Vraag over geluid en karakter van de valkparkiet

Gestart door Sanne Hazemeijer, 28 januari 2005, 15:25:53

« vorige - volgende »

Sanne_Roland

We hebben vandaag alle mutaties bekeken, en het liefste willen we een wildkleur man. Er zijn twee koppeltjes bij de kweekster waar ik nu op de 'wachtlijst' sta die kans maken op wildkleur mannetjes. Ze zijn alleen wel iets ouder dan 10 jaar, dus het is afwachten of ze wel een nestje krijgen. Ik hoop het zo!!

Groetjes,
Sanne

ep

Volgens mij kun je van een baby wildkleur niet zien of het een man of een pop is.
Maar ik kan het mis hebben hoor.
Verbeter me maar als ik het fout heb.
gr.petra

Riny

 Hoy Sanne
Fijn voor jullie dat je op de wachtlijst staat voor een jong valkje.
Jij schrijft dat je graag een mannetje wil,maar weet je dat je dat pas met zekerheid kunt zeggen als het valkje een maand of 8 is.
Ik zeg het er altijd bij als ik er een verkoop dat ik het niet met zekerheid durf te zeggen.
Groetjes Riny :D :D :D

Paul

Hoi Sanne,

Ik heb zelf een koppeltje met een popje van 12 jaar oud en die krijgen nog prima jongen hoor want met popjes kan je tot een jaar of 17 kweken als je ze maar niet te veel nestjes laat krijgen.
Met sommige koppeltjes kan ik hier wel met zekerheid zeggen wat een wildleur man gaat worden omdat bij sommige nestjes alle wildkleur jongen mannetjes zijn en de popjes dan gepareld.
Dus als de kweker een dergelijk koppeltje heeft dan kan je zeker zijn van een man anders is de kans 50% en weet je het pas na een maand of 8 wat het is.

Groetjes, Paul

Valerie

CitaatNeem in elk geval een tam en jong valkje van een kweker die kan je vaak ook nog veel leren en ook om rustig te zijn.
Heb je een volwassen valkje wat al gilt is dat moeilijk af te leren.
Groetjes, Paul
Hoe leer je dat af, dat gillen?
Zou ik graag Valko afleren, want die werkt vrij hard op de zenuwen van Han.  :-/ Ik negeer het gekrijs, maar Han kan dit niet.

Groetjes,

Valerie



Paul

Hoi Valerie,

Zo te zien op de foto is Valko nog een aardig jong valkje net in de pubertijd.
Heeft Valko altijd al zo gegilt of is dat ineens gekomen?
Je moet er achter komen waarom hij gilt en dan kan je daar op inspelen.
Gilt hij om aandacht van jou dan moet je dat inderdaad blijven negeren dan weet hij dat gillen geen effect heeft en stopt hij er mee na een tijdje.
Maar ook al gil je steeds stil tegen hem dan ziet hij dat toch als aandacht je moet hem dus totaal negeren alsof hij er niet is.
Het kan ook zijn dat het met de pubertijd te maken heeft en dat hij op een gegeven moment vanzelf wat stiller gaat worden.

Groetjes, Paul