29 juli 2025, 17:13:51

Nestje van Peppie en Kokkie

Gestart door Paul, 5 februari 2005, 07:47:54

« vorige - volgende »

Rox4nne

:o  :D

aaaah geef Kleintje eens een dikke kus van mij!!
wat een schatjes allemaal!

Het gaat goed zeg!
Ziet er naar uit dat ik je binnenkort ook eens ga ontmoeten, he Paul!? Maak maar alvast een paar koekjes voor ons  :D

Liefs,
Roxanne

luukluuk

Hoi Paul
wat een schatjes zijn het zeg ,echt heel lief  :)
die foto van kleintje is ook echt heel lief dat koppie
geniet er maar van ,ze zijn zo weer groot he !
gr Margot

Olga en Hans

Hoi Paul,

Is het een idee om onder in het broedblok zo'n matje te leggen die ze ook in die hangingbaskets doen, wij dachten dat het van een soort kokosspul gemaakt is.
Je schatjes staan weer mooi op de kiek  :D, wel jammer van de kuifjes, maar hopen dat het daar bij blijft.

Groetjes Hans en Olga.

Tjico    01-01-2004       Coco en Kaya
Spykie  06-07-2004       zijn verhuisd    
Coco    17-07-2004       en wonen sinds
Rocky   07-08-2004       07-10-2007
Kaya     04-04-2005      bij Cobie.
Yoeri    17-05-1993

Paul

Hoi Olga en Hans,

In de broedschalen van duiven doen ze ook een soort matjes en dat soort spul zou mooi zijn maar die zijn 22 cm en rond dus te klein voor een vierkant broedblok :-(
De matjes die jij bedoeld zijn die groter en waar kan je die krijgen?

Groetjes, Paul

Paul

Hallo Allemaal.

De kleintjes zijn vandaag niet zo veel zwaarder maar het ligt er natuurlijk aan of de ouders al net gevoerd hebben dan zijn ze meteen een stuk zwaarder.
Maar toename in gewicht is altijd een goed teken dus ik maak me daar geen zorgen om.
Ik weet nu ook niet meer wat ik van de mutatie moet denken nu leken de vleugels weer gepareld van de eerste dus het is echt afwachten tot er wat meer veertjes op zitten.

Dit is jong 1 en die is vandaag 4 gram aangekomen en die weegt nu 62 gram.

Dit is de tweede en ook die is 4 gram aangekomen en weegt nu 53 gram.

De kleinste is weer het minst aangekomen en die is vandaag 3 gram zwaarder en weegt nu 25 gram.

De kleinste heeft nog geen ring omdat de pootjes nog niet zo dik waren maar ik ga vandaag proberen of het ringetje blijft zitten.

Groetjes, Paul

Olga en Hans

Hallo Paul.

Die matjes zijn te koop bij een tuincentrum .

Groetjes Hans en Olga

Tjico    01-01-2004       Coco en Kaya
Spykie  06-07-2004       zijn verhuisd    
Coco    17-07-2004       en wonen sinds
Rocky   07-08-2004       07-10-2007
Kaya     04-04-2005      bij Cobie.
Yoeri    17-05-1993

Ria

Hoi Paul,

Ben blij dat het goed gaat met de kleintjes. Ik hoop dat je veel pareltjes gaat zien overigens. Hoe meer parels hoe beter  ;D. Jammer dat we niet meer tijd hadden zondag anders waren we vast nog even op kraambezoek geweest. Ik wordt met de dag nieuwsgieriger.

Groetjes,
Ria

boezempje

hai paul

het gaat goed daar met de kleintjes ze zien er prima uit,
en gewicht is inderdaadt een verschil steets en als ze net eten hebben gehadt zijn ze een stuk zwaarder ja,
ben benieuwd of er parels gaan komen.

essie

ep

16 februari 2005, 14:23:26 #98 Last Edit: 16 februari 2005, 15:01:37 by ep
Nee geen parels.

Nee hoor ria als ze wel parels krijgt ben ik wel blij voor je.
Alleen zal ik dat ff iets langer moeten wachten. :-[
Maar geduld is een schone zaak toch.

gr.petra en tico

Ria

Hoi hoi,

Ik weet niet hoor maar ik moet ook nog afwachten. Er is mij ook iemand voor geweest.  :D Dus ik duim hier me helemaal suf dat er twee cinnamon gepareld inzitten. Of eh een cinnamon gepareld en een gewoon geparelde.  Ik heb wel voorkeur maar vind ze beide mooi. Maar het voornaamste vind ik nog dat het goed met de ukkies gaat. En dat gaat het zo te zien want wat als het wel twee wildkleurtjes zijn. Ah, ik weet niet. Ik wacht rustig af wat Opa Paul allemaal te bieden heeft maar stiekum verheug ik me er enorm op.

Groetjes,
Ria

ep

ik ook hoor.
En roxanne is ook nog voor mij.                                          ik heb ook al geen duimen meer over :D :D :D
Maar we kunnen niet anders dan wachten he.
1 van mijn slechte eigenschappen jammer genoeg.
petra en tico

Rox4nne

16 februari 2005, 15:09:29 #101 Last Edit: 16 februari 2005, 15:10:11 by Rox4nne
Ze zien er weer prachtig uit en wat groeit de oudste zeg!
Net als Ep en Ria ben ik ook ontzettend benieuwd wat er allemaal voor mooie kleurtjes uitkomen  :-X Ik kan ook al bijna niet wachten!!

Liefs,
Roxanne

PS. Papa Peppie, niet meer plukken hoor, het is al spannend genoeg!  ;)

Lique

Hoi,

Als ik de oudste 2 jongen zo zie, zijn ze gepareld. Misschien ook wle cinnamon gepareld.

groetjes Lique

Rox4nne

CitaatHoi,

Als ik de oudste 2 jongen zo zie, zijn ze gepareld. Misschien ook wle cinnamon gepareld.

groetjes Lique
IEeeeeeeeee!!!  :o :D
Hoe zie je dat zooooo, jij professional!!  :D

ep

Als ik naar de foto,s van essie kijk, kan lique wel eens gelijk hebben, jammer genoeg  :-[ :-[
Maar in ieder geval zijn er dan wel twee mensen heel blij.
En met al dat verdriet op de wereld is dat wel weer leuk.

groetjes petra en tico