29 maart 2024, 11:46:20

Koekjes bakken voor je valkjes.

Gestart door Paul, 22 januari 2005, 04:07:21

« vorige - volgende »

the_lost_valley

Hoi Paul
Mijn valkjes hebben ze (nog) niet aangeraakt. Ze zijn wel nieuwsgierig, maar ze lijken er wel bang voor ::)
Ik heb 2 weken geleden een broedblok in de kooi gedaan, en sindsdien hebben ze nergens anders meer oog voor.. jaa.. voor elkaar.. :D

Paul

Hoi Leoni,

Wat leuk dat jij ze ook gemaakt hebt en nog wel in verschillende soorten :-)
Hier waren de meeste er ook wel gek op en een enkeling vond het ook maar vreemd spul :-)

Hoi Natalie,

Je zou er een door kunnen breken dan kunnen ze zien wat erin zit en ze kunnen er ook makkelijker stukjes afbijten.
Het zou jammer zijn als ze ze helemaal niet zouden eten.

Groetjes, Paul

Valerie

Wat leuk zeg!! Dat ga ik ook proberen. Had ik dit nou eerder gelezen, had ik het vanmiddag kunnen doen.
Ik zie Ricky al smikkelelen.  :D



Violet

ooooooooh dat is leuk! kiki is een snoeperd ... dit moet ie gewoon lekker vinden :D

en naja, die koekjes zien er wel erg smakelijk uit ;), heeft iemand het al aangedurfd er een hapje van te nemen? :D

Paul

Hoi Violet,

Ik heb het niet aangedurft ze te proeven het lijkt me namelijk niks al die zaadjes tussen je tanden  ;D
Maar ze zullen zeker niet smerig smaken alleen zit er geen suiker en zout in dus of ze voor een mens lekker zijn betweifel ik :-)

Groetjes, Paul

the_lost_valley

Mijn valkjes zijn er ondertussen elke keer heerlijk van aan het snoepen.. En hoe ze voor mensen smaken, kan ik ondertussen aan mijn vriend vragen! Die nam, nadat hij thuis kwam van zijn werk een koekje, niet wetende dat het voor de vogels was ;D T was een beetje flauw, omdat er geen kruiden en suiker inziten. En die zaadjes natuurlijk... Gelukkig heb ik er geen hap van genomen. Maar mijn vogels vinden het wel lekker! :)

Paul

Hoi Natalie,

Dat was zeker wel lachen dat je vriend zo'n koekje aan het eten was  ;D
Waren die zaadjes wel een beetje weg te krijgen voor hem  :D
Maar het is weer leuk te horen dat er toch heel veel valkjes gek op zijn :-)

Groetjes, Paul

the_lost_valley

ghehe.. een hap, en hij had genoeg.. zo slecht had ik ze toch niet gemaakt ??? Mijn valkjes vonden ze wel lekker.. De rest mocht meteen naar de valkjes toe...

Valerie

Ik had het deeg wss iets te lopend, want de koekjes liepen in mekaar. Dus heb ik maar alles in een cakevorm gedaan. Zag er erg goed uit. Heb het in stukjes gedaan en zo gegeven. Ze hebben er hier ook flink van gegeten. Zelf heb ik ook niet geprobeerd, de gedachte alleen al dat er vogelzaadjes in zitten.  ;D



Rianne

Misschien werkt het net als space cake!

~Natas~

Hey Paul,

Kan je ook cake maken waarvan de valkjes wat rustigere worden.
De mijne heeft namelijk ADHD, en die wil ik zelf wel eens wat rustiger krijgen.
Schrijf hier eens wat tips op, misschien werkt dan een beetje :D:D

Groetjes Natas 

Wendela

Hallo allemaal,

Ik ga morgen valkenkoekjes bakken! Heb het recept al uitgeprint. Ik ga een gaatje in de koekjes maken en misschien kan ik ze dan ophangen in de kooi. Misschien vallen ze dan wel naar beneden, maar dat merk ik dan vanzelf wel.

Je moet een beetje experimenteren...

Groetjes, Wendela

Suzanne

Hoi,

Ik ga ze vandaag ook maken. Ben ook heel benieuwd wat mijn valkjes en kakarikies er van vinden.

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Suzanne

En dit zijn mijn koekjes. Ze liggen nu nog af te koelen. Ben heel benieuwd wat ze er van vinden.



Groetjes

Suzanne

ps: ik heb ze niet geproefd, maar ze roken wel heerlijk tijdens het bakken  ;D

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Wendela

Hallo!

Ik heb gisteravond koekjes gebakken voor mijn 3 valkjes. Het beslag werd alleen een beetje dun en het meel was op, dus met behulp van een boterkoekvorm heb ik een grote koek gemaakt en die in punten gesneden.

Volgens mij vinden ze het wel lekker, want ze knabbelen er lustig op los. Alleen vonden ze het in het begin wel een beetje eng.

Paul, bedankt voor dit leuke recept!

Groetjes, Wendela