27 juli 2025, 12:49:39

Nestje van Peppie en Kokkie

Gestart door Paul, 5 februari 2005, 07:47:54

« vorige - volgende »

Lin

Wat lief in dat mandje. En die kleine iheeft echt een groot lichaam in verhouding met het koppie. Ziet er goed uit.

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

luukluuk

Hoi Paul
wanneer gaan eigelijk de oogjes open ?
bij jong 3 waren ze nog steeds dicht he
vindt je het niet moeilijk om ze weg te doen na zo poos ? ,dat je ze helemaal heb zien opgroeien ,ik denk als ik een nestje zal hebben ik er geen afstand van kan doen  :D
hou je ook contakt met de mensen die ze kopen ?
gr Margot

Olga en Hans

Hoi Paul,

We zijn heel benieuwd of zo'n matje werkt in een broedblok, leuk dat dat papavalkje het wel heeft geinspecteerd  :D, hij moet het er toch ook mee eens zijn.
Je kleintjes groeien echt lekker, wat worden ze toch gauw groot  ;).

Groetjes Hans en Olga.

Tjico    01-01-2004       Coco en Kaya
Spykie  06-07-2004       zijn verhuisd    
Coco    17-07-2004       en wonen sinds
Rocky   07-08-2004       07-10-2007
Kaya     04-04-2005      bij Cobie.
Yoeri    17-05-1993

Tara

Hoi Paul,

ben nou een hele week druk geweest en nu net even je dagboek bekeken, wat mooi zeg, de laatste keer dat ik je nog sprak was het een ramp van het eerste jonkie met de spreidpootjes, en nu schrik ik gewoon hoe zeer ze gegroeid zijn...
Prachtig zijn ze, het zullen zeker erg mooie geparelde valkjes zijn, zo te zien krijgen ze erg veel parels, prachtig gewoon.

Groetjes, Tara

Paul

20 februari 2005, 08:55:52 #124 Last Edit: 20 februari 2005, 08:56:23 by Paul
Hoi Margot,

Bij de jongste was het nog niet duidelijk te zien maar de oogjes waren al een klein beetje open gisteren en vandaag waren ze een stukje verder open gegaan dus dat word ook steeds beter.
Helaas kan je nooit alle jongen houden we hebben er van elk eerste nestje een gehouden in het begin maar dat kan je niet blijven doen omdat je anders kans hebt op inteelt.
Het is altijd moeilijk om ze weg te doen maar als je er van te voren rekening mee houd is het toch makkelijker.
Maar zoals met Kleintje die ik 8 weken heb moeten voeren die kon ik gewoon niet meer weg doen daar hebben we zoveel mee meegemaakt.
Met veel mensen heb ik nog contact en dan zie en hoor je ook hoe het met het jong gaat en dat is heel erg leuk.
Gisteren is toevallig ook nog iemand langs geweest met een jong uit het vorige nestje en die mensen zijn ook zo ontzettend  blij met die kleine die houden ons ook steeds op de hoogte hoe het ermee gaat en dat is heel erg leuk :-)
En dan doet je dat wel goed om te horen dat het zo goed gaat.

Groetjes, Paul

Paul

20 februari 2005, 11:05:31 #125 Last Edit: 20 februari 2005, 11:06:38 by Paul
Hallo Allemaal,

De twee oudste beginnen echt nu een lekker gewicht te krijgen.
Helaas word er wel een beetje geplukt maar dat is gelukkig niet heel ernstig dus ik kijk het nog even aan omdat beide ouders toch goed voeren en gezond groot worden is belangrijker dan een paar veetjes die later toch wel weer aangroeien vind ik.
Hier even alle drie de kleintjes bij elkaar:

Hier is de oudste en die is vandaag weer 9 gram gegroeid en die weegt nu 93 gram.

De tweede is vandaag 6 gram aangekomen en die weegt nu 81 gram.

De kleinste is weer het minste gegroeid en die is 3 gram aangekomen en woog 39 gram.
De oogjes zijn nou ook duidelijk open.

Dat leek me toch een beetje weinig omdat de kleinste toch maar een paar gram gegroeid was dus ik heb hem een extra voeding gegeven en na het voeren was de krop lekker vol en woog hij 45 gram en hij heeft ongeveer 6 ml gegeten uit de spuit.
Als het morgen weer niet al te veel is wat hij is bijgekomen dan krijgt hij weer een bijvoeding tot hij een beetje meer op het normale gewicht is.

Groetjes, Paul

boezempje

hai paul

ze zien er goed uit hoor
ik heb het ook met de kleinste hier die steets een beetje achter blijft.maar krijgt toch genoeg eten de krop zit steets goed vol.maar bijvoeren doe ik nog niet.ik wacht het ff af nog,

gr essie

caroliendewit

Hoi Paul.
Ik weet niet precies waaraan dat jong toen dood is gegaan. Zijn krop zat niet helemaal propvol, maar hij was ook zeker nog niet leeg. Misschien was het wel gewoon een 'fout'nestje ofzo. Misschien hadden ze toch ook nog wel wat anders onder de leden, wat mij niet opgevallen is. Het is wel heel zielig in ieder geval als je dan 's ochtends in de kooi kijkt en zo'n dood vogeltje ziet liggen. Maar ja misschien was het wel het beste voor hem/haar. Dat weet je toch niet. Gelukkig heb ik nu net een nestje gehad waar alles goed ging dus dat is wel fijn!! Ik blijf het in ieder geval volgen en ik ben benieuwd wat dr. Feld zegt!
Groetjes Carolien

