2 mei 2025, 14:09:53

Knoeien met voer

Gestart door Annemieke_M., 2 februari 2005, 16:35:11

« vorige - volgende »

Annemieke_M.

Hallo,

Onze valkparkiet Bram speelt met z'n voer. Hij gooit zeker de helft op de grond  :-/. Nu dachten wij dat als we m geen nieuw voer geven, dan eet hij het wel van de grond, maar dat vertikt ie. Wat doen wij nou verkeerd, geven we m teveel voer, of vind ie het  niet lekker. Hij eet het wel, en we hebben wel verschillend voer geprobeerd. We hebben nu voer voor grote parkieten, die je kunt scheppen bij de dierenwinkel.

Groetjes Annemieke

Karin

Ik ben sowieso niet gek op schepvoer, omdat je nooit weet hoe oud het voer is en er kan van alles in die bakken vallen. Maar dit is niet de reden dat hij knoeit  ;D Het is gewoon een knoeipot. Koop eerst eens een goed merk zonder al te veel zonnebloempitten ( en liever niet uit schepbakken dus ), als je maar 1 valkje hebt is extra vital wel te doen ( is nml nog al duur, en als je meerdere vogels hebt tikt dat erg aan ).  Er zijn nog veel meer goede merken hoor, maar let erop dat het zaad er mooi glanzend uit ziet en dus niet te veel zonnebloempitten bevat. Volgens mij heeft vitakraft ook voer in van die roze zakken, en daar zitten ook meteen allerlei kruiden in. Geef hem gewoon 1 eetlepel per dag en als het op is dan pas nieuw geven. Als er maar een klein laagje in zijn bak zit zal hij misschien minder knoeien. Het kan zijn dat hij zich een beetje verveeld en die zaadjes naar beneden gooien een leuk spelletje is  ;D Asls hij alleen zit geef hem dan een lief vriendje, zijn ze altijd blij mee  :D

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Annemieke_M.

Hey Karin,

We hebben ook nog verpakt voer, maar volgens mij is dat aanvullend bedoeld en dat is Vitakraft cocktail frutty. We hebben bij Bram in z'n kooi al verschillende speeltjes gehad, maar die gebruikt ie niet  ::) Het is een selectieve speler denk ik  :). En onze kooi is te klein om er nog eentje bij te doen, hoe graag mijn vader en ik het ook zouden willen. Maar mijn vader is er nu wel over aan het nadenken om een buitenvoliere te nemen, maar daar is mijn moeder nog niet van op de hoogte, en die is nog niet verslaafd aan het valkenvirus dus die moeten we nog maar ff besmetten  :P.

Groetjes Annemieke

Karin

Gewoon een mooie grote  binnenkooi kopen  ;D Op marktplaats staan er genoeg !

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves