29 april 2024, 05:33:14

Groothandels voor vogelvoer

Gestart door francis lessmann, 11 januari 2005, 13:38:14

« vorige - volgende »

francis lessmann

Hallo mensen,

Onze valkenfamilie hebben we na de dood van 2 van onze vrouwtjes weer terug op 6 gebracht. Ze krijgen elke dag Extra Vital Premium, gemengde sla (bietenblaadjes, veldsla, peterselie, ijsbergsla) goed gewassen, grit, af en toe wat snoep (fruit, pistachenootjes, zoute stengels) en vers water.
Dat laatste is niet zo duur, maar aan die Extra Vital zijn we per week zo'n € 15,= kwijt.
Weet iemand misschien een groothandel waar ze Extra Vital verkopen in grotere hoeveelheden dan 1 kilo? We wonen in Amsterdam.

Groetjes,

Ania en Francis

Riny

Hoy Ania en Francis
Ik heb jullie berichtje op valkparkiet .com gelezen.
Maar wat is Extra Vital Premium??
Groetjes Riny

francis lessmann

Dag Rini,

Ik weet niet exact de fabrikant maar dacht dat het Beaphar was. Overigens is het Xtravital Premium, zie ik nu. Het is een mengsel van zeer veel zaden met weinig zonnepitten en extra voeding (ei, echinacea?).
Kijk eens bij http://www.xtravital.com/nl/index_nl_vogel.htm
Maar het kost €4,= per pond, dus goedkoop is het niet.

Groeten,

Francis

Karin

Hoi Francis,

Ik zou overstappen op een ander merk. Xtra vital is goed, maar zeker niet beter als bijvoorbeeld versela laga prestige premium en teurlings 228. Het eerste is in 2 1/2, 5 en 20 kg zakken te krijgen uit mijn hoofd, de tweede in 25 kg zakken, maar sommige winkels vullen ze zelf ook uit. Kijk maar eens bij het onderwerp hier vlak onder. Ik betaal voor de teurlings 25 kg ca. 23 euro.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Paul

Hoi Francis,

Ik gebruik zelf nu ook Teurlings en in elk geval zit in Rijnsburg een vogelhandel die dat kan leveren.
Xtra vital is een compleet voer en daarom ook veel duurder en met 1 of 2 valkjes is dat wel te doen maar heb je er meer dan word het toch wel heel duur.
Verselalaga premium ben ik mee gestopt dat koop ik nooit meer daar zitten zoveel zonnepitten in dat is echt niet goed voor ze.
Teurlings 228 is een zaadmengsel voor grote parkieten en daar zitten gelukkig geen zonnepitten in.
En als je er dan eens per week los wat eivoer bij geeft en een aantal keer per week groente en fruit is dat net zo goed als xtra vital.
Daar zit dagelijks eivoer doorheen en dat is juist wat minder goed voor ze om dat elke dag te eten.

Groetjes, Paul

Annouschka

Hoi,

ik heb ook een tijdje Xtravital gegeven maar vond het te duur terwijl er ook nog zonnebloempitten inzitten en net zoals Paul zegt, dagelijks eivoer is ook niet goed voor hen, ik geef hen 1 a 2 keer per week en dat vind ik ruim voldoende.

Ik heb ook een tijdje Prestige van Versele-Lagae gehad maar ga vanaf zaterdag over op Teurlings 228, daar zitten geen zonnebloempitten in, mijn Chewy hier moet dringend op dieet, ze is al wat afgevallen maar nog veel te dik vind ik en al die zonnebloempitten zijn toch niet goed.

Je kan, als je Teurlings 228 bv zou nemen, het bestellen bij grote dierenwinkels als ze het niet hebben, ik heb het mijne besteld bij Faunaland in Axel, aangezien ze het voer hier in België niet kennen.

groetjes

Karin

Er zitten overigens wel een soort zonnebloempitten in de teurlings, alleen zijn dit hele kleintjes. Dus meer werk voor ze en minder vet  ;D

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Valerie

Ik heb de laatste keer een zak van 5 kg gemengd zaad voor grote parkieten bij de welkoop gehaald. Daar zitten geen zonnebloempitten en die grote witte pitten in. Die heb ik wel apart gekocht en geef ze heel af en toe een beetje. Zo krijgen ze niet te veel. ;)



Paul

Hoi Karin,

Dat zijn geen zonnebloempitjes deze zijn namelijk driehoekig en het zijn saffloorpitten of katjang idjoe.
Die kunnen minder kwaad dan de zonnepitten en zijn ook veel kleiner en er zitten normale hoeveelheden doorheen.

Groetjes, Paul

Francis en Ania

Dag allemaal,

Dank voor jullie mailtjes. Ik ga eens proberen die Teurlings 228 te bestellen. Van dat eivoer wist ik overigens niet.

Groeten,

Ania en Francis