27 april 2024, 16:11:46

marktplaats!!!

Gestart door patty_dordtse valkjes, 27 januari 2005, 11:46:12

« vorige - volgende »

Annouschka

Hoi,

nee, zeker niet hoor :D kan men geld wel aan wat anders besteden, zou dan liever 15€ per maand storten hier op de rekening ipv op die klojo dezijne.

groetjes

patty_dordtse valkjes

sorrie dat ik nu pas verder reageer me internet >:(


ik vind geen goed antwoord met wat die meneer ook zegt.
als je een valkje GRATIS overneemt en dan bv verkoopt alleen maar benzine voer etc dan vind ik het nog een slappe vent ook.
ik heb zelf voor me valkjes 2 per stuk 50 euro betaaldnog met de handgevoed zelf verder ook en hebben een voetring.

ik heb nu meer verstand ervan gekregen hoe en wat ongeveer wat kost en jah ik weet nu dat ik voor een wildkleurtje dus best veel betaald heb.
maar jah ik ben DOLBLIJ met ze nu hahahaha.

maar ik weet dat je er toch niks tegen kan doen tegen zulk bepaalde mensen maar wilde gewoon weten wat jullie mening was.


ik heb ook wel eens een mailtje naar zo'n iemand gestuurd en die verklaarde mij dus voor GEK :o
dus ik heb me zegje terug geschreven verder en kreeg wel mailtjes terug en dan weet ik dat die man flink zat te knagen in zijn ged8te anders had die niks terug gestuurd hahaha.

maar bedankt iedereen iedergeval.


een liefhebber van valkjesssssssssssss
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop





Klik op de foto voor onze website

Paul

Hoi Gizmo_spikey,

Had je 50 euro voor beide valkjes betaald of was dat per stuk?
Voor een handgevoerde wildkleur vind ik het ook zonder meer niet duur dan als ze handgevoerd afgeleverd zijn ze eten zonder meer al 10 euro pap op als je ze een tijd lang voert en het werk wat er in zit is onbetaalbaar eigenlijk.
Natuurlijk koop je al een wildkleur voor 15 euro maar die is dan nooit tam voor een tamme wildkleur betaal je ook al snel 35 euro of meer hoor dus ik vind dat je ze niet te duur hebt dan.

Groetjes, Paul

Suzanne

Hoi,

Die Theo heeft bij mij toen ook jonge valkjes willen kopen. Dat heb ik dus geweigerd en gezegd dat ik tegen handopfok ben (tenzij het uit noodzaak is). Kreeg ik ook zo'n hele preek van hem. Maar heb niet toegegeven. Ik verkoop mijn valkjes pas als ze volledig zelfstandig zijn.

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Riny

Hallo allemaal
Ook ik verkoop mijn valkjes pas als ze geheel zelfstandig zijn.
Maar zoals hier boven beschreven op marktplaats vind ik handopfok verschrikkelijk.
Ik breng wel valkjes groot  met handopfok,maar er zijn zoveel verschillende manieren die wel heel diervriendelijk zijn .
Het doet mij pijn als gelijk iedereen dit afkeurd terwijl ze niet eens weten hoe.
Sommige mensen doen net of iemand die dit doet een  onmens is.Jullie moesten eens weten wat het voor een valkje wat bij mij groot geworden is veel minder stresserend is om bij andere mensen te gaan wonen.Ze groeien bij mij in huis op, en blijven mijn kindjes.
Ik zal met dit verhaaltje wel weer veel kritiek over me heen krijgen .Maar ik moest dit even kwijt.
Groetjes Riny

Paul

Citaatheb gisteren ook nog zo'n mailtje gestuurd naar iemand, die verkoopt handopfokvalkjes vanaf 65 €, voor een albino vraagt ie 90!
En dan op z'n website, staat er iets van een stichting Kinderwens ofzo, die kwekers aanspoort om valkjes af te staan om ze dan aan zieke kinderen te geven.

Hij bied ze nu zelfs op de advertentiepagina te koop aan dit gaat wel erg ver zo.
http://www.valkparkiet.com/cgi-bin/verk/ads.cgi?ct=Valkparkiet&md=second&id=524&min=&max=
Je staat een jong valkje af voor een kinderwens en hij loopt ze particulier te verkopen.
Misschien zit er ook wel eigen kweek bij en gaat het geld naar een goed doel dat weet je natuurlijk niet maar de manier waarop vind ik niet kloppen.

Groetjes, Paul

Paul

Riny Schreef:
CitaatIk breng wel valkjes groot  met handopfok,maar er zijn zoveel verschillende manieren die wel heel diervriendelijk zijn .
Het doet mij pijn als gelijk iedereen dit afkeurd terwijl ze niet eens weten hoe.
Sommige mensen doen net of iemand die dit doet een  onmens is.

Hoi Riny,

Het is ook heel verschillend hoe het gaat met handopfok natuurlijk.
Ik ben zelf gewoon tegen valkjes die met 3 weken verkocht worden aan mensen die er totaal geen ervaring mee hebben daar gaan de meeste gewoon van dood en dat is echt niet nodig.
Jij hebt zeker veel ervaring daarin en dan is het toch heel wat anders.
Daar ben ik niet zo op tegen als ze te jong verkopen.

Groetjes, Paul

ziralioness

Deze meneer is niet goed bij zijn hoofd.

Inderdaad, valkjes die met handopfok worden grootgebracht, zien, wanneer niet bij andere valkjes gehouden, mensen als soortgenoten. En... hij denkt dat dat goed is?

