23 april 2024, 08:36:14

staart veren eruit

Gestart door aletta@wanadoo.nl, 19 januari 2005, 18:37:01

« vorige - volgende »

aletta@wanadoo.nl

hallo nog even een vraagje,mijn valkje van 4 maanden is bijna al zijn staartveren kwijt,hij kan niet vliegen omdat ik hem toen ik hem kreeg heb gekortwiekt,omdat ik bang was dat hij ergens tegen aan zou vliegen.hij heeft nog 3 veren zitten de rest is afgebroken,komen zijn veren nog terug het is nu geen gezicht,een valkje zonder staartveren.groetjes sandra

Riny

 Hallo Sandra
Na de rui komen zijn staartveren weer terug hoor.
En dan zou ik ook niet meer kortwieken.Je hoeft niet zo heel bang te zijn dat je valkje ergens tegen aan vliegt.
Het enigste waar je op moet letten is dat hij niet tegen de raam aanvliegt.Als er geen vitrage of iets anders voor het raam hangt denken ze n.l. dat ze door het glas heen kunnen vliegen.
Let wel heel goed op dat ze niet naar buiten kunnen vliegen.
Je zult zien wat een plezier je valkje beleeft aan vliegen!!!
Groetjes RINY :D :D :D

Paul

Hoi Aletta,

Zijn de veren niet te kort afgebroken want dan heb je kans dat ze er met de rui niet meer uit gaan.
Als ze echt kort zijn afgebroken kan je ze er door een vogelarts uit laten trekken desnoods onder narcose en dan komen ze weer in 6 weken terug.
Maar zijn ze gewoon door midden gebroken dan zou ik gewoon wachten op de rui dan vallen ze er vanzelf uit.
Als een veer echt uitgevallen is dan is die met 6 weken weer helemaal aangegroeid.

Groetjes, Paul

aletta@wanadoo.nl

hoi paul
zijn veren zijn afgebroken doordat hij steeds van zijn kooi afvliegt,dan land hij op zijn staart,en dan knakken zijn veren dubbel,er zitten nog kleine stukken aan,op dit moment heeft hij er nog maar 1 maar die zit ook al los,ze zijn er dus niet helemaal uit.groetjes sandra


ps
ik zal hem dus nooit meer kortwieken.

Riny

Hallo Aletta
Je zal eens zien wat je valkje je beloont met zijn vliegkaperiolen.Ook daar beleef jij zelf heel veel plezier van.En wat een prettige bijkomstigheid is,je hoeft ook minder bang te zijn dat hij te dik wordt!!!
Groetjes Riny :D :D :D