6 mei 2025, 14:52:41

60kb?

Gestart door ep, 23 januari 2005, 18:08:22

« vorige - volgende »

ep

Als ik foto,s bij wil voegen zijn ze elke x te groot als ik moet verkleinen tot 60kb blijft er bijna niks van over.
Wat nu ik wil mijn nieuwe fot,s laten zien.

Paul

Hoi Petra,

Je kan een foto gewoon verkleinen zodat hij even groot blijft alleen de kwaliteit neemt dan wat af maar op het forum maakt het geen verschil dat zie je dan toch niet.
Ik heb een stukje erover geschreven hoe je ze kan verkleinen met Irfanview dat is een gratis programma.
Ook kan je met adobe photoshop en paint shop pro makkelijk verkleinen maar dan moet je wel een van die programma's hebben.
Ik vind Irfanview makkelijk werken je kan dat ook gratis ophalen het is een shareware programma dus je hoeft er niet voor te betalen.
Kijk maar even hier daar staat de uitleg ervan:
http://www.valkparkiet.com/cgi-bin/forum/yabb/YaBB.pl?board=news;action=display;num=1088072035;start=0

Mocht het niet lukken laat het dan even weten dan kan ik je altijd verder helpen daarmee.

Groetjes, Paul

ep

Ik krijg het gewoon niet gedownload.
Ik heb zelf iets van hp dat zat bij mijn camera.
Ik kan dan alleen verkleinen maar niet dat hij ff groot blijft.

Paul

Hoi Petra,

Die programma's die bij een camera zitten zijn vaak niet zo uitgebreid en om te verkleinen soms niet makkelijk.
Maar probeer even of deze link werkt via een Nederlandse site:
http://planet-nl.tucows.com/adnload/194967_75076.html
Je kan hem nog nederlands maken door een extra bestandje voor de taal op te halen maar standaard is het engels maar ook zeker goed te doen.

Groetjes, Paul

ep

hoi paul.
het programma werkt ik weet ook wat ik moet doen.
maar nog is het veel te veel kb.
Ik heb op mijn toestel 3 sterretjes zitten ik kan 1 2 of 3 sterren zetten ik gebruik altijd 3 ik wil de foto,s namelijk ook afdrukken als ik die dus ga verkleinen naar 60 kb houd ik een klein puntje over wat dus mijn foto is.

ep

de foto die ik wil plaatsen is 9,437.18 kb en nu moet ik hem verkleinen naar 60kb  ??????????

carco

Hoi Petra
Probeer deze photoresizer eens.
Ik vind hem ideaal en gebruik hem zelf ook altijd.
http://www.showyourphotos.com/photoresizer_free.html
Groetjes: Caroline
Klik op het plaatje voor onze site!

Paul

Hoi Petra,

Als je de resolutie verkleind door bovenaan bij image te klikken en dan resize te doen dan vul je bij width 425 in en dan zou de foto kleiner moeten zijn dan 60 KB
Stuur me anders eens een foto van jou op dan kan ik hem hier proberen te verkleinen en dan weten we of dat dan goed gaat.
Het werkt heel makkelijk en snel met Irfanview vind ik.
Programma's als Adobe photoshop en Paint shop pro duren lang met opstarten maar dit gaat heel snel.

Groetjes, Paul

ep

hoi paul waar moet ik de foto heen sturen dan

ep

yes het is gelukt dank je.
Caroline deze is echt makkelijk.
Paul ook bedankt voor je hulp maar die van caroline is echt heel makkelijk.
Ik zal snel wat foto,s bij in mijn dagboek zetten.

carco

Hoi Petra
Gelukkig dat het gelukt is : het is echt een schatje hoor.
Groetjes: Caroline
Klik op het plaatje voor onze site!