Vrouwelijke vorm van de naam 'Fabio'

Gestart door Hanna, 21 maart 2003, 12:13:43

« vorige - volgende »

Hanna

Hallo iedereen

Misschien een beetje rare vraag, maar ik heb sinds september een valkparkiet, Fabio.  De kweker had me verteld dat het een mannetje was en ik geloofde hem op zijn woord.  Maar nu Fabio zijn eerste rui gehad heeft, weet ik heel zeker dat hij eigenlijk een zij is.  Met andere woorden: een vrouwtje met een mannennaam.
Ik vraag aan jullie om te brainstormen hoe ik de naam Fabio een vrouwelijke tint kan geven?  Fabiola en Fabienne zijn alvast geen optie.  Of moet ik gewoon de naam houden of een totaal andere naam geven?  Wat doen jullie in zo'n geval?

Ik weet het, het is niet echt een 'probleem', maar kwou het jullie gewoon even vragen.

Groetjes

Hanna

Dana

Hallo,

Tja het is denk ik wat je zelf wilt. Andere naam of een vrouwelijke vorm ervan. Zelf hebben we het ook gehad. We kochten een lutino valkje en mijn vriend was er zeker van dat het een mannetje was. Dus wij mannenamen verzinnen. Het was in eerste instantie mijn vriends valkje dus hij had het meeste recht op de keuze van de naam vond ie. Het werdt Rico. Ik vond dat wat minder maar oke. Toen bleek het een popje te zijn. Ik wou eerst wel de naam veranderen maar had zoiets van ze is nu ook aan die naam gewend. Ze luisterd er echt naar. Heb wel eens voor de gein met een vrouwelijke variant van Rico geroepen naar haar maar totaal geen reactie. En riep ik dan Rico dan kwam ze wel. Dus laat maar. Ze is lief en daar gaat het om. Als het diertje maar een naampje heeft en weet dat we haar ermee bedoelen.
Maar als je echt een vrouwelijke vorm wilt hier misschien een ideetje. Fabina.

Kolkkie

21 maart 2003, 13:34:11 #2 Last Edit: 21 maart 2003, 13:39:29 by kolkkie
Hallo Hanna,

Ik zou de naam gewoon aanhouden. Ik heb ook een valk die een popje blijkt te zijn en die met de naam Einstein rondloopt. Ik heb de naam maar gewoon aangehouden, want ik denk dat het juist heel verwarrend is voor de vogel. Zo noem je d'r Einstein en vervolgens bijv. Mientje. Daar snappen ze niets van. Als ik jou was zou ik haar gewoon Fabio laten heten. De vogel weet het toch niet dat het een jongensnaam is. Het gaat eerder om het gevoel bij ons. Een vrouwtje met een mannelijke naam.
Misschien is Fabelien(tje) een idee.

Groetjes

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Mandy

Inderdaad gewoon die naam aanhouden.
Fabio weet toch niet beter. Ik had een valk Harrie die een man zou zijn, maar toen ZE eieren ging leggen en het een pop bleek te zijn heb ik ze Marrie genoemd.  :D
En een collega die bij mij een valk had gehaald, een geparelde waarvan ik dacht dat het een man was omdat ik er nog niet zo veel verstand van had en geen visgraatmotief meer zag, bleek dus inderdaad een pop te zijn (ze had immers al haar parels nog en haar gedrag was achteraf ook duidelijk) die heet Elvis en ging eieren leggen...! Maar ze zijn haar gewoon Elvis blijven noemen, Elvira had gekund maar Elvis is gewoon Elvis. ;)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Dana

Hoi Hanna,

Ik ben nieuwsgierig naar wat je gedaan hebt, naam wel of niet veranderd.
Zoja wel, in wat als ik vragen mag.

Lique

[shadow=pink,left,300]Hoi,

Anders iets van Fabia ofzo, klinkt ook wel vrouwelijk.

Groetjes Angelique
[/shadow]