Paul

21 februari 2005, 06:24:48 #128 Last Edit: 21 februari 2005, 07:42:49 by Paul
Hallo Allemaal,

De kleinste is goed gegaan na de extra bijvoeding van gisteren en die zat er vandaag lekker actief bij die ziet er gezond uit.
De eerste met de spreidpootjes kan al op mijn vinger zitten dat lijkt erg goed te gaan.
De tweede daar maak ik me wat zorgen over.
Het zijn geen spreidpootjes maar ik merk ook op mijn hand dat hij gewoon ligt en amper omhoog kan komen :-(
Ze zijn wel allemaal redelijk actief dus dat is het probleem niet.
Ik ga ze nu allemaal een extra voeding geven met calcium en vitamines extra erdoorheen misschien dat dat helpt.
Helaas worden ze allemaal geplukt nu ik zag ook op de veren wat bloedplekjes :-(
De eerste is gewoon gepareld en de tweede is cinnamon gepareld dat was al duidelijk te zien omdat de veertjes al iets uitkomen nu.
De derde lijkt ook gepareld te gaan worden.
Hier even een foto van alledrie de kleintjes.

Het eerste jong was vandaag 2 gram aangekomen en woog 95 gram maar na de bijvoeding woog ze 103 gram.
Ze kan al aardig op je vinger zitten nu en het lijkt er ook op dat de spreidpootjes goed aan het genezen zijn :-)

Dit is het tweede jong waar ik me zorgen om maak.
Ze is vandaag 7 gram aangekomen en woog 88 gram en na bijvoeding woog ze 99 gram en ze heeft ook de meeste pap gegeten van de drie.
Je ziet dat ze een beetje door de pootjes gezakt zit als ze op je vinger of hand zit.
Het zijn geen spreidpootjes want ze staan op zicht wel goed alleen is het net of ze er geen kracht in heeft nog.
Voor de rest maakt ze een gezonde indruk.

Hier is het derde jong dat gaat nu wel een stuk beter en ze is erg actief ook :-)
Vandaag is die 5 gram aangekomen en woog 44 gram.
Na de bijvoeding woog ze 50 gram en ze heeft een volle spuit op :-)
Zelfs de derde kan al een beetje op je vinger zitten en ze zit al een stuk beter zelfs dan het tweede jong.

Hopenlijk gaat het morgen weer een stuk beter.
Ik blijf ze voorlopig elke avond een keer bijvoeren met extra calcium en vitamines (Calcitad en Osteovit)door de pap heen.
Ik heb die bij Kleintje toen ook gebruikt en dat is aardig goed gegaan toen die knapte er zienderogen door op.
Volgens Feld waren de medicijnen nog gewoon te gebruiken alleen zou de werking iets minder kunnen zijn maar dat was niet ernstig.

Groetjes, Paul

Lin

Mooie foto's Paul. Ik vind dat echt lief als de kleintjes op mijn vinger balanceren. Ik heb dat met de kleintjes die af en toe zijn rechterpootje uitsteekt en niet recht staat.

Groeten, Lin

Paul

22 februari 2005, 03:12:41 #130 Last Edit: 22 februari 2005, 03:15:32 by Paul
Hallo Allemaal,

Vandaag heb ik ze allemaal ook weer een extra voeding gegeven met vitamines en calcium.
Ze eten best goed van de pap, de een wat meer dan de ander maar ze willen wel.
Hier even een foto van alledrie en het mandje is al bijna te klein aan het worden :)

De oudste gaat heel goed die was zonder voeren de zwaarste maar de tweede komt al erg dicht in de buurt nu.
Ze is vandaag 3 gram aangekomen en woog 98 gram.
Na de voeding kwam ze op 105 gram uit.

Dit is de tweede die is vandaag 4 gram aangekomen en die woog 92 gram en na de extra voeding kwam ze ook op 105 gram.
Ze eet wat meer pap dan haar oudere zusje.
Ook leek ze weer iets meer rechtop te zitten het is in elk geval niet slechter geworden gelukkig.

En dan de kleinste van het stel die woog vandaag 49 gram en na de handvoeding kwam ze op 55 gram dus die begint nu toch wat bij te komen gelukkig.

ze zijn alledrie best wel levendig en in beweging dus dat is wel een goed teken.
Het zijn nog wel stekelvarkentjes maar de veren beginnen nu bij de eerste twee nu langzaam uit te komen :-)
Je ziet nu ook duidelijk dat de eerste een gewone parel is en de tweede een cinnamon geparelde.
Ik ben benieuwd of ze morgen weer wat zwaarder zijn want de oudste twee zullen niet echt veel meer in gewicht toenemen denk ik.

Groetjes, Paul

Lin

He Paul,

Ik vind het echt mooi al dat geel wat je zo duidelijk ziet. Zijn weer superfoto's! En ja dat mandje wordt al bijna te klein. :)

ep

het zijn echt schatjes om te zien, en fijn dat het met wat extra eten nu zo goed met ze gaat.
petra

~Natas~

Hoi Paul,

Ach wat schattig zeg die foto van met z'n drieetjes in het mandje.
Echt een foto om in te lijsten.
Gelukkig groeien ze al kool en doen ze het goed.

Gr Natasja

Anita1

;D ;D wat een scheeetjes zijn het toch paul.echt ze zijn enorm gegroeid.zo zie je maar een beetje bijvoeren kan nooit kwaad.geniet er maar lekker van kusss anita :D ;)