14 mei 2025, 12:34:49

gedrag van man en pop??

Gestart door Hetty, 26 januari 2005, 19:06:15

« vorige - volgende »

Hetty

Wie kan mij iets meer vertellen over het gedrag van valkjes?
Ik ben al een heel tijdje heel onzeker over zijn of haar geslacht ,er zijn mensen die er voor 100 procent zeker van zijn dat mijn valkje een man is ,maar er zijn ook een heleboel mensen die er zeker van zijn dat mijn valkje een pop is , nu wou ik dus te weten komen via het gedrag van mijn valkje ofdat het een man of pop is.Ik zal hier een paar dingen vertellen over mijn valkje.Mijn valkje is nu 7 maanden oud ,hij fluit niet, denk ik maar hij schreeuwt wel ,als hij uit wil, loopt hij soms over de bodem van de kooi,als hij op mijn schouder zit komt hij soms tegen me aan leunen en wrijft hij of zij met haar of zijn kopje tegen mijn wang en maakt er rare geluidjes bij , in zijn kooi spreid hij of zij soms zijn vleugels en hangt dan voorover.
Ik hoop op een paar reacties van jullie  

Groetjes

val...

hey,

heb je een foto van je valkje?
welke mutatie is die?
hoe ziet ie eruit?
volgens het gedrag is het wss een mannetje..
mannetjes hebben zo'n macho gedrag met hun vleugels gesprijd, en dan fluiten doen ze ook best veel..bij sommige mannetjes is het een hoge fluit en bij andere mannetjes is het een mooi en lang gefluit...

vriendelijke groetjes,

val...

Paul

Hoi Hetty,

Aan het gedrag van je valkje is nog niet duidelijk te zeggen wat het is helaas.
Dat met de vleugels doen ze om de vleugels te strekken als een soort uitrekken dat doen popjes ook.
Wat mannetjes wel vaak doen is met de snavel als een specht tegen tralies en andere voorwerpen tikken.
Als je een grijze hebt met oranje wangetjes en de kop word steeds iets geler na 7 maanden is het een mannetje.
Maar helaas gaat dit niet voor een hoop andere kleuren op daar lijken mannen en popjes ook als ze volwassen zijn op elkaar.

Groetjes, Paul

Joyce28

nou ik denk dat je een pop hebt ;D
Ik heb namelijk poppen en die fluiten niet,schreeuwen wel als ze eruit willen,weten ze al precies als ik de oudste naar school heb gebracht en kom weer terug,dat ze eruit mogen,en roepen me totdat ik het zowat bij school kan horen,lol

enne dat je valkje naar voren hangt en geluidjes maakt(lijkt wel gebrabbel van een grasparkiet :D )

maar ben benieuwd naar de foto,maar ik denk een pop