23 april 2024, 11:03:28

ei 2 komt uit en ei 1??!!!

Gestart door adnaloj, 31 januari 2005, 00:37:12

« vorige - volgende »

adnaloj

31 januari 2005, 00:37:12 Last Edit: 31 januari 2005, 01:31:39 by adnaloj
helpie.

ik heb een nestje van 3 eieren, nu komt ei twee al uit maar ei 1 helemaal niets,!
wat moet ik nou doen?
ik heb gekeken met een lampje en de aderen zijn mooi rood niet donkerrood, dus,...... help,
voordat dit jonkie dood gaat

groetjes jolanda

Tara

Hoi Jolanda,

weet je zeker dat dat ei een is die er nog niet is? Gewoon laten liggen, als het eitje nog niet donker genoeg is moet het nog een paar dagen te gaan.

Groetjes, Tara

adnaloj

jah,

ik nr mijn eitjes altijd, en er staat echt ei nr 1 op en eitje 2 is aan het eitkomen,
ik kan inderdaad morgen nog even kijken hoe het gaat.
dank je wel tara,

groetjes jolanda

Tara

Hoi Jolanda,

ik dacht al dat je met zo'n principe werkt,
maar weet je, ik heb hier altijd dat ze maar vanaf bijvoorbeeld het tweede ei goed broeden he en het eerste duurt veel langer voor ik kan zien dat het bevrucht is, ik had vorig jaar een nestje en het duurde 6 dagen voor ik wat zag in het eerste eitje en 2 dagen in de laatste eitjes, dat scheelt ook weer, en het ene embryootje groeit wel vlugger dan het andere.
Zie je wel nog bewegingen in het eitje?

Groetjes, Tara

Paul

Hoi Jolanda,

De ontwikkeling van een ei is van meerdere dingen afhankelijk.
Het ene eitje kan bijvoorbeeld wat minder warm gelegen hebben en daardoor minder snel ontwikkeld.
In een hete zomer had ik een ei wel eens binnen 17 dagen broeden uitgekomen hier.
Dus warmte speeld zeker een rol.
Ik zou gewoon verder afwachten het eerste zal ook gewoon nog wel uitkomen als je aders of beweging in het ei ziet.

Groetjes, Paul

adnaloj

ze staan binnen, dus lekker warm is het hier wel,
ik heb net nog even naar de eitjes gekeken,
eitje 2 is niet bezig met uitkomen, hij was een beetje vies waardoor het leek dat er een beschadeging op zat.
ik zie niets bewegen in het ei. en daar maak ik me best zorgen om, wel zie ik adertjes lopen, ( minder dik en rood als gisteren)
trouwens dank je dat je hem van spoed gehaald heb ik was gister een beetje........   :-/

groetjes jolanda

Paul

Hoi Jolanda,

Ik heb hier soms ook dat ik een paar dagen geen beweging in een ei zie en later beweegt het ineens.
Je kan alleen maar afwachten maar als je even niks ziet bewegen zegt dat niks gelukkig hoor.
Dus gewoon even geduld waarschijnlijk zie je straks of over een paar dagen weer gewoon beweging.
Gisteren was spoed een beetje erg veel gebruikt en omdat er een aantal berichten naar mijn mening niet echt spoed waren heb ik er een paar verschoven naar plekjes waar het mij beter leek thuis te horen.
Spoed is eigenlijk voor echte noodgevallen waar het leven van een valkje op het spel staat bijvoorbeeld.
Maar dat is geen ramp hoor daarom zijn er moderators om dat soort dingetjes op te lossen :-)

Groetjes, Paul

adnaloj

oke dank je wel,

en inderdaad je hebt gelijk daar is spoed voor en ik ben blij dat het er is,

oke ik zal wat geduldiger zijn.
dat ben ik namelijk niet slechte eigenschap van me. hihihi

groetjes jolanda

adnaloj

hallo,

ik heb net even geschouwt,. en ik zie het jonkie bewegen ook zit er een heel klein haarscheurtje in het ei.
wat mij ook opvalt is dat de luchtkamer behoorlijk groot is. is dat een probleem voor het jong?
hij piept ook niet.

groetjes jolanda

adnaloj

 :'( :'( :'( :'( :'(

hij is dood

Paul

Hoi Jolanda,

Hoe weet je dat het jong dood is heb je het ei opengemaakt?
Hier bewegen ze soms ook een dag niet en de volgende dag zie je weer allemaal beweging in het ei.
Ook piepen ze niet altijd soms zie ik wel eens dat een eitje word aangepikt terwijl ik nog geen gepiep gehoord heb.
Hier is de luchtkamer van het eitje wat op uitkomen staat ook bijna de helft van het ei en die kotm dan gewoon uit dat hoeft geen probleem te zijn normaal.
Maar wat jammer dat het jong hetietgehaald heeft hij was zo dicht bij het uitkomen :-(

Groetjes, Paul

adnaloj

hai paul,

gisteravond was ik nogal ongerust., omdat hij dus nog niet uitgekomen was, en toen hebben we liqeu gebeld, we konden het jonkie meehelpen zei ze door het gat iest grootter te maken.
toen ik het gaatje iets grootter had gemaakt kon ik met een lampje zien dat het vlies helemaal wit was en compleet om het jong heen gewikkeld. het jong bewoog helemaal niet meer.
we hebben besloten om hem er verder mee te helpen.. het vlies was zo dik dat ik er moeite mee had om het open te maken. toen het jong er uit kwam rollen schrok ik me rot   :o
hij had nog een zakje met eigeel aan zijn navel, ik dacht gelijk ( ships) heb ik weer...... het eigeel sloeg ook groen uit en het stonk behoorlijk.
het jong was dan ook dood.
ik ga nooit meer een eitje open maken..... ik heb liever sorry dat ik het zeg dat ze dood gaan in het ei, dan dat het door mijn handen komt..
ik vindt het echt erg,..

groetjes jolanda

Paul

Hoi Jolanda,

Je kan er zelf niks aan doen als zoiets gebeurd en zo te horen was het jong al dood toen je het ei openmaakte want normaal stinkt het niet.
Als je een ei te snel openmaakt is de dooier nog niet opgenomen en gaat het jong dood maar je moet het dan nog wel zien bewegen en dat was bij jou niet het geval.
Ik maak zelf ook niet snel een ei open want normaal komt het jong er wel zelf uit.
Maar het kan beter in het ei doodgaan als na 5 weken vind ik daar heb ik toch minder problemen mee.

Groetjes, Paul

boezempje

hai adnaloj

ik heb een paardagen geleden het zelfden mee gemaakt\\
ik hadt een nestje van 4 eitjes en 3 kwamen er uit en 1 bleef dicht wel wat brarstjes in het ei maar je zag ook wat eigeel zitten,
dus ik dacht ik ga het open maken,
en bij dit valkje zat ook eigeel met groen aan de navel.vies gezicht het bewoog ook al niet meer.
meestal is het al ff dood anders zie je het nog wel bewegen.
het is niet leuk om een bijna volgroed valkje dood te zien.
maar net wat paul zecht beter in het ei dan dat het valkje 5a6 weken zou zijn,
dus je kunt er niks aan doen.

succes met de rest.

essie

adnaloj

ik moest wel even slikken moet ik eerlijk zeggen.
het is me gelukkig nog nooit gebeurt dat een ouder jonkie dood is gegaan...
ik denk dat ik daar ook veel meer moeite mee zou hebben,
vervelend vindt ik het wel hoor, maar goed nu even afwachten wat de andere eitjes gaan doen.

xxxxxxxxxxxx mij