20 juli 2025, 00:09:12

Nestje van Peppie en Kokkie

Gestart door Paul, 5 februari 2005, 07:47:54

« vorige - volgende »

Gerda

Hoi Kirsten,

Ik zei eigenlijk hetzelfde tegen Ronald. Kleintje wijst even aan: "dit pootje moet je ook optillen"  ;D ;D

Groetjes Gerda

Rianne

Ach wat een leuk filmpje. Op het eind gaat het kopje omhoog en gaat ze lekker naar buiten kijken, grappig! :)

bobbie

Hoi Paul,

Wat een  geweldig filmpje zeg. En wat is Grisha al veel verder dan haar broertje of lijkt dat maar zo? Is dat  toeval?

Het wordt inderdaad een heel mooi valkje. Rustig en bijdehand (net als ik ;D, grapje moet kunnen)

Doei, Nel ;)

Ria

Hoi Paul,

Wat een leuk filmpje van de beide hummels daar. Wat een bekend mandje overigens. Geniet er nog maar even van want voor je het weet zijn ze uitgevlogen naar hun nieuwe eigenaren.

Groetjes,
Ria

ps sluikreclame !

Paul

Hoi Nel,

Grisha is niet echt groter dan haar broertje hoor en sterker nog toen ik ze vandaag wood was Grisha 102 gram en haar broertje 114 dus daar keek ik ook wel van op.
Maar beide hebben best een mooi gewicht hoor daar ben ik niet ontevreden over.
Ik denkd at voornamelijk door de lichtere kleur lijkt dat grisha groter is en ze heeft vaak de veren wat wijder uit staan.

Hoi Ria,

Dit is de grote mand op de foto het kleine mandje daar zijn ze uit gegroeid vandaar dat ze over zijn naar de kleutermand in plaats van de babymand :)
Maar hoe bedoel je sluikreclame?

Groetjes, Paul

gonnie

Hoi Paul

weet jij al dat grisa een vrouwtje is ? en die ander een mannetje ? had je de staart veer er uit getrokken , ja ik heb er niet veel verstand van , maar denk hee hoe kan paul dat nu weten ?

Groetjes Gonnie

Paul

Hallo Allemaal,

Vandaag toen ik ze eruit haalde waren de kropjes aan de lege kant dus ik heb ze een klein beetje bijgevoerd en dat leken ze best lekker te vinden :)
Ze hebben beide een vol spuitje op dus niet zo erg veel maar het is toch lekker een extra maaltijd voor ze.
Ze zitten nu echt beide op de bodem van de kooi en om het een beetje op het broedblok wat ze gewend zijn te laten lijken heb ik ook hennepvezel op de bodem van de kooi liggen nu dat is wat zachter en warmer ook voor ze.
Grisha heb ik vandaag heel even een poging zien wagen om een stukje omhoog te klimmen maar dat is nog niet helemaal tot op de stok gelukt.
Ik heb ook weer een paar foto's gemaakt van de twee kleintjes.

Even lekker uitrusten op het randje zonder papa en mama in de buurt.

Kijk eens wat de veertjes in mijn nek al aan het groeien zijn nog even en ik heb een heel kopje vol met veertjes net als papa en mama.
En nee broertje mankeerd niks die slaapt alleen maar een beetje languit en die liet baasje best schrikken toen ze zo lag vanavond.

Het is altijd lekker om van die warme pap van het baasje te krijgen.

En nee het doet geen pijn alhoewel ik hier toch een beetje vreemd kijk.

Kijk eens hoe mooi ik al op baasjes hand kan zitten :)

Hier zie je nog even mijn nekje ik ben er best trots op dat ik nu ook daar veertjes aan het krijgen ben.

Jammie wat is dat lekker.

Slurp slurp is er nog meer?

Ik kan nog niet zo goed op een vinger zitten maar met wat steun van het baasje lukt het toch aardig.

