29 maart 2024, 06:20:24

zijn kooi niet uit

Gestart door ep, 24 januari 2005, 22:12:34

« vorige - volgende »

ep

Hallo ja daar ben ik weer.
Mijn valkje tico ik heb hem nu 3 dagen.
Tico gaat zelf zijn kooi niet uit ik kan hem wel zo op mijn vinger nemen hij stapt er zelf op, en dan gaat hij op mijn schouder voor 1 minuut, om vervolgens een rondje te vliegen.
En dan komt hij niet meer terug naar mij hij blijft ook niet langer dan 1minuut op mijn vinger kan ik hem nog leren om terug te komen, hij is al 3 jaar.
En toen hij vanmiddag ook niet uit zijn kooi wilde gaan althans niet door het deurtje, heb ik gewoon de bovenkant van de kooi er afgehaalt dus toen zat hij gewoon in de bak, toen kawam hij er wel zelf uit.
Maar hoe zou ik hem kunnen leren om gewoon iets langer bij mij te blijven zitten.

Marije

Door jezelf interessant te maken; neem 's een stengel trosgierst mee als hij daar van houdt....of wat fruit ofzo.....
Ga 'm lekker kroelen, en laat 'm ook 's van je schouder af over de tafel lopen ofzo.....
Als hij alleen maar op je schouder zit, gaat hij zich vervelen, en vliegt dan wss weer terug naar de kooi om te gaan eten of slapen ofzo..... :D
Ik hoop dat je hier wat aan hebt......veel suc6!
Marije en Purrel

ep

hij wil niet kroelen .
Met iets lekkers ga ik wel ff proberen

ep

yes yes  :D
Ik had net een stukje komkommer en tico probeerde dit te eten maar door zijn veel te lange kromgegroeide snavel gaat dit moeilijk.
Maar hij is er een kwartier mee bezig geweest en is niet 1 x wegelopen 1x schrok hij omdat ik moest hoesten, toen vloog hij weg en vloog tegen de tv aan.
Hij kwam niet uit zich zelf terug, maar toen ik hem had gepakt en hem weer op mijn arm zetten viel hij in slaap .
Ik hoop als zijn snavel morgen genkipt is dat hij lekker kan smullen van zijn fruit en groenten.
Mijn man werkt op een groenen en fruit veiling dus wij hebben alle soorten en maaten groente en fruit in huis.

Paul

Hoi Petra,

Ik denk dat het toch een kwestie van wennen ook is dat hij nog niet zelf bij je komt.
Over een tijdje komt ie denk ik wel steeds meer bij je hoor.
En misschien voelt ie zich nu ook niet zo lekker met die lange snavel want daar kunnen ze best last van hebben.

Groetjes, Paul