van alle jongen die worden geboren uit Harry en Charlie is dus al van bekend of het een pop of man is!!
Dit vind ik eigenlijk wel supergaaf!!
Zonder dat ik het wist: nog nooit in verdiept dus.

Kijk maar:
Moeder: cinnamon
 Vader:gepareld split voor {X1:  lutino}  
man afkomst: 50% wildkleur split voor {X1:  lutino gepareld} {X2: cinnamon} 50% wildkleur split voor {X1:  gepareld} {X2: cinnamon}
 pop afkomst: 50% lutino gepareld 50% gepareld

Nu maar hopen dat het goed blijft gaan!!
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

caroliendewit

hoi,
dat is zeker leuk om er achter te komen wat het zijn als ze straks uit het ei komen. Gaat het nog allemaal goed??? Hoe lang moeten ze nog????
Groetjes Carolien

bobbie

Hoi Caroline,

Zo, dus we kunnen voortaan ook aan jou vragen hoe het een en ander zit qua genen en chromosomen en split en..............
Dan kunnen we Paul een beetje ontzien, nu vraag ik alles aan Paul. :D

Leuk joh, zo met je nestje mee te leven.

Als de weeën beginnen horen we het wel he?

Succes en groetjes, Nel :)

carco

Hoi Nel
Dat zal wel mee vallen hoor, ik ben veel te bang dat mijn adviezen verkeerd uitvallen, maar een tabelletje kan ik nog net invullen :D
En je hoort het wel van de weeën storm die hopenlijk nog gaat komen :).

ep

Hoi carolien hopelijk gaat alles goed met het broedende paar, verwen ze maar lekker met lekkere dingen, dat kunnen ze wel gebruiken als ze straks 4 koters moeten voeden.

petra

carco

Tjonge, jonge wat een spannning zeg: ik heb er slapeloze nachten van, nu de eitjes elk moment uit kunnen komen.Ik hoor nog niets: nu zegt dit niet veel natuurlijk, maar straks zijn ze echt niet bevrucht en ze doen zo hun best, zou ik wel erg zielig vinden :(.
zelf zitten ze erbij of er niets aan de hand is en van we broeden gezellig nog even door.
Van mij mag ik piepjes gaan horen, wat duurt dat wachten ontzettend lang zeg!

margreet

hallo Caroline,

Ik zit in het zelfde spannende schuitje, mijn valkjes hebben ook hun eerste eitje gelegd in de nacht van 5 op 6 februari daarna zijn er nog 4 bijgekomen. Ik heb ze wel geschouwd en volgens mij waren ze alle vijf bevrucht. Bij mij hoor je ook nog geen piepjes en zitten er ook nog geen barstjes in de eieren, elk moment lig ik met mijn oor op het nestkast in de hoop wat te horen. Ze staan bij mij in de huiskamer dus ik kan het goed in de gaten houden. Veel succes en ik hoop dat het met beide paren goedgaat.

groetjes Margreet

boezempje

hai Caroline, margreet

jullie eitjes zullen snel uitkomen  ;)maar het wachten is lang ja weet er alles van,ik zat ook elke dag met mijn oor in het blok :D
wens jullie allebij veel succes met de eitjes

essie

carco

Hoi
Grr....  Ik word zo moe van het wachten!
Wat als de eieren nu helemaal niet bevrucht zijn?
Ik moet er nog maar even niet aan denken.
Er is nog steeds niets te horen en pa en ma zitten er nog heel rustig bij.
Ik weet nog van het vorige nestje toen het gepiep begon dat ze heel erg onrustig werden en dit zijn ze nog totaal niet.
En Margreet hoe zit het bij jou: ook nog flink aan het stressen?

Paul

Hoi Caroline,

Het kan soms ruim 3 weken duren voor de eitjes uit komen.
Soms hoor je ook geen gepiep en is het jong er ineens voor je het weet :-)
Wil je zekerheid over hoe het met de eitjes is dan zou je ze kunnen schouwen met een lampje dan weet je in elk geval of ze nog leven en of ze snel uit zullen komen.
Ik ben heel benieuwd.

Groetjes, Paul

ep

Hoi carolien gaat het nog een beetje .

het is ook zo spanend

margreet

hallo Caroline,

Bij mij is het ook nog hetzelfde, geen gepiep en de ouders gaan rustig door, wel hoor ik ze steeds scharrelen met de eieren. Gisteren nog even geschouwd, zag in een aantal eieren nog steeds de rode lijnen. Weet iemand als b.v. de eerste 2 eieren niet goed zijn ze dan toch op het nest blijven voor de andere eieren. En zouden ze voelen dat er leven in de eieren zit? Het komend weekend moet ik werken, best balen maar aan de andere kant ze moeten het toch zelf doen. Als er wat gebeurd ondertussen laat ik het zeker weten.

groetes Margreet

Mandy

Nou dat is allemaal spannend daar bij jullie. :)
Je kan niet meer doen dan afwachten, hopelijk duurt het niet al te lang meer, is niet goed voor de zenuwen. ;)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Paul

Margreet schreef:
CitaatWeet iemand als b.v. de eerste 2 eieren niet goed zijn ze dan toch op het nest blijven voor de andere eieren.

Een valkje weet niet of er leven in de eitjes zit ze broeden gewoon op alles wat op een ei lijkt :-)
Als je rode aders ziet dan is het ei nog niet zo ver om uit te komen want ze worden dan eerst heel erg donker van binnen en als alle aders weg zijn dan komt het pas uit.
Maar je ziet dan al lang beweging in het eitje dus je weet dat het dan goed gaat :-)

Groetjes, Paul