24 april 2024, 22:45:45

eitje..

Gestart door Val..., 26 januari 2005, 12:42:04

« vorige - volgende »

Val...

hey,

ik heb namelijk in m'n volliere een 'oops' eitje... :-/
ik denk van Noname (cinnemon bont geparelde pop) en van Hermes ( Cinnemon bont man) of van jacky (wildkleur)
ze deed het namelijk met 2 mannen...
het probleem is dat er hier 20 cm sneeuw ligt en dat dat dus nie goed gaat komen met dat eitje (en de komende volgende..) en aangezien ik wormen heb in m'n volliere (of gehad) en dat dat jong geboren word en dan ook wormen krijgt het dan ook wss sterft...
mijn vraag is of er toevallig iemand hier in de buurt van namen of leuven een nestje heeft binnen...
ander haal ik de eitjes gewoon weg...
ik kan ze makkeljk met de trein komen brengen als het niet te ver is.
het eitje is nog niet bebroed geweest.. en is vandaag gelegt

groetjes,

val

Karin

Hoi Val,

Als ze er nog niet op gezeten hebben kun je de eitjes nog een week of 2 bewaren. Dan heb je even rustig de tijd om te zoeken naar iemand. Jammer dat al je vogeltjes dood gaan aan de wormen. Ik hoop dat de rest het gaat halen !

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

val...

hey,

...Tara had interesse in de eitjes...
maar toen ik het eitje wou binnenbrengen had ik de verassing dat Twinky (wildkleur) erop zat te broeden ::)
ik denk dat ik twinky en pidbull (gepareld split lutino) beter binnenzet met het nestkast met de eitjes in hoop dat ze er terug op gaan broeden :-/
het was 2 weekjes geleden keiwarm..de bloemetjes kwamen uit en ik dacht dat het niet trug koud ging worden...en ik zette de nestkasten maar...
en eergisteren plots een sneeuwstorm...en vandaag een eitje :-/

vriendelijke groetjes,

val

ep

ik hoop voor je dat het gaat lukken.
Is het tempratuurs verschil dan niet veel.
Als ze eenmaal binnen zitten niet te snel meer naar buiten doen hoor.
suc6

val...

ik hab toch besloten om ze in het chalet te laten...
het vriest niet in het chalet en het is goed geissoleerd..en die wormen probleem blijkt over te zijn nu...
ik denk dat het wel zal gaan want het is ook wel een supperkoppel die vorig jaar jongen van een andere nest heeft opgevoed.

tword duimen... ik ga mss wel een klein chaufage instaleren in de chalet