5 mei 2025, 18:29:42

Rocko ineens  bijten!  HELPIE

Gestart door es, 2 februari 2005, 20:54:35

« vorige - volgende »

es

2 februari 2005, 20:54:35 Last Edit: 2 februari 2005, 22:20:45 by es
Hi,

Ik weet niet wat mij gister en vandaag is overkomen, maar volgens mij is Rocko ... geworden :o :o :o :o
Hij mag van mij eruit wanneer ik gewoon lekker thuis ben, en dat ben ik héél vaak, laat hem ook wel eens lekker in zijn kooi slapen, krijgt fruit en ander lekkers in de week.
Nu komt het, krijg hem sinds gister niet meer terug in zijn kooi, en gaat mij heel HARD bijten :o ??? :o ???, hem geen idee wat er aan de hand is.
Zo net weer hetzelfde, zodra ik met hem op mijn hand naar zijn kooi loop, gaat hij er als een SPEER vandoor.
Dus heb ik hem vast gepakt (zachtjes) nou dat was raak voor mij dan  :'( weer een pleister erbij.
Ik weet me geen raad meer, hij is compleet niet meer hoe hij was???
Hij is echt agressief geworden, kan niet meer met hem kroelen!

Ik ben hier echt niet blij mee (snif snif) ik heb niets verkeerds gedaan, hij moet echt niets meer van mij weten?

HELP
Komt dit nog goed??

Groetjes van  een  :( Esther

bobbie

Hallo Esther,

Hoe oud is Rocko?
Misschien aan het puberen? :-/
Als 1 van mijn vogels niet in de kooi wil leg ik er wat lekkers in. Ik ga de strijd niet aan. Zodra ze er allemaal inzitten doe ik het deurtje dicht. Als ze het lekkers zien zitten ze zo achter de tralies hoor (tenminste bij mij).

Wat ik ook wel eens doe is wat lekkers op mijn hand, de vogel op laten stappen en terwijl hij eet loop ik naar de kooi en zet hem en het lekkers er in.
Beide akties werken altijd.

Maar wel balen voor je hoor, dat ben je helemaal niet gewend van Rocko. Ik denk zelf dat ook zijn hormoontjes gaan werken, hij krijgt een beetje kapsones, wat denk jij?
Ze zijn dan wel niet groot maar ze denken heus wel hoor.
De dondersteen.

Groetjes, Nel

es

Hi,

Als mijn man thuis komt, nou dan kan ik mijn koffers wel pakken, ben ik niet meer welkom, moet zeggen ook als mijn man er niet is moet ie ook niet echt veel meer van mij weten :'( :'( :'(.
Hij gaat nog niet uit zichzelf in zijn kooi, hij is nog niet zo slim hihi, komtnog!

Hij vindt mij niet meer lief!!! lijkt wel of ie heel boos is op mij.
Hij is nu 3 mnd. ongeveer.

gr. ES

Riny

Hallo Es
Rocko is jou aan het testen denk ik hoe ver hij kan gaan.
Probeer zonder het gevecht aan te gaan toch de baas te blijven.Ik kan begrijpen als hij wil bijten dat je een beetje bang bent,maar laat het hem niet merken want dan maakt hij de kachel met je aan.
Het zijn net kleine kinderen die proberen je ook uit.
\Heel veel succes Riny :D :D :D

es

Hi Riny,

Ik moet eerlijk bekenen dat ik gelukkig niet bang ben voor hem. 8)
Ik weet ook wel dat ik even moet doorbijten, maar is soms wel moeilijk.
Ik zit nu naar hem te kijken en is zo'n lief gezicht als ie ligt te slapen echt lief. ;)
WACHT MAAR TOT IK WAKKER WORDT "DENKT HIJ NU"WAARSCHIJNLIJK. hihihih ;D ;D ;D
Er komt een dag dan is het over hoop ik. wanneer is die dag kan iemand mij dat vertellen ??? ??? ??? ???
GEINTJE

gr. Esther