5 mei 2025, 06:23:19

eitje kapot!!

Gestart door Lin, 4 februari 2005, 20:33:02

« vorige - volgende »

Lin

Nu ben ik helemaal overstuur... hij is dood en ik mis mijn allerkleinste... nergens te vinden ik denk dat de ouders hem hebben opgegeten. Helemaal spoorloos...het eten was wel vanochtend op en normaal is er altijd genoeg. Hebben ze opeens een eetbui gehad?

:'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'(

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

boezempje

5 februari 2005, 13:25:35 #31 Last Edit: 5 februari 2005, 13:26:12 by boezempje
hai lin

wat zeg je nu weg  :o :o :o
oohh meis wat vindt ik dit erg zeg,
maar valkjes eten toch niet een valkje op
licht het niet onder de zaagsel of zo,

heel veel sterkten meis,met het verlies  :'(

essie

Lin

Ik kan hem niet vinden nergens ook niet buiten het hok..

ep

:oWat erg voor je.
Maar ja ze was ook wel erg klein natuurlijk.
Echt heel jammer dat het niet is blijven leven.
groetjes en sterkte petra

boezempje

hai lin

nou wat raar zeg ik weet niet of lique online is anders stuur haar ff een mail om te vragen of het mogelijk is dat de ouders de kleinen op eten,
je moet de mail naar info@valkparkiet.com

gr essie

Lin

Van dat kleintje nummer 5 ging ik ook wel vanuit. Maar dat ze die andere opeten van een paar dagen oud dat snap ik niet. Van 3 albino's naar 1  :'(
Bah, wat baal ik hiervan ik ben juist iemand die altijd perfectie wil voor zijn dieren en dan blijkt dat vanaochtend het voer op was. Terwijl er altijd genoeg is.

in en intriest dit..twee kleintjes dood.

boezempje

hai lin

jeetje meis
maar je kunt er niks aan doen je gaat er niet van uit dat ze een kleinen opeten,
het is belangrijk dat er genoeg voeding aanwezig is,
maar was alle voeding op dan,

gr essie

Lin

Ik was hier vanaochtend en toen was het dus op was alleen nog stof eivoer. Normaal dan kan ik een deel meteen weggooien. Maar vanochtend was het opeens te kort.

ep

uh mis je er nu dan twee, ik dacht alleen dat ukkie van gisteren.
Als ze er al meer op hebben gegeten zou je ze mischien beter weg kunnen halen????
petra

Lin

Ja dat kleintje wat we uit het ei hebben gehaald is dood en die lag er nog gewoon. Maar een ander valkje van ong.  twee dagen die is opgegeten door de ouders vanochtend. voor de rest heb ik geen dode/opgegeten jonkies. Gelukkig niet.

boezempje

hai lin

ik zie dat mandy ook online is op het forum moet je die maar eens een im stuuren die weet ook alles van valkjes af.

gr essie

ep

Dit was toch je eerste nestje.
Misschien weten pa en ma niet wat ze met de jonkies aan moeten?????
Of het normaal is bij een eerste nestje weet ik ook niet.
Hoeveel eitjes heb je nog er moet er toch nog 1 uit komen??
Ik hoop dat het hierbij blijft juist omdat je zo blij was met je albino.
petra

Marije

Wat afschuwelijk! :-/
Denk je dat de ouders het jong op hebben gegeten? :-/
Veel suc6 d'rmee.....heb je al iemand erover gesproken?
Marije

Lique

Hoi Lin,

Van het jong wat nog in het eitje zat, had ik wel verwacht, dat deze het niet zou overleven.
Iedereen maakt zo iets wel een keer mee, ik heb het ook wel eens gehad. Helaas overleven zij dat niet. De ouders voelen ook aan, dat het niet goed is, en zullen misschien aan het jong gaan pulken om hem uit het eitje te krijgen.

Heb je dit jong wel kunnen vinden?

Om het andere jong te vinden, zal je het hele nestkastje moeten nakijken. De jongen er even uithalen, en dan beetje bij beetje de houtsnippers eruit halen, en op het laatst vervangen voor nieuw. Ik raad je wel aan, om liever zaagsel te gebruiken. Dit is warmer en wat zachter voor ze. Eitjes kunnen sneller kapot gaan bij ouders die niet weten hoe ze een nestje moeten hebben. Ze springen soms lomp in het blok waardoor een eitje kapot kan gaan.

Ze zullen een jong niet helemaal op gaan eten, hooguit gaan pulken. Dit heb ik ook wel eens meegemaakt, dan zijn de teentjes eraf en/of een stukje van de vleugeltjes.
Maar helemaal lijkt me heel sterk.

Je zal hem wel moeten vinden in het nestkastje.

succes en sterkte.

groetjes Lique

Lin

Nu hij is terecht. We hebben alles schoongemaakt en hebben hem dood gevonden.