19 april 2024, 19:37:24

vogelvlucht

Gestart door Croky7, 18 maart 2003, 14:34:11

« vorige - volgende »

Croky7

Hoi,

Ik heb twee valkjes, maar beide zijn niet tam, heb ze al twee keer los gelaten in de kamer, maar ze komen niet vanzelf terug naar de kooi. Ook niet als ik ze probeer te lokken met wat trosgierst. Wat moet je hier nu mee, toch er uitlaten ?? of eerst zorgen dat ze hand tam zijn, want ben nu al twee maanden bezig, maar het wil maar niet lukken

groetjes carola

Daisy

Hoi Carola,

Mijn valk is ook (nog) niet handtam. Ze is wel gek op trosgierst en eet dat ook uit mij hand. Ik heb haar inmiddels met wat trosgierst zo ver dat ze op een stokje komt zitten wat ik dan vasthoud. Zo kan ik haar makkelijk de kooi weer in krijgen zonder dat ik haar steeds moet vangen. Ze is namelijk nog steeds bang van handen en dat wordt anders alleen maar erger. Met een stok ertussen vindt ze het minder eng en went langzaam aan mijn handen. Ze komt nu zelfs al van de andere kant van de kamer naar de stok vliegen als ik die omhoog houdt want ze weet dat ze dan bij mij in de buurt mag zitten (op de monitor bv) en dat vindt ze leuk. Dus misschien is dit ook een idee voor jou? Succes ermee!

Groetjes, Daisy

Kiko en Daisy

Croky7

Hoi Daisy,

bedankt voor je reactie, ik kan het eens gaan proberen, wie weet helpt het.
zou het wel heel leuk vinden als ik ze een beetje tam kreeg, je kan er dan toch wat meer mee doen he, tis een beetje jammer als ze alleen maar in dat hok zitten.

groetjes carola