20 april 2024, 04:59:32

Koekjes bakken voor je valkjes.

Gestart door Paul, 22 januari 2005, 04:07:21

« vorige - volgende »

marilyn

hoikes allemaal

ik ben nieuw hier en dit is de eerste keer dat ik reageer al heb ik wel al veel op de site gelezen maar op die koekjes wil ik wel eff reageren omdat ik die ook eens heb klaar gemaakt en die zijn echt heel goed onze lieverdjes peuzelen ze met veel smaak op . aan iedereen die dit recept nog niet uitgeprobeerd heeft ........zeker doen  :D

groetjes marilyn

Paul

Hoi Marilyn (en natuurlijk alle andere koks die de koekjes hebben gebakken)

Ik ben blij dat niet alleen mijn valkjes er gek op zijn maar ook bijna alle andere ook :)
Je hebt in elk geval zo wel in de hand dat ze lekkere koekjes eten zonder extra toevoegingen zoals suikers en veel zout wat er in de meeste mensen koekjes wel altijd zit.
Het kost ook bijna niks want alle ingredienten zijn heel goedkoop :)
Als een merk dit soort koekjes voor vogels op de markt zou brengen ben je 10 keer zoveel kwijt en ze zijn dan niet zo vers als dat je ze zelf maakt.
Ik hoop binnenkort nog even een ander recept neer te zetten :)

Groetjes, Paul

hippysuus

ahaaaaa...daar ben ik dan nu al heel nieuwsgierig naar...wordt het een kerstrecept? ;D ;D

Merel

Ook hier gaan ze erin als zoete koek  ;)
Heb ze gisteren gebakken, en hun snaveltjes hebben niet stilgestaan (ze waren heel rustig, nu ze een nieuwe bezigheid hadden!).

Chillie

amai, die koekjes doen hun werk wel
aiko is al anderhalelf uur aan het peuzelen, heeft al 2 koekjes volledig naar binnen gespeeld !!
Ik ga de andere direct afpakken, want hij eet zich dood denk ik !!

zeer goed idee dus, aanrader !!

kinky

heey paul
ik las het berichtje, en ben ook maar gelijk aan de slag gegaan. Mhhh wat ruiken ze lekker, heb ze samen gebakken met kinky(mijn valkje) en toen ze uit de oven kwamen (even laten afkoelen) en hij viel gelijk aan> Hihi hij vind ze supper lekker. Maar waneer komen de recepten voor de cakjes  en snoepstokjes ben? Er erg benieuwt naar.

groetjes laura en kinky

Bo

He wat leuk dat ga ik ook eens proberen, zal Bo ook wel heerlijk vinden.  ;D

emca

hoi paul,

wij gaan zeker de koekjes eens proberen voor onze valkjes, want nu krijgen ze nog leuke figuurtjes  ook  ;D ;D ;D

groetjes emca
emca, kuifje, roosje r.i.p, luna jongies en verzorgers




1e eitje is gelegt op 22-05-06 bevrucht niet geboren
2e eitje is gelegt op 24-05-06 bevrucht geboren op 12 juni.
3e eitje is gelegt op 26-05-06 bevrucht geboren op 13 juni
4e eitje is gelegt op 28-05-06 bevrucht geboren op 16 juni
5e eitje is gelegt op 30-05-06 bevrucht geboren op 17 juni

Mira710

Ik heb voor de kerst de koekjes gebakken en mijn valkjes zijn er helemaal dol op.  :)
Ben helemaal niet iemand die bakt of zo maar dit is heel goed te doen. Wat een geweldig idee.   :P

Groetjes van Miranda

emca

hoi,

ik heb meschien een stommen vraag ik wil namelijk de koekjes maken voor onze birds :D, alleen lees ik dat er meel of bloem bij moet worden toe gevoegt is dat niet slecht voor de vogels ook al word een geheel papje als het waren en wat kan je dan het beste gebruiken. en welk merk honing moet dat een duur merk zijn of kan je ook goede kopen honing gebruiken????

groetjes emca, roosje, kuifje
emca, kuifje, roosje r.i.p, luna jongies en verzorgers




1e eitje is gelegt op 22-05-06 bevrucht niet geboren
2e eitje is gelegt op 24-05-06 bevrucht geboren op 12 juni.
3e eitje is gelegt op 26-05-06 bevrucht geboren op 13 juni
4e eitje is gelegt op 28-05-06 bevrucht geboren op 16 juni
5e eitje is gelegt op 30-05-06 bevrucht geboren op 17 juni

Mariska

Hoi Emca,

Dat kan ook gewoon goedkope honing zijn hoor ;)
Ik gebruik hier allerlei soorten van AH tot Aldi ;)
En die koekjes moet je natuurlijk niet bij het leven aan ze opvoeren en dan kan het heus geen kwaad.
Het is echt een aanrader!!
Ik geef mijn valkjes 2 koekjes voor zijn zevenen en dan niet eens elke dag.
Voor 2 andere die apart zitten geef ik een halve.

En ik zou er zeker wat geraspte appel of bijv brocolli door doen. Dat vinden ze heerlijk :P
Ik doe er ook een beetje eivoer doorheen.

Succes!!

Groetjes
Maris!!


Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Roma

zat net even te neuzen op het forum en zag dit van de koekjes, ze zijn net uit de oven en ik ben benieuwd wat harry en parel er van vinden?. ze zien er goed uit en.....wat een leuk idee,koekjes voor je valkjes. echt...schitterend.
Roma

Paul

Hoi Emca,

Als je kijkt wat meel of bloem is dan is dat gemalen tarwe en dat is dus eigenlijk niks anders dan gemalen zaden voor je valkje.
Dus echt slecht kan dat niet zijn als je maar geen zelfrijzend bakmeel gebruikt dan zit er bakpoeder in en dat is minder natuurlijk voor je valkje maar hoeft ook niet echt schadelijk te zijn.
Verder zitten er geen vreemde dingen in en is het juist gezond voor de vogels en goeie voeding en zeker beter dan mensenkoekjes waar veel suiker en zout in zit.
Ik vind het wel heel erg leuk dat er zoveel de koekjes al gebakken hebben en dat de valkjes er bij iedereen zo gek op zijn :)

Groetjes, Paul

fielien en kuifje

zo' n  tof recept
k' ga het zeker een keer proberen maar dan wel in de grote vakantie.
Ik hoop dat je tegen dan ook al je snoepstokjes hebt  dan kan ik die ook al proberen  .
 


    groetjes sofie en natuurlijk ook kuifje ;) :) :D :D :censuur

Denise

Ik ben het nu ook maar eens gaan proberen maar mer mijn bakkunsten zal het wel niet meer worden dan sponsjes met hier en daar een zaadje mja ze moeten dan nog 15 minuten dus laten we maar duimen :P:D