19 april 2024, 21:50:56

trillen

Gestart door kirstenD, 26 februari 2005, 13:07:28

« vorige - volgende »

kirstenD

hallo, ik heb een valkparkiet en hij heet koko. Hij is nu ongeveer 9 jaar oud en de laatste paar dagen zit hij te trillen in zn kooi. Hij is niet meer zo fluiterig als anders en hij slaapt voor mijn gevoel veel overdag. Maar het trillen is echt heel zielig. Zou dit komen door ouderdom om zou hij ziek zijn. Want hoe oud kan een valkparkiet eigenlijk worden. Ik hoop echt dat iemand mij antwoord kan geven.

Inger m

26 februari 2005, 18:04:08 #1 Last Edit: 26 februari 2005, 18:12:08 by Inger m
Hoi Kirsten,
Over de leeftijd die valkparkieten kunnen bereiken bestaan veel verschillen. Er zijn er die zeker 20-25 (en zelfs ouder) worden. Maar helaas worden de meeste valkparkieten veel minder oud. Maargoed 9 jaar hoeft nog niet erg oud te zijn.

Wat voor voeding krijgt je valkparkiet? Onvolledige voeding kan leiden tot allerlei lichamelijke problemen.

Je ziet valkparkieten weleens trillen, maar bij vogels komt dit niet, omdat ze het koud hebben. Dan zetten ze de veren namelijk bol en houden zichzelf op die manier warm.

Als je het niet vertrouwt en bv. ook andere afwijkingen ziet, kun je het beste contact opnemen met een goede vogeldierenarts.

Een vogel die ziek is, kun je het beste wel warm plaatsen. Lees er meer over bij: http://www.valkparkiet.com/nl/files/gezondheid.htm

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.