22 juli 2025, 00:43:50

Nestje van Peppie en Kokkie

Gestart door Paul, 5 februari 2005, 07:47:54

« vorige - volgende »

Lin

20 maart 2005, 19:54:10 #285 Last Edit: 20 maart 2005, 20:02:02 by Lin
Hey Desiré,

Wat een ellende bij jou. Ik hoop dat het straks allemaal beter gaat. En je kleintje zit heel goed bij Paul, want Paul is een echte valkenpappa!

Succes en alvast veel plezier straks met Kenay.

Groeten, Linda

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Ria

21 maart 2005, 00:29:25 #286 Last Edit: 21 maart 2005, 00:48:18 by Ria
Hallo,

Toch nog even een berichtje van mij. Vanmiddag heb ik Ruby al een poos bij me gehad. Lekker tutten en knuffelen. Beau had vanmiddag meer zin in vliegen dan bij mij te zitten. Omdat zij nog wakker was terwijl Ruby al zat te slapen, heb ik haar er net uitgehaald en zo zit ze al even bij me. Lekker knabbelend aan mijn ketting en t-shirt. De oogjes dicht onder het kroelen. Ik weet niet wat je doet met je valkjes Paul maar ze is zo lief en rustig. Vergeleken bij gisteren toen ik haar ophaalde een heel verschil. Een paar seconden op je vinger, als dat al lukte en ze was weer weg. Vliegen.
Nu is ze heel relaxed en gewoon lief, en angst kent ze niet want je kunt bijna alles met haar doen. Opa-Paul je hebt goed je best gedaan.

Groetjes,
Ria

Olga en Hans

Hoi Paul,

Helemaal stil zal het toch bij jullie niet zijn, nu er al 2 kleine lievertjes weg zijn  :), of zijn al je valkjes zo rustig.

Hoi Ria en Rox4nne,

Jullie heel veel plezier met Beau en Little, fijn dat het zulke lieve valkjes zijn  :D, maar dat komt omdat ze met veel liefde zijn groot gebracht en bij jullie krijgen ze denk ik net zoveel.

Hoi Desire,

Hopelijk knapt je moeder gauw op. Nog een weekje en dan is  Kenay ook bij jullie en hij/zij zal het bij jullie ook heel goed krijgen  :D.

Groetjes Hans en Olga.

Tjico    01-01-2004       Coco en Kaya
Spykie  06-07-2004       zijn verhuisd    
Coco    17-07-2004       en wonen sinds
Rocky   07-08-2004       07-10-2007
Kaya     04-04-2005      bij Cobie.
Yoeri    17-05-1993

Paul

Hoi Ria,

Wat heb je met Beau gedaan heb je die valium gegeven dat ze zo rustig zit  ;D
Leuke foto's het is echt een schatje :)
Het probleem is dat ze hier te dicht bij de ouders zitten vanavond ben ik nog met Kenay bezig geweest en die begon meteen bij de ouders te zeuren om eten.
Ik heb haar dan toch maar even in de kooi gezet en vader en moeder voerde haar beide even.
Terwijl ze zelf al met het zaadjes eten 5 gram was aangekomen dus ze kan best goed zelf eten.

Hoi Olga en Hans,

Ik mis vooral het gezeur om voer en de voergeluidjes dat is zo'n mooi geluif :)
En ze zijn hier best stil hoor ze hebben zo hun praatuurtje maar soms hoor je echt helemaal niks ondanks dat er 23 vogels zitten.

Morgen gaat als alles goed gaat Kenay naar haar nieuwe baasje das dan zijn alle jonkies weer weg hier en allemaal goed terecht gekomen en nu toevallig ook bij allemaal baasjes die al meerdere valkjes hadden dus dat is wel leuk voor ze.

Groetjes, Paul

Mandy

Dat is zeker leuk. :)
Fijn dat het allemaal zo goed is gegaan en ze zo goed terecht zijn gekomen.
Leuke foto trouwens van de ca-beau-bon! ;D
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Kolkkie

Hoi Ria,

Wat zit Beau daar lekker rustig zeg. Het is echt een lief valkje.
Een lekker eigenwijs koppie :).

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Rianne

Hey Paul.
Hoe gaat het nu met de eitjes die van Linda's valkjes zijn?

Lin

Inderdaad, ze komen rond de 12e uit toch?

Groeten Lin

Paul

Hoi Lin en Rianne,

Van de drie eitjes is er een bijna zeker dood in het ei die beweegd niet meer :(
Twee bewegen nog wel en daar zie je duidelijk het jong in bewegen.
Eentje piepte vanmiddag al behoorlijk dus ik hoop dat die vandaag uit zal komen want die was al aangepikt.
Daarnaast liggen er nog 2 andere eitjes bij van de valkjes van mijn broer waarvan er eentje nog een weekje moet en de ander iets langer.
Dus als alles goed gaat zou het een nestje met 4 jongen kunnen worden als de man doorbroed op de 2 andere eitjes.
Als er een jong geboren is zal ik het hier plaatsen.

Groetjes, Paul

Rianne

Jammer van het ene eitje... Ik hoop dat het met de andere eitjes goed gaat. :)

Paul

Hoi Linda en Risanne,

Net werd het gepiep toch wel heftig in het broedblok en toen ik ging kijken zat er al een scheur in.
Het eerste jong is net op mijn hand uit het ei gekomen :)
En het is een ...........
Witmasker :) het heeft zwarte oogjes en witte dons.
Ik probeerde foto's te maken bleek net de accu leeg te zijn :(
Heb dus alleen een foto van het ei met een grote opening tijdens het uitkomen maar nog niks van het jong.
De vader zit nu op het jong en ik ben benieuwd of er ook gevoerd gaat worden straks dat is nu de grootste zorg.
Foto's volgen snel zogauw als de accu vol is.

Groetjes, Paul

Rox4nne

:)
Gefeliciteerd Paul, een witmasker, wow!

Ben heel erg benieuwd naar de foto's en zo bijzonder; alweer een valkje in de hand geboren, net als Little  :)

Succes ermee!
Liefs,
Roxanne

Rianne

Awww een witmaskertje! Dat is dan de tweede van Linda's koppel! Gefeliciteerd stief papa Paul. ;)

Olga en Hans

Hoi Paul,

Van harte gefeliciteerd met je jonkie en weer op je hand geboren  ;). Wat zijn die kleintjes toch lief zeg.
Zaterdag heb ik ook 2 van die kleintje in m'n hand gehad en je wordt er gelijk verliefd op :D :D.

Groetjes Hans en Olga.

Tjico    01-01-2004       Coco en Kaya
Spykie  06-07-2004       zijn verhuisd    
Coco    17-07-2004       en wonen sinds
Rocky   07-08-2004       07-10-2007
Kaya     04-04-2005      bij Cobie.
Yoeri    17-05-1993

Lin

He Paul

Oh nee,

Je bent ook even weg en dan dit!!! Mijn hart gaat helemaal tekeer wat ontzettend leuk een witmasker weer!! Gefeliciteerd!

Ik ben helemaal hyperactief. Jeetje mina gelukkig dat er een alvast goed eruit gekomen is. Alleen erg zonde van dat ene eitje.  :'( Maar zo is de natuur. Ik hoop echt dat er nog een albino voor je bij zit! Jeetje min mijn eerste jong op 31 januari en nu alweer 3 dubbel oma! wat gaat dta snel. Ik ben supergelukkig.Ik hoop dat alles goed blijft gaan ook met de andere eitjes. Jeetje mina wat een mooie dag.

Groeten, Lin