22 juli 2025, 07:24:09

Ayla en Tiamo (deel 2 is geopend!)

Gestart door Lin, 30 januari 2005, 21:16:06

« vorige - volgende »

~Natas~

Hoi Lin,

jaja geniet er nu nog maar van.
want morgen zijn ze echt weg naar hun gelukkige baasjes.
Je zel ze zeker wel weer missen, maar ja nu weer op naar het volgende nestje ;)

Groet,

Natas

Paul

Hoi Linda,

Wat zien ze er al groot uit bij jou hun broer en zus bij mij hebben net pas veertjes :)
In elk geval vind ik Tinko nog steeds mijn fovoriet hoor dat is een echte doorzetter :)
Volgens mij is dat met die zaadjes niet echt heel ernstig hoor want zelfs als ze een oorbel inslikken komt die er gewoon uit dus een paar zaadjes zullen op een gegeven moment er ook wel uitkomen.

Groetjes, Paul

Cor_en_Petra

Ha Lin,

Dit wordt mijn laatste berichtje voor de vakantie. Vanavond Cheeky naar de buren brengen.

Ik heb je dagboek al in Word met foto's erin opgeslagen op CD klaarliggen voor Patrick. Mocht je nog een leuk filmpje hebben van Princess, kun je dat tot en met vanavond nog mailen, dan brand ik 'm erbij (hoeft niet hoor!) Anders denk ik dat hij alleen je dagboek ook al erg leuk zal vinden!. Ze is behoorlijk gegroeid, ons princesje!  ;D ;D ;D

Tot vrijdag (dan ben ik weer terug), sterkte vanmiddag met het ophalen van de andere twee valkjes!

Groetjes van
Petra

Anita1

;D hoi hoi linda
pff het zal stil worden als de kleintjes weggaan he?
maar je hebt tinco nog even lekker bij je..
en als dat nou lekker goed blijft geen heb je ook een tevreden gevoel.i heb er veel bewondering voor hoe je ze zo mooi hebt groot gebracht!
een geweldig nest een gelweldige mama.knuff anita

Astrid

Hoi Lin,

Wat is het toch weer snel gegaan,
zal wel moeilijk zijn als ze straks opgehaald worden,
gelukkig kan je Princess nog even bij je houden,
en Tinco mag ook nog niet weg, of heb ik dat verkeerd begrepen.

Groetjes,
Astrid

bobbie

Hoi Lin,

Even slikken vanmiddag, maar ze gaan naar een warm nestje dat scheelt.

Kom bij ons maar uithuilen, wij slepen je er wel doorheen. :)

Groetjes, Nel

Lin

Nou vandaag is Cammal door Petra (ep) opgehaald en Milo door Sanne.  :'( Toch wel weer een raar gevoel had het ook onwijs warm vandaag. en was ook wel zenuwachtig je bent toch bang dat er iets zal tegenvallen of dat ze de gehe tijd wegvliegen.

Rond 12 uur waren ze aangekomen Sanne haar moeder en Petra. En toevalllig kwam rianne ook meteen binnen. Toen ze binnenkwamen heb ik ze eerst mee naar boven genomen konden ze zien hoe ik tinco voer. Alleen had ie niet zoveel trek. En ze hebben nog even kennis gemaakt met de ouders. Petra vond de moeder wel groot en ze vonden de kuif van tiamo (vader) ook groot. daarna zijn we naar beneden gegaan om naar de "kleintjes' te gaan.En tja dan komt het moment dat je ze uit de kooi haalt. Hoe reageren ze op zoveel mensen?

Gelukkig ging het allemaal goed ze hebben een enkele keer gevlogen maar toen pakte ik ze op en waren ze weer rustig. Princess heb ik maar in de kooi gelaten want die heeft alleen maar vliegneigingen.

Sanne heeft heel lang met milo op de schouder gezeten en die zat an haar oorbel te knabbelen. En petra heeft Cammal vooral op de hand laten zitten. Later hebben we ze nog los laten lopen en hebben ze nog gespeeld met diverse dingen.

En meer kan ik eigenlijk zeggen. Ik ben zeer gelukkig dat de schatjes naar mensen toe gaan die er goed voor zorgen. en ik weet wel zeker dat ze heel blij zijn met de aanwinst. Dat verzacht toch een beetje de pijn. Want 7 weken is best wel een tijd als je ze elke dag in de handen neemt. En vanaf nu wordt ik opde hoogte gehouden hoe het gaat daar en natuurlijk hoe het gaat met Cammal en Tico en Bailey en milo. Ik verwacht geen lange verhalen maar af en toe een foto of verhaal zou wel leuk zijn. Maar dat wordt dus wel geregeld.

Dat was het even kort hoe de ontmoeting was. Princess zit nu alelen op een aparte kamer en kan zo meer aan mij wennen. Ik kan niet meer mijn best doen. Het duurt nog even voordat Patrick (Patje) terug is en dan krijgt Queeny nog een week rust en dan wordt Princess opgehaald. tinco blijft hier nog even hoe lang weet ik niet. Het is natuurlijk vanf dag 10 al pap en toen een tijdje niet. Maar gaat nu goed met hem/haar ademen gaat beter en ook de zadje suit de krop zijn evrdwenen. Ik voer hem nog steeds 5x op een dag.

