Op rug gevallen! Kon niet meer recht!

Gestart door Elketje, 3 maart 2005, 00:40:57

« vorige - volgende »

Elketje

Hallo iedereen,

Ik had al een tijdje problemen met een ouder wordende valkparkiet (12 jaar). Maar het wordt alsmaar erger en erger. En het ergste is nog: ik heb alles geprobeerd om hem er terug boven op te krygen: vitamientjes, eivoedsel , nutribird eten, bijna alles wat jullie me hadden aan geraden. Ik had een paar maanden op dit forum ook nog gevraagd of 12 jaar oud was, maar blijkbaar vonden de meesten dat dus niet. Nu, ik ben al naar de dierenarts gegaan (dr dieltiens in schoten) en die zei dat mijn vogeltje dus echt wel er zo afgeleefd uit zag en het van de ouderdom was. Even leek de situatie stabiel maar nu gaat hij er gewoon weg met de dag erop achter uit lijkt het. Hij is deze week al een paar keer van zyn stok gevallen op zijn rug en kon niet meer recht. Ik vond dit zeer gevaarlijk, stel dat dit 's nachts gebeurd, en niemand hoort het, wat gebeurd er dan, gaat hy dan dood? Ik heb hem nu in een kleinere kooi geplaatst, dan kan hy minder hoog klimmen en dus ook van minder hoog vallen. Ik zet dat kooitje ook bij mij op m'n kamer zodat ik het kan horen als er iets is. Overdag zet ik hem wel in zyn oude grote kooi daar mijn moeder overdag thuis is en hem in het oog kan houden. Nu was mijn vraagje of iemand dit al is had meegemaakt met zyn/haar valkje? Het is echt zo erg, te bedenken dat het allemaal redelijk snel is gegaan. Pff, soms ben ik zo jaloers op jullie omdat jullie valkjes precies langer leven dan de mijne zal worden.' Kweet echt niet wat doen. Elke ochtend hoop ik dat hy nog op zyn stokje zit, maar de kans wordt zienbaar groter dat op een dag binnenkort niet meer zal zijn...  :'( Kortom hebben jullie dit soms ook al meegemaakt met oudere valkjes of schatten jullie deze situatie zo erg in dat ik hem mss een spuitje zal moeten geven? Hij lijdt geen pijn ofzo, daar ben ik zeker van, maar moest hy nog is op zyn rug vallen, zo erg dat die st