Dan moet hij mijn Ricky maar eens zien, als hij denkt dat dat goed is.... Ricky is met de hand opgevoed *ik nam hem over toen hij 2 jaar was van zijn eigenaresse, die hem had genomen* en was totaal geschift; hij vertoonde vreemd en neurotisch gedrag, zoals met zijn snavel heen en weer over de tralies slijpen. Hij is een stuk normaler sinds hij tussen mijn eigen valkjes zit, maar een nestje met hem is helaas totaal onmogelijk; hij snapt niet dat hij met een vrouwtje moet paren, zelfs niet als hij Nina en Wuppie bezig ziet. In plaats daarvan raakt hij sexueel gefrustreert, paart met een tak in de kooi en pikt op Kiko, die met hem paren wil.

En dat is goed voor zo'n vogeltje...????

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

Annouschka

Hoi,

ik geef je zeker gelijk Riny, ik ben ook niet tegen handopfok, als het door iemand gebeurd die ervaring heeft en de valkjes niet te vroeg met de 'leken' worden meegegeven.

Maar de manier waarop het soms wordt aangeprezen en dan meer bepaald de manier waarop die 2 'heren' ::) >:( het aanprijzen vind ik heel erg verkeerd.

Een goeie vriendin van mij die doet ook handopfok, daar heb ik mijn 3 valkjes van, en dat is niet verkeerd als het door iemand met ervaring gebeurd.  En als er voldoende nazorg is, want waar mag je een valkje terugbrengen om die door de kweekster te laten verzorgen als er iets niet in orde is (en het dan terug ophalen natuurlijk)?  Ik ken zo maar 1 iemand die dat voor mij gedaan heeft en dat was Tineke.  Veel van die handopfokkweekers (die het only for the money doen) zouden zeggen: trek uw plan.

Alleen, als er nog eentje bijkomt, wat onwaarschijnlijk hier is (mijn vriend >:(), dan mag het een handopfokje zijn maar dan moet het al zelfstandig eten, anders begin ik er niet meer aan.

groetjes
Annouschka

es

AAAAAAAAhhhhhhhhhhhhh, ik heb mijn Rocko ook via Marktplaats gekocht, wist ik veel over hoe en wat, dat weet je ook niet als leek. :o
Je hoort hier en daar wel eens wat van koop liever niet uit de Dierenwinkel enzo, maar de rest moet je toch zelf ontdekken, jaaaaaaaaaaaaa niet iedereen is bekend met een valkparkietenforum, daar ben ik ook pas later achter gekomen.
Nu ben ik er ook achter dat de Kweker van Rocko waarschijnlijk een soort  broodkweker is, tenminste dat denk ik, weet ik niet zeker trouwens.
En dat Rocko toch een weer of 6 moet zijn geweest toen ik hem kreeg. heb er toen 25 euro voor betaald.
Ja, jullie zijn allemaal bekend misschien al jaren onder elkaar en ook met valkjes enzo, maar er lopen ook nog zat mensen rond die een valkje willen en niet van zo'n site afweten en dan via marktplaats (omdat daar toch alles te krijgen is) een valkje of ander dier te kopen.
Als ze daar dan mee adverteren van hij is al handtam enzo, stap je daar eerder opaf als dat je ze in de dierenwinkel ziet zitten en ze vliegen de oren van je hoofd.
Wij ( een vriendin) en ik zijn ook op google wezen zoeken bij valkparkieten- kwekers naar een valkje, en verschillende aangeschreven, maar er waren er een paar die ons niet of nog niet konden helpen.
Kijk ik ben heel blij met mijn Rocko en ik weet ook dat ik dit niet meer zo zal doen, omdat dit nu bekend is bij mij, maar hoeveel mensen weten dit? ???

Groetjes van Esther

Paul

Hoi Esther,

Via marktplaats kan je ook vaak wel goeie valkjes kopen hoor bij kwekers die wel hart voor hun vogels hebben.
Je weet het alleen nooit van tevoren helaas.
En een broodkweker hoeft ook niet altijd slecht voor zijn vogels te zijn.

Groetjes, Paul

patty_dordtse valkjes

hoi hoi,


ik was natuurlijk ook een jaar terug gewoon een niet wetend vrouwtje hahaha.
ik heb wel sites bekeken maar niet zoals ik nu doe eigelijk.
ik kom steeds meer teweten over de valkjes.

als ik ooit een nestej wil zal nog lang niet gebeuren want ze hebben geen intresse in elkaar hahaha ::)
dan doe ik de valkjes zelf hun gang gaan de valkjes gaan alleen naar goed huisje toe en als ze zelfstandig zijn.
ik ben zelf niet tegen handopvoed ik heb zelf spikey en gizmo vanaf 5 weekjes opgevoed.ik snap hun prijs natuurlijk ook en ben toch dolblij met me scheetjes.


patricia
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop





Klik op de foto voor onze website

es

Hi,

Klopt wel Paul wat je zegt, dat je het niet altijd van te voren weet over hoe en wat.
En er zullen ongetwijvelt goeie tussen zitten, maar toch achter af heb ik mijn twijfel van waar ik Rocko vandaan heb gehaalt, omdat hij toch wel wat jong was, denk ik. :o
Zal de tweede keer beter uitkijken, dat is een ding dat ik wel zeker weet. ;)

Groetjes van Esther

ep

ook ik heb mijn valkje tico van marktplaats.
De dag voor ik tico ging halen kreeg ik een mailtje dat hij nog niet weg mocht omdat de kweekster dacht dat hij ziek was.
Dus er zijn wel dergelijk mensen die hun dieren op marktplaats aanbieden met een goed hart voor dieren.

Sanne_Roland

Ik weet zeker dat er ook mensen zijn die hun brood verdienen met hun grote liefde: vogels :) Dan heb je van je hobby je werk gemaakt en dat lijkt me heel mooi.

Maar er zijn helaas ook een boel slechte mensen op deze wereld :(