Hier zitten we samen op baasjes hand dat is een lekker warm plekje.

Zitten we er zo niet lief bij met zijn tweetjes :)

Dat waren de foto's weer voor vandaag helaas kan ik momenteel niet elke dag foto's plaatsen maar ik zal toch proberen af en toe wat te posten.

Groetjes, Paul

Paul

Hoi Gonnie,

Aan de hand van de ouders is met zekerheid te zeggen dat als een witmasker gepareld is dat het dan een popje is dat kan niet missen in dit geval.
En ik verwacht ook dat de tweede een mannetje is ik geloof dat dat ook door de ouders uit te rekenen is maar het gedrag is ook heel anders dan Grisha dus ik verwacht zelf ook een mannetje.

Groetjes, Paul

gonnie

Wat een geweldige foto`s , schitterend Paul .

Groetjes Gonnie

Gerda

Hoi Paul,

Oh wat een prachtige foto's weer. En inderdaad, broertje ligt wel een beetje eng te slapen.
Wat leuk dat Grisha al een beetje probeert te klimmen. Dat zal niet lang meer duren denk ik voor ze op een stok zit ;D ;D

Ze zien er goed uit, prachtig al die veertjes.

Groetjes Gerda

~Natas~

Hai Paul,

Jaja als jij foto's gaat plaatsen dan moet ik dat echt even zien hoor.
Hoe komt dat dat jij altijd van die mooie foto's krijgt, en dan vooral hoe krijg je het voor elkaar dat je valkje meerwerken.
Het zijn weer hele mooie foto's om te zien, vooral die foto's met de spuit die zijn schitterend.
En wat worden de twee witmaskers groot zeg.

Ga zo door.

Groetjes,

Natas

Lin

Ach Paul,

Ik word er heelmaal een beetje emtioneel van als ik naar mijn kleintjes kijk. Ik vind ze zo mooi op de foto en die parels ze is echt wit. :'( Pfoe wat een schatjes en wat groeien ze goed. Ik heb ze nu ook als bewegend bureaublad staan elke 5 seconden een nieuw plaatje van ze. Kan ik deheel dag op stage naar ze kijken. en dat filmpje wat moest ik daar om lachen. wel leuk om ze dan live te zien kan je toch beter een beel dvormen. Echt hele lieve fotos Paul. Je doet het echt super. Maar dat had ik de vorige keer al verteld. Had je trouwens al een antwoord op wat ik toen vroeg:

Naar wie gaat het mannetje? Mensen van het forum?

Groeten, Lin

en een kussie aan mijn kleintjes die toch nog wel in mijn hart zitten ook al zijn ze niet bij me.

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Kolkkie

Hoi Paul,

Wat zijn het een kleine vreetzakjes zo te zien :). Ze hangen echt letterlijk en figuurlijk aan de spuit met pap :P.

Zo te zien gaat het echt de goede kant op. Al lekker op de eigen pootjes staan.

Nog even Gerda en je kan de kleine Grisha zo te zien al mee nemen ;).

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

bobbie

Hoi Paul,

Wat zijn ze toch mooi  8) :-* en wat hebben ze een hoog knuffelgehalte.

groetjes, Nel :)

Cor_en_Petra

Ha Paul,

Ook wij werden genadeloos aangetrokken tot jouw verhalenboek door je superfoto's en filmpjes!  ;D ;D ;D
Wat een prachtige foto's weer, die laatsten van de kleintjes! Ik had vanuit Lin's dagboek (dacht ik) ook al foto's van jouw valkparkieten gezien, vandaar...

Ik vraag me als valkparkietenleek alleen 1 ding af: hangt het van de mutatie af of de jonkies al vrij snel vol in de veertjes zitten rond de nek? Het valt me nl. op dat sommige jonkies nog heel lang kalig zijn en anderen al snel vol veertjes zitten. Wat is het geheim?

Groetjes van Cheeky & Petra