10 mei 2025, 12:59:30

vitamine druppels

Gestart door ep, 21 januari 2005, 12:44:40

« vorige - volgende »

ep

Moet ik mijn valkje dagelijks weekelijks of alleen bij de rui of ziekte vitamine druppels geven.

Annouschka

Hoi,

ik zou enkel eens vitaminedruppels geven in de rui en bij ziekte of na ziekte, zeker niet wekelijks hoor.

Beter van regelmatig groenten en fruit aan te bieden, daar halen ze veel meer uit dan uit die druppels volgens mij.

groetjes
Annouschka

Lin

En als er gebroed wordt kan je het dan wel elke dag geven? Mijn valkjes eten nl bijna geen fruit en groente.

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Riny

Hoy Lin
Mijn valkjes eten ook geen fruit ,ik heb het vaak geprobeerd maar ze willen niet.
Ik geef wel kiemzaad ze zijn er helemaal verzot op.En daar zitten ook heel veel vitaminen in.
Groetjes Riny :D :D :D

Lin

Dat maar proberen. thanx

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Paul

Hoi Petra en Lin,

Mijn valkjes krijgen dagelijks een vitaminepreparaat door het water heen. (quikon V)
Je hebt wel verschil in vitamines deze mag je ook dagelijks geven die ik gebruik maar zommige mag je een paar keer per week geven.
Een van mijn valkjes dringt ook niet als het water niet geel is dus die moet ik er wel iets door geven.
Maar ze eten hier ook niet echt veel groente en fruit dus vandaar dat ik het toch als extra geef.
Ik geef wel een kleinere dosering dan de fabrikant voorschrijft omdat ik dat wel erg veel vind wat ze adviseren erin te doen.
Mijn eerste valkje krijgt dus al 14 jaar vitamines door het water dagelijks dus als je het in gepaste hoeveelheden geeft kan het volgens mij geen kwaad.
Maar als ze al vitamines krijgen door groente en fruit hoef je het niet speciaal als extra te geven want teveel vitamines is ook niet goed.

Groetjes, Paul