22 juli 2025, 16:38:18

Nestje van Peppie en Kokkie

Gestart door Paul, 5 februari 2005, 07:47:54

« vorige - volgende »

Joyce28

Hoi Paul,

Hoe gaat het met de valkjes?Of zijn ze al naar een nieuw baasje?

Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Lin

Hey Paul,

Alles nog goed?

Groeten, Lin

p.s. rianne heeft een valkje erbij en ik krijg er ook twee bij!

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

hippysuus

Hallo Paul,

Ik heb heerlijk in je dagboek gelezen, ik vind de jonge valkjes erg lief, heb je ze ook al namen gegeven of laat je dat aan de nieuwe eigenaar(s) over?

Groetjes,
Suus

Val_pcstuk

Paul?
Alles nog ok met je? We beginnen ons wel zorgen te maken hoor..   ???

~Natas~

Hoi Val,

Ik heb Paul een paar keer gezien.
Je hoeft je geen zorgen te maken hoor.
Het gaat allemaal z'n gangetje met 'm.

Groetjes,

Natas

Ps: Zorro alles goed met je, Joepie mist je hoor  ;D

Valerie

Petra en Cheeky

Ha die Paul,

Na al die verhalen van je over je valkjes gisteravond, moest ik natuurlijk even gluren en bijlezen in je verhalenboek! Het is leuk om de foto's van de vogels waar het om ging erbij te zien! Nu kon ik ook de kleine, dikkere ring zien, waar je het over had! De valkjes passen er ook maar net in, zeg!  ;) ;D Grappig gezicht!

Cor en ik vonden het erg gezellig om jou en Henry gisteren te zien, al waren de weersomstandigheden voor jullie niet bepaald optimaal! Fijn dat de terugreis in ieder geval sneller is gegaan!

Groetjes & hou je haaks!,
Peet

~Natas~

Hai Paul,

Gelukkig zijn jullie gister weer veilig thuis gekomen.
Maar vind het wel bizzar hoor dat jullie als nog zijn gegaan, maar gelukkig is alles goed afgelopen.
Zo te lezen van Petra is het wel een geslaagde dag geweest, dus jullie zijn niet voor niks geweest.

Valkengroet,

Natas en Joepie

Paul

27 november 2005, 07:25:03 #654 Last Edit: 27 november 2005, 07:30:14 by Paul
Hoi Petra,

Het was zeker gezellig even vrijdag en gelukkig konden we even bij jullie blijven tot de grote drukte voorbij was.
Op de terugreis was er totaal niks te merken in het verkeer het reed gewoon zoals op een normale dag.
De twee jonge valkjes in de ring die je bekeek zijn beide dood helaas  :(
We vermoeden door loodvergiftiging maar zeker is dat nog niet dat wil ik nog een keer laten onderzoeken.
Het waren handgevoerde valkjes omdat de moeder ze niet wilde voeren en het waren echte schatjes alleen gingen ze ineens bergafwaards.
Ik heb nu ook twee jongen die ik met de hand groot moet brengen omdat dezelfde moeder het eerste eerste jong de bovensnavel afbeet en dus ben ik deze twee zelf maar gaan voeren.
Ze zijn heel lang heel licht geweest maar ze beginnen nu toch een beetje te groeien :)
Hier even een foto van die twee:

De rechtse mist dus de bovensnavel als je goed kijkt kan je dat zien.
Hij heeft steeds zijn tongetje uit zijn bekje hangen en normaal zie je dat niet omdat de bovensnavel eroverheen zit.
Maar hier zie je echt een groot gat zitten en je ziet zijn tongetje altijd zitten.
Maar volgens dr Feld groeit de snavel nog wel een heel stuk aan gelukkig.
Het word nooit meer zoals het hoort en hij zal steeds bijgeknipt moeten worden maar het belangrijkste is dat hij zich zelf goed kan redden.

Groetjes, Paul

Paul

CitaatMaar vind het wel bizzar hoor dat jullie als nog zijn gegaan, maar gelukkig is alles goed afgelopen.

Hoi Natasja,

We hadden ook niet verwacht dat het zo erg zou zijn op de weg anders waren we ook niet gegaan.
De bedoeling was om naar Apeldoorn te gaan maar bij Amersfoort was al niet eens te komen zowat want vanaf Utrecht stond al een file die bijna alleen maar stilstond.

Groetjes, Paul

trienke

hoi paul

wat een schatjes die 2 ;D
wat jammer dat die snavel neit helemaal weer goed komt, maar het belangrijkste is dat hij/zij zichzelf kan redden.

groetjes Trienke

~Natas~

Hoi Paul,

Jammer dat weer 2 jongen dood zijn, maar ja je hebt nog andere waar je voor moet zorgen.
Ja kan het inderdaad goed zien dat snaveltje van dat jong.
Gelukkig groeit het nog wat aan, en het belangrijkste is toch dat hij zichzelf kan redden.
En het bijknippen, ach ja je moet wat he  ;)

Valkengroet,

Natas

Caroline

Hoi Paul, 

ik wilde een kerstwens in je dagboek plaatsen en zag toen het valkje met het afgebeten bovensnaveltje, ik ben dat gaan lezen en las toen dat je het altijd zal moeten bij knippen/vijlen.

Maar gelukkig zal het wel weer redelijk aangroeien. Zal het ook ooit helemaal normaal kunnen eten hiermee??

Ik ben hier nieuwsgierig naar omdat ik zelf een centenbakkie heb, Noa.

Noa moet ik ook elke week knippen/vijlen, en met een net gekorte ondersnavel heeft zij moeite om kleinere zaadjes te eten. Hoe knip jij het jong of is het nu niet aangegroeid.

Als je weer helemaal de ouwe bent, en je hebt een keer tijd en zin, wil je dan nog eens voor mij een recente foto plaatsen zodat ik kan zien hoe ze nu is.

En als je verder nog tips hebt, hoor ik het graag.

Groetjes van Caroline  :)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Caroline

Hele fijne feestdagen en een voorspoedig 2006 vol valkenvreugde!!

Liefs van Ed, Caroline, Sanne, Thomas en Jasper.

:-* :-* :-* :-* :-*

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.