Foto uit australie van kakatoe's in de tuin

Gestart door Peter, 4 januari 2005, 09:32:22

« vorige - volgende »

Peter

Hallo allemaal,

Een aantal dagen heb ik samengewerkt met iemand uit australie, natuurlijk kwam het al snel uit op valkparkieten en andere vogels uit australie :) Hij zou foto's van vogels uit de tuin op sturen als hij tijd had, en hij had een kakatoe in tuin, dus de camera erbij en foto's maken en emailen. Wat mij vooral op viel is dat alles van metaal is in de tuin. Volgens slopen ze alles anders :)








Groetjes,
Peter

Ed

Hoi Peter,

Dat is weer eens wat anders dan een roodborstje in je achter tuin. Maar die zonnebloem die zal wel niet meer bestaan.  :D Metalen schuttingen het zal zijn redenen hebben. Mooi is het niet maar iedereen zijn smaak is anders. Maar dat je toch zulke mooie vogel is je tuin kan krijgen alleen daarom zou je er al gaan wonen. Echt mooie foto's hoor.

Groetjes
Ed

Peter

Hoi Ed,

Die collega zorgt altijd dat hij veel zonnebloemen heeft staan, zelf komt hij uit denemarken en woont sinds een paar jaar in autralie en vindt de vogels daar echt super.

Een roodborstje sloopt je schutting niet zo snel :) En maakt denk ik ook niet zo veel lawaai.

Hij woont in een buiten wijk van Sidney, dus wat zul je wel niet in je tuin hebben als in een dorpje woont...

Een paar jaar terug werd er bij ons in de tuin een musje gevangen door een sperwer en ik zie roofvogel nog niet zo snel een kakatoe vangen of het moet wel weer een hele grote vogel zijn :)

Groetjes,
Peter

Ed

Hoi Peter,

Maar ook roofvogels zijn er in het groot  :D hoor maar volgens mij niet in dat wereld deel en zeker niet zo dicht bij de bewoonde wereld. Maar hij mag er van genieten hoor daar voor is hij er toch ook gaan wonen. Ik zou het zelfde doen maar dan moet ik eerst toch iemand overhalen. En dat word denk ik  een probleem.  ;D

Groetjes
Ed

Peter

Hoi Ed,

Het voordeel wat hij had is dat hij zijn vrouw er heeft leren kennen, dus het "grootste probleem" heeft hij al overwonnen hahahaha. Ik denk dat het naar verloop van tijd "normaal" wordt zulke vogels in je tuin.

Groetjes,
Peter

Ed

Hoi Peter,

Daar heb je gelijk in maar er lijkt mij dat daar ook toch wel meer vrijheid heerst dan hier in dat kleine nederlandje.

Groetjes
Ed

Peter

Wie weet wonen er straks een hele boel valkparkiet.com-ers in autralie :) Inger is alvast aan het verkennen :)

Groetjes,
Peter

Ed

Hoi Peter,

Als die dan met goei informatie komt dan kunnen we met zijn alle vertrekken  :D  :D

Groetjes
Ed

bobbie

4 januari 2005, 19:59:02 #8 Last Edit: 4 januari 2005, 20:00:24 by bobbie
Hoi Peter,

Schitterend zeg die kaketoe in de tuin. En het voordeel van al die zonnepitten eten: hij poept ze er bij de buren weer uit zodat hij daar het jaar daarop lekker kan snoepen. :D

Ik zou er wel aan moeten wennen hoor, zulke grote jongens lunchend in je tuin. Zal je er een tegenkomen die met het verkeerde been uit zijn nest is gestapt, ben je klaar mee, want dan zijn het geen lieverdjes hoor :o, bezoekje polikliniek voor een paar hechtingen ???

Prachtige foto's. Geen hem maar de complimenten van de valkparkietengekken.

Doei, Nel

(PS: zit er op de schutting nou een valkje of een duif?)

Inger m

7 februari 2005, 22:52:53 #9 Last Edit: 7 februari 2005, 22:54:16 by Cinnamon_valk
Hoi,
Grappig berichtje! En ik heb ze ook gezien, de grote geelkuifkaketoes...eigenlijk zie je die overal: midden in natuurparken en gewoon midden in de stad in de Royal Botanical Gardens, zoals vrijwel elke grote stad heeft.

We hebben een nacht doorgebracht in een klein dorpje in de Grampians (Zuid-Australie) en daar zaten ze op de waslijn. Ze kwamen uit de hand eten en dat was erg leuk om te zien! In de tuin zaten verder ook pennantrosella's en een stukje verderop barstte het van de Goffini kaketoes en kangaroes.

Ik ben voorlopig nog even met de foto's bezig, maar daar zitten erg veel vogels tussen!

Ik weet niet of het metaal in de tuin verband houdt met de kaketoes, want waar ik was was ook gewoon veel hout. Bovendien hebben ze daar voldoende bomen en planten om te slopen.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Peter

Hoi Inger,

Ik dacht eerst dat het metaal er was om te voorkomen dat de vogels het slopen maar het bleek gemakszucht :) Het is makkelijk te verwerken en ze hoeven het niet te schilderen :)

Ben benieuwd naar je foto's!

Groetjes,
Peter