twee valkjes, elkaar niet lief vinden??

Gestart door Joke, 15 januari 2005, 17:11:27

« vorige - volgende »

Joke

Hoi hoi,

Ik heb dus twee valkjes ,Timmie en Grumphy.
Timmietje heb ik ongeveer een jaartje en Grumphy ongeveer zeven maanden.
Wat is nu het probleem: ze vinden elkaar nu na 6 maanden bij elkaar nog steeds niet lief....  :( :-[
Pas toen Grumphy ziek was, was Timmie wel hem aan het roepen maar nu alles weer goed is , zitten ze samen weer zo gezellig te krengelen en te mopperen op elkaar (als ze te dicht bij elkaar in de buurt zitten).  
Nu hebben ze allebei nog een aparte kooi maar binnenkort gaan onze halsbandparkieten in een andere grotere kamervoliere en dan was het de bedoeling dat deze twee oelewappertjes in de voliere van onze halsbandparkieten kwamen. Ze hebben daar heel veel ruimte om elkaar te ontwijken maar is er niet een oplossing te bedenken dat ze elkaar misschien iets liever gaan vinden?? Ik heb wel zo'n idee dat Grumphy wel vriendjes wil zijn (doet ook alles na wat Timmie doet) maar dat Timmie het maar een raar beestje vind.
Heeft er iemand raad of een ideetje??

Groetjes
Joke

antoine

op de foto te zien heb je twee popjes , die maken normaal niet zo veel kabbaal!
maar je kunt valkjes niet bevelen elkaar leuk te vinden he! dat moeten ze zelf kiezen volgens mij valt er nikst aan te doen! als ze meer ruimte krijgen zullen ze mischien wel blij zijn en vriendinnetjes worden!
nog veel succes
groetjes antoine

Joke

Dwingen doe ik ze ook niet, wij vinden ook niet iedereen aardig maar het is gewoon jammer.
Ik meen dat Grumphy een mannetje was(grijze) en Timmie een vrouwtje maar hoe kan ik dat zien. Ik weet wel dat Timmie een vrouwtje is omdat mijn vogelarts dat toen zei maar toen ik met Grumphy de eerste keer naar de Vogelarts moest was hij denk ik nog te jong om te zien of het een mannetje of vrouwtje was. Grumphy is wel echt een buurtertje en een zangertje en Timmie totaal niet.
Ik hoop dat ze betere vriendjes worden als ze samen in een voliere gaan want dat is voor ze zelf ook wel wat gezelliger. Ze hebben in ieder geval dan wel de ruimte om een heel eind bij elkaar uit de buurt te gaan zitten hihihihi. Ik wacht het wel af en zie wel wat er gebeurt.
Groetjes,
Joke

stich

hallo,

ik heb tweety al van begin december.
  heb nu van vorige week een mannetje
  bij gekocht maar heb precies de indruk
  dat ze elkaar niet mogen of is da mischien
  nog te vroeg .en ook zou ik graag weten of
  tweety een pop is want ik weet nietwat het is.
  ik hoop hier ook antwoord op te krijgen.
  heb nog een vraagje zou mijn kooi groot
  genoeg zijn voor twee het is een kooi op
  een voet ik hoop het wel.dank je voor degene
  die er mij een antwoord op geeft .

salutjes stich ::)
groetjes stich