20 april 2024, 07:37:12

melk

Gestart door jerremy, 24 januari 2005, 13:17:05

« vorige - volgende »

jerremy

halow allemaal, ik heb een vraagje.....

vanmorgen pakte ik een glas melk en toen vloog mijn valkje: kokko naar me toe en die wilde oowk drinken.....Toen heb ik haar op mijn glas gezet en ze begon gewoon te drinken........is dat slecht???? het schijnt dat ie het lekker vind....

duss....groetjes jerremy en kokko

Karin

Een heel klein beetje kan geen kwaad, kijk alleen even of hij er geen diarree van krijgt, dan verbieden. Er zijn zelfs kwekers die hun vogels in de broedtijd brood met melk geven, dus heel slecht zal het ook niet zijn. Zolang het maar niet te veel wordt.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Paul

Hoi Jerremy,

Ik zou het niet geven hoor ik heb al een paar keer gelezen dat het heel slecht is voor vogels.
Ten eerste zit er teveel vet in maar dat is niet het ergste er zit iets anders ook in wat een vogel niet af kan breken in zijn lichaampje.
Op een site kwam ik deze regel ook tegen over melk:

Ook melk is ten strengste verboden voor vogels van welk soort dan ook

Dus neem geen risico en geef het niet.

Groetjes, Paul

Karin

Ik denk echt dat dat wel meevalt hoor Paul. Ik kreeg laatst een recept voor eivoer van een papegaaienkweker en die gebruikte zelfs melk door het ei  heen ( 0a.a ei + scheutje melk in de koekepan en dan doorroeren ), en ik neem aan dat hij zijn dure papegaaien niet blootsteld aan gevaarlijke dingen. Natuurlijk moet je nooit te veel melk geven, maar een slokje kan geen kwaad.

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Paul

Hoi Karin,

Het zal ook niet meteen dodelijk zijn maar het is zeker niet goed als je het regelmatig geeft.
Papagaaien hebben ook een veel vettere voeding dan valkjes die zullen er zeker beter tegen kunnen.
Zelfs de handvoeding is veel vetter voor papagaaien.
Maar ik zal nog eens nazoeken welke stof ze niet konden verteren uit de melk.

Groetjes , Paul

Karin

Ik zag ook dat kanariekwekers het vaak gebruiken. Bij katten is het zo dat ze de lactose niet goed kunnen verteren en kunnen daardoor aan de diarree raken. Maar mijn katten drinken het ook af en toe, en hebben nergens last van. Het is niet slecht of zo, maar ze kunnen er dus diarree van krijgen. Bij vogels zal het misschien ook zo zijn, maar als je stopt, stopt de diarree ook meteen. Overigens, melk hoeft niet veel vet te bevatten hoor, ik drink zelf melk met 0 % vet, en de meeste mensen drinken magere of hafvolle melk.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Valerie

Nou een rosella mag af en toe wel eens een oud stukje broog in melk gedompeld, las ik in het boekje van de rosella's. Maar een andere vogel?

Groetjes,

Valerie