28 maart 2024, 09:14:04

Muizig verhaaltje

Gestart door Sparkel, 18 maart 2003, 00:26:14

« vorige - volgende »

Sparkel

Helloooo every??? ;D ;D ;D
 'k weet het al niet meer, nou ja, ik ben meestal wel happy ;D, maar ik denk dat jullie dat al wel door hadden.

Gisteren zat er dus een muis (groot alarm ::)) in onze volière. Dat is al wel zo een tijdje bezig met dat piepbeest in onze volière, baasje had gewoon niks door, we verhongerden bijna in de volière  >:(.

Gelukkig maar dat dat muisje op heterdaad was betrapt  ;D. Alle valkjes waren er doodsbang van, zelfs ik schrok me altijd een aap als ik dat beest zag  :o :o :o. Gelukkig is er actie gevoerd tegen die pieperkes :D.

Nu ligt er muizenvergif ( :'(arm muisje) rond onze volière, zodat ik me weer lekker kan volproppen met eten 8). De piepende dinges kunnen nu ook niet meer in de volière, er zijn bakstenen rond de groeven gelegd :P.

Alles lekker opgelost  :).
P.S. de baasjes hebben in het huis nog een muizenholletje gevonden waar die beestjes probeerden aan het konijnenvoer te geraken  ;D, we zijn dus niet de enige slachtoffers

Greeeeeeeetzzzz Sparkel

Mandy

Hallo, :)

Ik had ook muizen in mijn voliére.
Ik heb daar toen een muisvriendelijke val voor gekocht.
De volgende dag viste ik die daaruit en liet 'm in een bakje met gaatjes vallen. Dan reed ik naar het bos, liet daar een bergje zaad vallen en liet de muis los. Dat heb ik een paar keer gedaan en ook al zijn ze misschien nog wel dezelfde dag door een valk of uil opgegeten ik vond het toch de moeite, want wie weet leven die muizen nu gelukkig met een gezinnetje ergens in het bos.
En toen kwam er een olifant en die blies het verhaaltje uit... :D
Lekker sentimenteel hé, maar wel waar hoor! ;)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Paul

Hoi Mandy,
Je bent te goed voor deze wereld hoor :-)
maar wel heel lief om de muizen zo een verder leventje te gunnen :-)

p.s. ik heb dat ook een keer gedaan met een muis die ik gevangen had in mijn huis :-)

Groetjes,  Paul

Kipje

hehehe ;) ik liet ze vroeger altijd los bij die buurman die altijd zo over onze vogels liep te zeuren  :-X  :D

kweet wel dat ze binnen het uur waarschijnlijk weer terug waren, maar het ging om het idee he ;)

Peter

CitaatHallo, :)

Ik had ook muizen in mijn voliére.
Ik heb daar toen een muisvriendelijke val voor gekocht.
De volgende dag viste ik die daaruit en liet 'm in een bakje met gaatjes vallen. Dan reed ik naar het bos, liet daar een bergje zaad vallen en liet de muis los. Dat heb ik een paar keer gedaan en ook al zijn ze misschien nog wel dezelfde dag door een valk of uil opgegeten ik vond het toch de moeite, want wie weet leven die muizen nu gelukkig met een gezinnetje ergens in het bos.
En toen kwam er een olifant en die blies het verhaaltje uit... :D
Lekker sentimenteel hé, maar wel waar hoor! ;)
Hoi Mandy,

Je hebt helemaal gelijk, muizen zijn ook dieren en wij zouden hetzelfde doen.

Groetjes,
Peter

yentl

Vroeger toen we nog katten hadden, als die muizen in hun bek hadden, rukte ik dat beestje gewoon uit onze kat zijn bek en liet ik het los in de tuin. Ik heb niks tegen muizen maar als ze het voer opeten van m'n valkjes, moet ik toch kiezen voor mijn valkparkieten, ze waren al enkele weekjes verdacht mager. Natuurlijk doen de muizen dit wel onbewust  :(.

Groetjes Yent'l