19 juli 2025, 14:43:25

Ayla en Tiamo (deel 2 is geopend!)

Gestart door Lin, 30 januari 2005, 21:16:06

« vorige - volgende »

Riny

Hoy Lin
Misschien wel een heel stomme vraag,maar is dat werkelijk zo erg als een Albino zwarte oogjes heeft????
Hier heb ik geen ervaring mee,ik heb geen Albino's.
Groetjes Riny :D :D :D

Rianne

Tja dat maakt mij ook niet uit.

Gerda

22 maart 2005, 09:38:51 #662 Last Edit: 22 maart 2005, 09:48:17 by Gerda_T
Hoi Riny,

Nee erg is het niet, maar genetisch gezien is het geen 100% albino. Een albino is een mutatie waarbij het pigment ontbreekt. Dat is het pigment in de veren, maar ook in de iris (waardoor de ogen rood 'lijken'. De iris is in feite niet rood, maar kleurloos = doorzichtig. Je kijkt op de vliezen onder de iris, die doorbloed zijn en daardoor rood tonen.)
Dus als deze 'albino' zwarte ogen heeft, dan heeft hij dus wel pigment, dus in feite geen 100% albino, volgens mij.
Er zijn wel dieren die albino worden genoemd, terwijl ze wel wat pigment hebben (maar heel weinig), maar ik weet niet of dit voor valkjes geldt.
Ze blijven even lief natuurlijk!!!

Hoe werkt het: Alle eigenschappen van levende wezens worden vastgelegd in het DNA (= genen). Elke eigenschap heeft een bepaalde code. Elke code bestaat uit twee delen; de zogenaamde alellen. Het ene alel wordt doorgegeven door de moeder en het andere door de vader. Deze alellen zijn niet altijd even sterk. Een dominant alel (=sterk) bepaalt altijd hoe een lichamelijk kenmerk er uit komt te zien. Een recessief alel (=zwak) komt pas tot uiting als het samenkomt met een ander recessief alel.

Groetjes Gerda

ep

Hoi he deze schatten groeien goed zeg.
Ik hoop dat er in ieder geval 1 geen parels krijgt.

He sanne wat lees ik nu  :o :o :o

Mischien komen we elkaar dan nog wel live tegen of kunnen we afspreken dat we samen gaan.
Lijkt me leuk.
gr.petra

~Natas~

Hoi Linda,

Oh wat zijn die filmpjes GAAF zeg.
En wat is dat leuk om te zien zeg :D
Ik ben erg benieuwd wat voor mutaties hier uitkomt, en is en blijft toch altijd een verassing.

En tja dat een ALBINO zwarte ogen heeft, wat geeft dat.
Dan is het maar geen 100% een echte ALBINO, als hij/zij maar lief is en gezond is dat vind ik het belangrijkste.
Want ik w8t ook nog steeds op een mooie ALBINO want ik vind ze ook erg GAAF  :-[

Groetjes

Natas

zazoe

he petra,

we wonen best bij elkaar in de buurt toch?
dan zouden we inderdaad misschien wel samen kunnen gaan, lijkt me wel gezellig  :)

Lin op werk

Citaat van: Riny op 22 maart 2005, 08:44:18
Hoy Lin
Misschien wel een heel stomme vraag,maar is dat werkelijk zo erg als een Albino zwarte oogjes heeft????
Hier heb ik geen ervaring mee,ik heb geen Albino's.
Groetjes Riny :D :D :D

Hoi Riny,

Had iemand dat gezegd dan ik bedoelde het in ieder geval niet. riny ziet trouwens af van een geparelde lutino pop, dus die is weer vrij

Rianne

We zijn geheel hypothetisch aan het redeneren. ;D

Lin op werk

He wat leuk dat die filmpjes al in mijn dagboek staan! Hartstikke bedankt ria!!
ik vind het erg leuke filmpjes al zeg ik het zelf. heeft iedereen het gezien?
Petra en Sanne volgens mij wonen jullie ook best ver uit elkaar. en opver het laatste eitje die verwacht ik woensdag nacht. En duimen op een albino!! en duimen dat de eitjes bij Paul bevrucht zijn. Misschien zit daar ook wel een albino in!

Groeten, Lin

Riny

Hoy Lin
Nee dat heeft niemand gezegd.Zelf ben ik soms bang om een vraag te stellen,omdat ik denk dat het een domme vraag is.
Groetjes Riny ;D ;D ;D

Rianne

Riny, domme vragen bestaan niet hoor. ;)
Ja Lin, heb de filmpjes gezien. Ik vind het er nog steeds heftig aan toe gaan, en ze zijn nog maar zo klein...

zazoe

ja ik had giessenburg iets dichterbij ingeschat, maar dr zit 25 kilometer tussen  ;D ::)

ik duim heftig mee voor een albino en bevruchte eitjes bij paul!!

ps. de filmpjes zijn inderdaad erg leuk  :)

ep

25 kilometer dat is een kwartiertje rijden, mijn man kan me bij jou brengen en zo de kosten van de verdere reis delen??of zo.
maar dat zien we dan wel weer eerst maar zien dat de lutino niet gepareld wordt.
petra

zazoe

ok bij deze duim ik ook dat in ieder geval een van de lutino's geen parels krijgt :)

Gerda

Hoi Lin,

Ja helemaal vergeten te zeggen na mijn verhaal over albinootjes, gave filmpjes!!!

En Riny, er zijn geen domme vragen, alleeen maar domme antwoorden!!!

Groetjes Gerda