6 mei 2025, 19:31:45

plotseling bijten

Gestart door Riny, 16 januari 2005, 18:41:07

« vorige - volgende »

Riny

Hallo allemaal
Een kennis van mij heeft en valkparkiet die supertam is,hij praat zelfs.
Ze kunnen er echt alles mee doen.
Drie dagen geleden begon de valkparkiet plotseling te bijten.
Die mevrouw had felgroene sokken aan en dat was de aanleiding.De valk zette zich helemaal bol en begon hard te bijten in haar tenen.
Mijn vermoeden is dat het met de puberteit te maken heeft.
Maar nu is mijn vraag kan dit door de puberteit komen??
En dan krijg je het volgende probleem;de mensen zijn nu bang van hun eigen vogel geworden.
Wie weet er raad??
Groetjes RINY

Kolkkie

16 januari 2005, 20:01:24 #1 Last Edit: 16 januari 2005, 20:01:44 by kolkkie
Hoi Riny,

Hoe oud is het valkje?
Als hij al ouder is als een jaar is het niet de puberteit.
Zelf heb ik weinig problemen gehad met valkjes die in de puberteit zijn gekomen, ik heb er weinig van gemerkt.
Of het dat is denk ik niet, of hij moet extreem in de puberteit zijn.

Zelf zit ik te denken dat het valkje wil paren of dat hij agressief reageerd op de kleur groen.
Of hij moet helemaal niets van tenen hebben, Coco (1 van mij)  bijt hard in mijn tenen als hij ze ziet en erbij kan.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Riny

16 januari 2005, 20:14:58 #2 Last Edit: 16 januari 2005, 20:16:24 by Riny
Hallo Mariska
Dat valkje is van juli vorig jaar,daarom denk ik ook dat het de puberteit is.Ik weet dit zo zeker omdat het valkje bij mij geboren is.
Ze hebben er nog nooit problemen mee gehad eerder.
Groetjes Riny

bobbie

Hoi Riny,

De reactie van de valk kan inderdaad aan de felle groene kleur van de sokken liggen. Soms hebben vogels angstige of felle reacties op kleuren of anderszins. Zo heb ik een papegaai gekend die aanviel als je nat haar had.

Ze kunnen een afkeer van een kleur hebben maar ook een voorkeur.

Misschien is het een idee om het eens uit te proberen. Een felgroene sok aan en een  rustige kleur aan de andere voet. Kijken hoe de valk er dan op reageert. Ik ben benieuwd.

Groetjes, Nel

Karin

Of hij is wel heel erg geschokken van die sokken  ::) Maar pubertijd zou ook goed kunnen hoor. Ik heb een valkje die me zelfs in mijn gezicht aanvloog  :o Die heb ik dus van ellende moeten kortwieken ( wel beperkt, hij kon nog wel vliegen, maar moest flink zijn best doen ) want hij bleef zo fel. Nu is hij gelukkig een stuk rustiger én gelukkig met zijn popje  ;D En zijn veren zijn weer helemaal aangegroeid.

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Annet

Hoi Riny,

Mijn valkje (mannetje) is ook van juli vorig jaar en is afgelopen week ook flink in de pubertijd gekomen. Hij werd ook plotseling agresief. Ik denk dat het bij jou ook pubertijd is. Ik kreeg van de kweker waar ik hem had gekocht de tip: Als hij agresief word en zich flink misdraagt, zet hem dan meteen in de kooi en doe er een doek overheen en laat hem een tijdje zo zitten. Dan is het zo dat hij in de gaten krijgt dat het fout is wat hij doet en past hij zijn gedrag aan. Ik heb het idee dat het bij mij wel werkt. Succes

Groetjes Annet