23 april 2024, 10:47:56

hoe kan dit nu

Gestart door tinkeltje, 3 februari 2005, 18:49:55

« vorige - volgende »

tinkeltje

hoi

ik heb een koppeltje valkjes bonnie en clyde eindelijk hadden ze eitjes waarvan er 2 zijn uitgekomen de laaste afgelopen vrijdag  :D

vandaag kwam ik uit werk en wilde even kijken in het blok en tot mijn stomme verbazing zag ik een jong en een ei liggen  :-/ zo raar dat er weer een ei lag  maar nog vreemder dat er een jong minder was ik op onderzoek uit en vond hem onderin de volliere  :-[ :-[ :-[ dood
hoe kan dit nu ik snap er niks van en moet ik me zorgen maken over het andere jong  en hoe kan het dat er nu alweer een ei ligt  :-/

groetjes tinkeltje

tinkeltje

 :-[ik zie nu net dat het andere valkje een hele beurse plek in zijn nekje heeft zouden de ouders plaats willen maken voor het andere nest ik heb heel veel gelezen over valken maar dit ben ik nog niet tegen gekomen wie weet raad helppppppppp

Paul

Hoi Tinkeltje,

Dat er weer een ei bij gelegd is dat komt vaker voor dat is normaal dan willen ze meteen weer een nestje er achteraan.
Je kan dat ei gewoon laten liggen.
Een jong kan altijd dood gaan als ze wat mankeren en misschien hebben de ouders het dode jong uit de nestkast gegooid om het nest schoon te houden.
Word het overgebleven jong wel gevoerd?
Houd dat in elk geval even goed in de gaten als die goed gevoerd word zal het gewoon toeval zijn dat het andere jong is doodgegaan.

Groetjes, Paul

tinkeltje

hoi paul

bedankt voor je snelle reactie ik maakte me echt zorgen
de krop van het andere jong zit vol en hij kreeg net weer eten van clyde
maar ik blijf het goed in de gaten houden

groetjes tinkeltje

Paul

Hoi Tinkeltje,

Als de krop vol is dan is dat prima hoor dan zal het met de tweede wel goed gaan.
Als een jong wat mankeerd word het soms gewoon niet gevoerd omdat in de natuur alleen de sterke en gezonde jongen mogen overleven.
Hou het inderdaad goed in de gaten maar als het gevoerd word is dat in elk geval een heel goed teken.

Groetjes, Paul