8 mei 2025, 23:34:29

pootje

Gestart door leoni, 3 februari 2005, 18:23:12

« vorige - volgende »

leoni

5 februari 2005, 21:55:45 #30 Last Edit: 26 februari 2005, 20:26:33 by leoni
hallo

dat zei zij zelf ook want ze kon nog wel wat anders doen maar ze zei als ik dat verkeerd doe is haar pootje er af

groetjes leoni

Paul

Hoi Leoni,

Voor een dierenarts is het soms best moeilijk om toe te geven dat ze iets niet kunnen dus veel gaan dan zitten expirimenteren en dat kan inderdaad dan een pootje kosten.
Gelukkig is deze dierenarts heel eerlijk geweest en heeft hart voor de dieren zo te horen :-)
Dus een pluim voor deze dierenarts hoor die weet gewoon hoe het moet.
Het wil niet zeggen dat de dierenarts slecht is maar iedereen heeft zijn specaliteiten en het is heel slim om elkaar dan gevallen door te sturen die de ander beter kan.
Een kennis van me had toen minder geluk daar hebben ze onvakkundig aan de ring lopen slijpen en dat is zo heet geworden dat het pootje er later afgehaald moest worden met een operatie :-(

Groetjes, Paul

leoni

5 februari 2005, 22:28:07 #32 Last Edit: 26 februari 2005, 20:27:31 by leoni
hallo

ja dat zei zij ook ik kan het slijpen maar dat word te warm en ik heb geen speciale spulen er voor omdat ik nog nooit zo iets met een pootje heb gezien.

groetjes leoni

Paul

Hoi Leoni,

Ook twee mannetjes bij elkaar kan heel goed gaan en ze zitten nu ook bij elkaar dus dat zal zeker zo blijven want ze zijn elkaar gewend.
Het is alleen jammer dat je nu geen nestje kan krijgen als het twee mannetjes zijn.
Maar je kan terzijnertijd altijd nog twee popjes erbij nemen als je er de ruimte voor hebt dan heb je meteen twee koppeltjes.
Als twee mannetjes alleen zitten kunnen ze ook een soort koppel gaan vormen en je zou dan misschien ook kunnen proberen als ze wat ouder zijn om te kijken of ze willen broeden.
Je zou dan een bevrucht eitje neer kunnen leggen en als ze daar op gaan broeden kunnen ze het jong ook prima opvoeden want bij valkjes doen de man en de pop allebei de opvoeding van de jongen.

Groetjes, Paul

leoni

hallo

hoe bedoel je ik snap je niet zo heel goed als ik 2 mannetjes heb kunnen die toch geen ei leggen :-/

groetjes leoni

Paul

Hoi Leoni,

Nee zelf leggen niet maar vaak kan je wel van iemand anders een ei overnemen zeker aan het eind van het broedseizoen worden de eitjes weggehaald omdat het te koud is om te boreden buiten.
Maar jij hebt ze binnen dus dan kan je in de winter ook laten broeden.
Als je dan een of meerdere eitjes neerlegd heb je kans dat ze daar op gaan broeden.
Dat lukt niet altijd maar je kan het altijd proberen.

Groetjes, Paul

leoni

dus ik zou dan ook eerst nep eitjes neer kunnen leggen en kijken wat ze daar mee deon?
de valk met heb zeere pootje zit nu lekker te slapen maar dat is niet zo gek wat hij allemaal heeft meegemaakt!
mijn valk is nu 1 jaar en het zou een vrouwtje zijn maar  het heeft nog geen ei gelegt dus daarom denk ik ook dat het een mannetje is

Paul

Hoi Leoni,

Je kan het altijd met neppeitjes proberen eerst inderdaad.
Dat een valkje geen ei legt dat zegt niks hoor.
Je hebt wel eens popjes die 10 jaar lang geen ei leggen en dan is er ineens een ei.
ALs je het echt zeker wilt weten kan je ook dna onderzoek laten doen door een paar veertjes op te sturen maar dat kost 22,50 per vogel dus best wel duur.
Vaak als ze wat ouder zijn dan kan je het ook wel aan de veren in de staart zien als het een popje is bij de lutino.
En je grijze valkje zal zeker een man zijn als de kop geler gaat worden na 8 maanden.

Groetjes, Paul

leoni

5 februari 2005, 23:28:55 #38 Last Edit: 5 februari 2005, 23:30:56 by leoni
hallo Paul,

nou dan denk ik toch dat het een vrouwtje is op de foto hier onder is het de valk waarvan ik het niet weet die had ook last van het pootje en deze valk heeft nu nog ietjes grijzere kuif maar kan je het niet zien aan de grote?

groetjes leoni

Paul

5 februari 2005, 23:37:32 #39 Last Edit: 5 februari 2005, 23:38:15 by Paul
Hoi Leoni,

Aan de grootte is het niet te zeggen wat het is je hebt soms popjes die groot zijn maar ook mannen.
Maar hoe oud is hij of zij op de foto?
Als hij ouder is dan een jaar dan is het bijna zeker een popje namelijk want dan had de kop al veel geler moeten zijn.

Groetjes, Paul

leoni

het is eind deze maand jarig en word 1 jaar ;D\

groetjes leoni
(dit is een foto van pas geleden)

Paul

Hoi Leoni,

Volgens mij is het een popje want met een jaar had een man al een veel gelere kop moeten hebben.
Als dan je andere valkje een man is dan heb je zeker kans op een nestje terzijnertijd :-)
Misschien dat er nog meer reacties komen maar ik zou zeggen een popje.

Groetjes, Paul

leoni

hallo paul

maar zou het ook kunnen zijn dat ze samen geen nestje willen maken ?

groetjes leoni

Paul

Hoi leoni,

Als ze elkaar aardig vinden en je hangt een broedhok op dan is de kans wel heel erg groot dat ze een nestje gaan maken hoor dan stimuleer je dat en dan beginnen de meeste wel aan een nestje.
Maar ook zonder broedhok beginnen ze vaak met paren als ze oud genoeg zijn en broeds worden.
Het komt wel eens voor dat ze geen nestje beginnen maar dat is vaak als het niet klikt met een koppeltje.

Groetjes, Paul

leoni

hallo paul

mijn lutino valkparkiet is nu pas in de rui ::)
hoe oud is een valkparkiet als hij of zij in de rui is?

groetjes leoni