20 juli 2025, 00:01:58

Ayla en Tiamo (deel 2 is geopend!)

Gestart door Lin, 30 januari 2005, 21:16:06

« vorige - volgende »

Paul

Hoi Lin,

Gemiddeld ligt het tussen de 4 en de 6 die uitkomen als alles goed gaat.
Ik heb hier ook meerdere nestjes van 5 jongen gehad en dat is eigenlijk een normaal aantal.
Ook heb ik wel nestjes van 3 jongen maar dat komt dan omdat er een of meerdere eitjes stuk gaan of niet uitkomen want ze leggen er meestal wel meer.

Groetjes, Paul

Lin

Zoiets dacht ik al maar jij, Essie en lique hebben er 3 volgens mij. Dus ik vroeg het mij zo af. Bedankt voor je antwoord.

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Muppet

Citaat van: Paul op 28 februari 2005, 13:56:36
Hoi Muppet,

Hoe bedoel je te warm in die kamer?
Als ze maar niet in de zon staan dat word vaak te warm maar gewoon kamertemperatuur waar jij ook normaal bij kan leven daar kunnen valkjes heel goed tegen.
Een popje alleen kan ook gillen als ze geen aandacht krijgt maar als je die goed opvoed kunnen popjes en mannetjes beide wel rustig zijn vind ik zelf.
Maar argumenten om een valkje te nemen  :)
Het zijn gewoon geweldige vogels.
Ik wilde vroeger een grijze roodstaart maar in overleg met de kweker heb ik die niet genomen omdat ik die niet genoeg aandacht kon geven toen omdat ik de hele dag werkte.
Ik kreeg er zelfs geeneens een wat dat betreft was die kweker goed voor zijn vogels.
Een valkparkietje heeft ook aandacht nodig maar kan toch met minder aandacht dan een grijze roodstaart dus daarom heb ik toen een valkparkiet genomen en dat zijn er nu ondertussen 21 geworden :)

Groetjes, Paul

Hoi,

nou de zon staat overdag op die kamer. Het is mijn computerkamer. Mocht er een valkje komen mag die niet beneden staan ivm 'lawaai' , de 2 katten en het feit dat er al een  megagrote rattenkooi staat. Maar ik krijg binnenkort gordijnen voor boven dus dat werkt ook weer zonwerend. 's Zomers zal het wel warmer worden maar dan kan hij/zij op de  logeerkamer staan. Daar zit zo'n rolluik voor het raam aan de buitenkant.

ep

het is voor een valkje wel net zo leuk om te zijn waar ook mensen zijn anders zit hij zo alleen.
Maar s,omers kun je hem met zijn kooi lekker buiten zetten niet in de felle zon natuurlijk.
En ook alleen als jij in de buurt ben in verband met katten.
petra

Lin

Maar als je er twee hebt en als je niet in de kamer bent kan de radio toch aan. Of kan dat ook niet?

Muppet

Citaat van: ep op 28 februari 2005, 16:42:35
het is voor een valkje wel net zo leuk om te zijn waar ook mensen zijn anders zit hij zo alleen.
Maar s,omers kun je hem met zijn kooi lekker buiten zetten niet in de felle zon natuurlijk.
En ook alleen als jij in de buurt ben in verband met katten.
petra

Je moest eens weten hoe vaak ik op de computerkamer zit.  ;D  ;)
Maar als ik  weg ga, en ik zet een radio aan helpt dat dan een beetje?
Mijn  moeder heeft misschien nog wel een klein kooitje over, dat ie daarin naar buiten kan met ons.

ep

Ik weet niet of dat helpt hoor.
Maar goed ik heb een super rustig valkje die hoor je echt amper dus soms maakt een valkje helemaal geen herrie.
Ik zet zelf de radio nooit aan als ik weg ga. maar sommige mensen doen dat ook wel voor hun hond of kat, dus het is te proberen.
En je bent dus ook compuer verslaafd ik ook dus wat dat betreft zal je valkje dan geen aandacht tekort hebben, en kan hij lekker los bij je in de computer kamer.

Lin

Nou ik ga straks naar huis. Kan bijna niet wachten want dan kan ik kijken  of het 1e eitje bevrucht is.  ;D

ep

ik heb er niet zoveel verstand van hoor maar is het niet zielig twee nestjes zo vlak achter elkaar???
ze raken toch behoorlijk uitgeput.
maar ja zoals ik al zeg ik heb er geen verstand van.

