5 mei 2025, 01:34:33

moet het ei niet uit komen nu

Gestart door boezempje, 31 januari 2005, 13:25:07

« vorige - volgende »

boezempje

31 januari 2005, 13:25:07 Last Edit: 31 januari 2005, 14:45:41 by Angelique
hai

ik hadt even een vraag over het eitje,
ik hadt een nestje van 4 eitjes en de eerste is uitgekomen op 28-01 en de 2e op 29-01 nu heb ik nog 2 eitjes waarvan ik me afvraag waneer die uit moet komen,het 4e eitje is niet goed zo te zien en beweegt ook niet.

kan iemand mijn helpen.

eitje 3:

eitje 4 wat niet goed is denk ik:

eitje 4:

eitje 3 beweegt wel nog

essie

Lique

Hoi essie,

Eitje 3 ziet er prima uit. Deze zal met zo'n 2 dagen uit kunnen komen.
Eitje 4 ziet er niet goed uit, ik denk dat deze niet zal gaan uitkomen.
Maar laat hem maar wel lekker liggen. het geeft de jongen wel veel warmte.

groetjes Lique

Marianne

Hoi Esther,

Ik verwacht dat het eitje vandaag of morgen wel uit zal komen.
Laat de eitjes maar liggen, dat is ook goed voor de kuikens.
Ze hebben wat steun en extra warmte van de eitjes.
Zijn ze aan het eind van de week nog niet uitgekomen, dan kan je ze nog wegdoen.
Succes!

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Paul

Hoi Esther,

De eitjes worden ook om de dag gelegd dus het vierde ei is dan al een dag of 8 ouder dus die kan best wel eens een week na het eerste ei pas uitkomen.
Zolang je beweging ziet gaat alles wel prima en hoef je je geen zorgen te maken hoor.
Die gele smurrie in het vierde ei dat is denk ik de kapotte dooier dus die komt nooit meer uit helaas.
Misschien is daar door de ouders een keer iets te wild mee omgesprongen en daardoor kapot gegaan van binnen.

Groetjes, Paul

boezempje

hai

ik heb het vier de ei open gemaakt zat ook een barst in en werdt door de ouders steets weg geschoven,er zat een heel jong in met een geel donsje jammer is dat  :'(
maar het was al een paardagen dood denk ik.
er kwam allemaal smurrie uit het valkje echt vies,

essie

ep

jammer hoor van nr.4 maar gelukkig al twee uit en mat de derde wens ik je veel succes .
laat je snel wat foto,s zien.

gr.petra

Paul

Hoi Esther,

Ik denk dat de dooierzak is stukgegaan in het ei en dan red het jong het niet omdat het geen voeding meer krijgt.
Maar er is nog een eitje wat uit kan komen en 3 jongen of zelfs 2 jongen in het eerste nestje is toch al niet gek hoor :-)

Groetjes, Paul

caroliendewit

Hoi Esther,
Mijn valkjes hebben ook vaak dat als er een aantal eitjes uit zijn dat ze de andere eitjes laten voor wat het is. Deze komen dan dus niet meer uit. Misschien komt ei nr 3 nog wel uit. Leuk hoor die foto van het jong!!! Moet je trouwens kijken hoe snel ze groeien!!! Voor je het weet zijn ze groot en eten ze zelf!!!
Vooral na een week of 3 gaat het hard vind ik zelf.
Succes met je nestje!!!

Groetjes Carolien