24 juli 2025, 01:13:18

Nestje van Peppie en Kokkie

Gestart door Paul, 5 februari 2005, 07:47:54

« vorige - volgende »

Rianne

Paul

Hallo allemaal,

Het ziet er misschien wel uit als een IC afdeling van een ziekenhuis
:D maar ik vind het wel belangrijk dat ze zeker op de goeie temperatuur liggen :)
Ze groeien in elk geval beide goed en ze zijn nu met een lege krop 13 gram.
Ze eten ook heel goed het is geen moeite om de voeding erin te krijgen ze eten nog bijna de spuit erbij op  ;D
Ze gaan echt helemaal rechtop staan zo hoog mogelijk dat is ook heel knap dat ze dat al zo snel kunnen.
Hier zie je er een op mijn hand staan ze komen echt behoorlijk omhoog.

Ik heb in elk geval zelf een goed gevoel dat ze het zonder problemen gaan redden want ze zien er echt ook heel levendig uit.
En voor valkjes die de ouders nooit gekend hebben groeien ze toch niet echt slecht ze komen toch elke dag weer aan en momenteel 2 gram per dag.

De twee kleintjes van Peppie en Kokkie gaan ook heel goed en de eerste is gisteren uitgevlogen en die zit nu lekker op mijn schouder :)
De eerste heeft ook al een baasje en voor de tweede zijn we nog op zoek maar die zal ook zeker wel een goed baasje vinden denk ik :)

Groetjes, Paul

Gerda

Hoi Paul,

Wat mooi dat het geod gaat met het tweetal. Ongelooflijk inderdaad hoe ie rechtop in je hand staat. Dat worden eigenwijsjes!!!!
Dus de eerste van P en K is uitgevlogen. Dan zal nummer twee straks wel volgen toch!! Straks is Fladder de enige die nog in het blok zit  :D :D
Ja en een baasje voor nummer twee zal zich best wel snel aandienen toch? (Nee, ik vind het nog te vroeg. Eerst Nezumi en Grisha maar lange tijd met elkaar laten optrekken. Hahaha, dat ik wel meteen dacht aan hem/haar nemen.)

Groetjes Gerda

Olga en Hans

Hoi Paul,

Wat gaat het goed met je 2 kleintjes :D en zo klein als ze zijn hebben ze toch heel wat kracht in zich.
Makkelijk zo'n klein aquarium als couveusekamertje, je bent toch wel heel vindingrijk.
Veel succes met deze 2 kleintjes, maar ik hoop toch voor jou dat het nestje van Peppie en Kokkie door hun zelf worden groot gebracht.

Groetjes Hans en Olga.

Tjico    01-01-2004       Coco en Kaya
Spykie  06-07-2004       zijn verhuisd    
Coco    17-07-2004       en wonen sinds
Rocky   07-08-2004       07-10-2007
Kaya     04-04-2005      bij Cobie.
Yoeri    17-05-1993

Paul

Hallo Allemaal,

Het gaat nog steeds goed met de twee kleintjes.
Ze groeien momenteel 2 gram per dag en zijn nog niet zo zwaar maar dat is wel vaker met handgevoerde valkjes.
Ze zijn erg in beweging vaak en dat lijkt me toch een heel goed teken want een jong wat niet gezond is zal voornamelijk plat liggen en weinig bewegen.
Ik zal van de week weer een paar foto's plaatsen van hoe ze er nu uit zien.
De oogjes gaan nu ook steeds verder open en de vleugeltjes beginnen al donker te worden op de plek waar de eerste veertjes door gaan komen.
iK ben benieuwd wat het gaan worden maar volgens de berekening zou het geen wildkleur zijn maar bont of cinnamon.
Het tweede jong van Peppie en Kokkie is vandaag ook uitgevlogen dus die is ook de wereld aan het verkennen :)

Hroetjes, Paul

Rianne

Ik ben blij dat het goed gaat met de kleintjes Paul. :)

Lin

hey Paul,

goh joh wat ben je weer in de weer met de kleintjes. wie zou nou niet bij jou geboren willen worden. Zoals het nu gaat worden ze mooie grote valken. wat een leuke foto van dat valkje die rechtop staat. Heel mooi dat het zo sterk is en weer een twee gram erbij dat is ook heel mooi. Ik zag ook nog mooie fotos van fladder. Hoe gaat het daarmee fluit ie al wat en trekt nog naar een bepaalde valk toe. geef maar een kusje aan al je lieve valkjes. hoe gaat het trouwens met jou? Ik zie je wel al vaker op het forum.

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Paul

Hoi Linda,

Fladder zit nog bij de ouders en word ook nog regelmatig gevoerd die is lui aangelegd  :D
Het broedblok is nu leeg en dat ga ik nu ook weghalen voor ze opnieuw weer geen leggen.
Ze hebben nu al genoeg netjes gehad voor dit jaar dus ze mogen als de jongen zelfstandig zijn bij de andere valkjes.
Fladder heb ik wel al iets brabbel geluidjes horen maken een keer wat inderdaad duid op manntjesgedrag maar helemaal zeker zegt dat niks want ook popjes doen dat heel soms ook.
Het gaat wel iets beter hier vandaar dat ik ook wat vaker actief ben op het forum.

Groetjes, Paul

Gerda

Hoi Paul,

Ik ben blij dat het beter met je gaat!!
Ja, die Fladder. Lekker makkelijk valkje. Hij laat zijn eten bezorgen in plaats van dat ie het zelf gaat halen :D :D
Gaat het met je twee kleintjes goed?

Groetjes Gerda

Rianne

Hey Paul, Fladder staat nog niet in je handtekening!
Word ie nou nog gevoerd? Wat een luiwammes! ;D

Paul

Hallo Allemaal,

De kleintjes gaan nog steeds goed en ze zijn zo goed als evengroot dus ze lopen mooi gelijk op.
De kuifjes worden helemaal geel dus ik verwacht wel dat het twee Cinnamon bonte zullen worden.
Ik heb van de jongste even een foto gemaakt die is het meest fotogeniek maar ze lijken heel erg op elkaar.
Hier even de foto's van de tweede:

Volgens mij gaan ze nog steeds erg goed ze eten nu 3 ml op met een maaltijd dus ze beginnen al lekker te eten.

Groetjes, Paul

trienke

hoi paul

ik lees het laaste stukje nu pas

en dat je weer valkjes met de hand groot brengt, ik heb bewonderingen  voor je, ik ben blij voor je dat het nu goed gaat met de kleintjes, ik wens je veel succes nog

groetjes Trienke

marianca.

Hallo paul,

Wat een geweldige mooie kleine lieverds ;)Tja,ook ik heb bewondering voor je.Het is je gegeven dat jij met zoveel geduld en liefde de valkjes groot brengt.Ook ik heb al van al jouw enorm veel goede raad gekregen en wij alle hier kunnen ook altijd op jou rekenen.
Je bent voor dit Forum echt onmisbaar en je bent gewoon een wonderman ;D.
Ik hoop dat je weer lekker in je vel zit en ik denk ook wel dat het mede dankzij die wonderbaarlijke lieve kleine lieverdjes komt ;)

groetjes
marianca

De valkjes boffen met jou...

Tara

Hoi,

ze zien er mooi uit,
knap.

Groetjes.

Paul

Hallo allemaal,

Ik ga helaas weer voor een tijdje van het forum af.
Ik kan het momenteel even niet meer aan door verschillende redenen die ik hier niet wil noemen.
Ik zal nog wel het forum op de achtergrond volgen maar posten doe ik even niks meer.

Groetjes, Paul