28 maart 2024, 22:42:03

Heeft iemand hier...? KIJK EENS?

Gestart door ziralioness, 26 januari 2005, 15:31:41

« vorige - volgende »

ziralioness

26 januari 2005, 15:31:41 Last Edit: 6 februari 2005, 14:41:53 by ziralioness
Hallo!

Wie heeft hier een gepareld-bont mannetje (of kweekt deze kleurslag) te koop voor mij?

Ik ben al een paar maand aan het zoeken naar zo'n vogel, maar niemand hier in Groningen of Friesland verkoopt deze kleurslag. Helaas, want ik heb geen vervoer en kan ze dus niet overal maar vandaan komen halen...  :-/

Desondanks was ik benieuwd óf er eigenlijk wel mensen zijn die dit type verkopen! Ik heb het gevoel dat ze behoorlijk zeldzaam zijn.

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

Karin

Zeldzaam zijn ze niet hoor, maar je moet gewoon even gedult hebben tot het voorjaar, dan worden er weer jongen geboren. Dan is er weer genoeg aanbod.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

ziralioness

Dat kan het verklaren. Ik heb bijzonder veel moeite om kwekers te vinden in het Noorden.. maar ik blijf proberen.

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

adnaloj

hai,

wij hebben af en toe een nestje en in de toekomst hopen we ook echt te gaan kweken,
ik heb een bonte man maar geen bonte vrouw, dus zal ik nog geen bonte jongen krijgen ( moet ik eerst een vrouwtje zien te regelen hahahah )

er zijn dus wel kwekers in het noorden, hahaha.

groetjes jolanda
assen

boezempje

hai

ik heb een bonte geparelden man split voor lutino 2x
en een geparelden pop split voor bond,
en daar heb ik net een nestje van de valkjes zijn 3 dagen oud,
weet niet of je die bedoelt,

gr essie

ziralioness

2 februari 2005, 18:16:25 #5 Last Edit: 2 februari 2005, 18:22:17 by ziralioness
Ja Essie, ik zoek inderdaad gewoon een Bont-geparelde man! :D Zoiets als jou Angel.
Ik heb even op je website gekeken, wat heb jij mooie valken! Jammer dat je zo ver weg woont.

Jolanda, wat leuk, toch een kweker in het Noorden! :)

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

boezempje

hai ziralioness


is toch niet ver ;D
ik heb ook vaak een uur en langer gereden voor een valkje ;)
maar dank je voor het kijken op mijn site,
angel is inderdaadt de bonte en de pappa van het nest wat ik nu heb zitten en de mamma een geparelden split voor bond,

dit is angel mijn schatje




gr essie

ziralioness

Wowie die Angel is echt schitterend!  :o

Tja op zich gaat het niet om de reistijd, maar het gebrek aan vervoer. ;) Ik kan alleen maar de trein pakken omdat ik geen eigen auto noch rijbewijs heb. ;) En met trein en bus is het soms erg stressvol reizen, dat wil ik een valkje niet aandoen...  ;)

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

boezempje

hai

nee dat snap ik zou ik ook niet doen,
jammer voor je meschien dat er in tussen zat.
maar er zijn genoeg kwekers hier op het forum,
je moet maar eens bij suzanne kijken of mandy of lique
maar ik dacht dat suzanne aan bonte doet
http://www.devalkenburcht.com/
succes met zoekenn

essie

Bianca

mandy zit in brabant dus dat lijkt me een beetje uit de route, errug lange reistijden om met de trein af te leggen....hihihihihihihihihi
Bianca

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

ziralioness

Ja, dat is allemaal wat ver weg... Marianne heeft me al laten weten dat er een bont-geparelde man voor 20 euro te koop is in Leiden. Ik ben aan het kijken of het enigzins mogelijk is dat te bereiken, maar ook dat is erg ver weg.
Ik hoop toch meer op een aanbod in het Noorden. Wel een prachtige vogel trouwens. ;)

Verder heb ik hier en daar een half-om-half mailtje gehad van mensen die een valkparkiet aanbieden, maar waar eerst nog naar het geslacht moet worden gekeken en dergelijke dingen.... dus het is nog steeds geen definitieve beslissing.

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

ziralioness



Ik moet wel heel gek zijn als deze kerel van 1,5 jaar niet bont-gepareld is? ;)

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

Lique

Hoi Diane,

Dit is geen bont geparelde man, maar een bonte cinnamon geparelde man :D
Maar het is wel een mooi valkje ;)

groetjes Lique

ziralioness

Hihi, dat vind ik helemaal niet erg, cinnamon of geen cinnamon.

Deze man is me aangeboden door iemand omdat hij niet goed samengaat met de Kaketoe op het plaatje. En ik wil hem DOLGRAAG hebben... dus hopelijk...!
Ik weet alleen nog niet waar hij zit, in het Noorden of ergens anders. :)

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

ziralioness

6 februari 2005, 21:00:36 #14 Last Edit: 6 februari 2005, 21:01:38 by ziralioness
En terwijl ik hun antwoord afwacht heb ik een tweede aanbod ontvangen voor deze hier:







Hij heet Sparky. ;)

Wie van de 2 vinden jullie het mooiste? :)

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...