Marije

Hoihoi Muppet,
De radio aan hielp bij mijn Purreltje wel goed, want ondanks dat het vrouwtje is, schreeuwde ze wat af!  :P
Maar nu ik mijn lieve snoepige Snowtje d'rbij heb, is dat bijna over, alleen nog wat schreeuwtjes als ik binnenkom en ze aandacht willen! :D
Dusseh....als er een valkje komt en ze schreeuwt toch, dan heb je een goed argument voor een tweede! :P
Maar als je d'r eenmaal 1 heb volgen er gegarandeert meer......dat vervelende valkenvirus!
En Lin, je kleintjes zijn echt superduper snoepig, Roxanne, Ria en Henry zijn geluks vogels....eeh.....valkjes! :P
Groetjes,
Marije, Purrel en Sowy

Muppet

Citaat van: VP en Purrel op 28 februari 2005, 18:11:24
Hoihoi Muppet,
De radio aan hielp bij mijn Purreltje wel goed, want ondanks dat het vrouwtje is, schreeuwde ze wat af!  :P
Maar nu ik mijn lieve snoepige Snowtje d'rbij heb, is dat bijna over, alleen nog wat schreeuwtjes als ik binnenkom en ze aandacht willen! :D
Dusseh....als er een valkje komt en ze schreeuwt toch, dan heb je een goed argument voor een tweede! :P
Maar als je d'r eenmaal 1 heb volgen er gegarandeert meer......dat vervelende valkenvirus!
En Lin, je kleintjes zijn echt superduper snoepig, Roxanne, Ria en Henry zijn geluks vogels....eeh.....valkjes! :P
Groetjes,
Marije, Purrel en Sowy

We beginnen met 1... en bouwen het langzaam op.  ;D

Ria

Hoi Linda,

Ik heb net even de filmpjes bekeken hier op valkparkiet.com. Leuk zijn ze hoor. Schattige humpies lekker bijelkaar, een beetje onbeholpen en zoooooo lief.

Hoi Muppet,

1 valkparkietje zei je ? Zo ben ik ook begonnen anderhalf jaar geleden. Maar ik heb zeker geen spijt van mijn eerste aanschaf en de anderen. Het zijn hele lieve vogels met een eigen willetje, hun eigen karaktertje. Ik geniet met volle teugen. Ik weet wel zeker dat je geen spijt krijgt, maar of het er bij 1 blijft ? Geeft niks hoor. Iedereen snapt dat hier wel. De buitenwereld verklaart je voor gek, wat heb je nou aan zo'n vogel ? Gelukkig weten we beter.

Groetjes,
Ria

Rianne

Heb me geregistreerd, hoop binnenkort valkparkiet eigenares te worden van 1 van Linda's nieuwe kleintjes. Maakt me niet uit wanneer die er komen.

Rianne

Citaat van: Ria op 28 februari 2005, 19:27:40

Hoi Muppet,

1 valkparkietje zei je ? Zo ben ik ook begonnen anderhalf jaar geleden. Maar ik heb zeker geen spijt van mijn eerste aanschaf en de anderen. Het zijn hele lieve vogels met een eigen willetje, hun eigen karaktertje. Ik geniet met volle teugen. Ik weet wel zeker dat je geen spijt krijgt, maar of het er bij 1 blijft ? Geeft niks hoor. Iedereen snapt dat hier wel. De buitenwereld verklaart je voor gek, wat heb je nou aan zo'n vogel ? Gelukkig weten we beter.

Groetjes,
Ria

Idd, 'vreselijk' is me al eens gezegd, in de negatieve zin van het woord.  ::) Maar ik denk dat als ze dan eens met een vogel op de arm hebben gezeten dat ze verkocht zijn. I  know I was.  ;D

patty_dordtse valkjes

;D ;D ;D ik heb al sinds dat me tante er vroeger eentje had wilde en zou ik ooit een valkje nemen.hij was sow tam hij deed alles en ging mee onder de douch vanalles.

ik woon nu drie jaar op me eigen en sinds vorig jaar ben ik toch echt verliefd geworden.
ik begon met 1 toen na 2 weekjes neej ik wil vriendje voor me andere lieffie.
dus dat was al 2 hahahhaa.
ik heb er nu inmiddels 4 waarvan de laatste 2 overgenomen van andere mensen die ze niet meer wilde of konden verzorgen.
en binnenkort een witmakertje jippie hahaha
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop

Klik op de foto voor onze website