Hier nog even de fotos van Milo en een van Cammal die gisteren niet geplaatst konden worden (mijn Mac doet het weer)

Cammal

straks komen de fotos van vandaag. Ik hoop dat ze gelukt zijn want ik moest wel flitsen.

Groeten Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Lin

En de fotos van vandaag die gelukt zijn

Petra en Cammal cammal is trouwens nu 51 dagen oud

Sanne en milo die nu 49 dagen oud is

En Lin die een beetje beteuterd kijkt omdat ze weggaan. wat een erge fotos  ;D

Groeten Lin

zazoe

Hoi Lin,

Milo is veilig aangekomen in Vianen  :)
Hij vond de auto totaal niet eng, heeft de hele weg alleen maar zitten eten  ::)

Hij zit nu in zijn kooi, en Bailey is er net even uitgeweest, ging er natuurlijk meteen bovenop zitten. Milo trekt zich er niets van aan, ging gewoon verder met poetsen terwijl Bailey wanhopig de aandacht wou trekken  ::)

Volgens mij gaat het helemaal goed komen met die twee, Bailey ging al helpen met poetsen door de tralies heen, was erg schattig  :)

Je hebt hem super opgevoed, hij is totaal niet bang, laat zich aaien en komt op mijn vinger zitten als ik hem in de kooi steek. Het is echt een schatje, dus nogmaals

HEEL ERG BEDANKT!!  ;D
(ook namens Bailey want hij vindt het geweldig, zo'n nieuwe vogel in de kamer)

Gerda

8 mei 2005, 16:41:41 #1314 Last Edit: 8 mei 2005, 16:45:50 by Gerda_T
Och wat zijn ze blij met hun nieuwe valkjes. Lin, volgens mij heb je ze top afgeleverd hoor!!! Niets om je zorgen over te maken.
Ik ben benieuwd naar de dagboeken :D :D

Met je andere twee schatjes bij Paul gaat het ook heel goed hoor. Grisha heeft haar broertje al uit het blok gelokt en ze hebben de hele middag op de boden van de kooi oa vlieg-oefeniingen gedaan. Ze hoeft nu 'alleen' nog maar even zelf te gaan eten en dan.....

Lin, ik hoop dat de stilte een beetje went, gelukkig zijn ze niet alle vier tegelijk opgehaald en kun je je tijd verdelen tussen Princess (het eigenzinnige wilde karaktertje een beetje indammen) en Tnco (voeren).

Groetjes Gerda

bobbie

Hoi Lin,

Ik zag je zitten op de laatste 2 foto's en ik kreeg een brok in mijn keel. Afscheid nemen is niet makkelijk. Maar net wat je zegt: ze komen oppietoppie bij mensen terecht die er erg blij mee zijn en er goed voor zullen zorgen.

Die foto's van Petra en Sanne vond ik ook erg stralen, ook onwennig. Ze kijken de eerste foto zo van: hoe ga jij op mij reageren? Schrik je niet van me? Ben je niet bang van me?
Zoiets :)

Bedankt Lin, dat we een stukje met je mee mochten beleven.

Groetjes, Nel :)

Lin

Gelukkig heb ik naast Princess en tinco nog twee die ik af en toe in Pauls dagboek kan volgen. Hier weer de fotos. Ze zijn geboren op 10 en 12 april.

Hier is de oudste dat is grisha een geparelde witmasker pop en die gaat naar Gerda.

En de andere is een witmasker net zoals Milo en is dus een man.

Ook weer twee beautys. wat een mooi koppel heb ik toch (arrogant;D)

Meer fotos kan je hier bekijken
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,8678.465.html

Groeten, Lin

Lin

Hey Sanne,

Wat leuk om te horen. Ik had wel verwacht dat ie de autorit niet erg zou vinden, met eten lukt alles bij hem.  Wat ontzettend lief dat Bailey al meteen naar milo toetrekt. Wat een schatje. Gelukkig is Milo bij jou ook tam en niet alleen bij mij. Leuk om te horen dat het zo goed gaat, hopen dat het zo zou blijven. Wat vond je van de fotos van vandaag?

Groeten, Lin

zazoe

Beeeeeldig!!  :P ;D

Nee hoor, zijn leuke foto's, we kijken inderdaad een beetje onwennig, Milo kijkt op die tweede foto zo lief  :)

Heel gek om die foto's te zien en me dan te bedenken dat hij nu bij mij thuis zit  ::)

Kolkkie

Hoi Lin,

Wat een leuke foto's heb je gemaakt zeg.

Het lijkt mij hel moeilijk als je afscheid oet nemen van je jonge valkjes :(.
Gelukkig zijn ze allemaal veilig aangekomen :).

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006