16 april 2024, 18:50:20

3 mannetjes

Gestart door Sen, 17 januari 2005, 00:31:17

« vorige - volgende »

Sen

Ik heb 3 mannetjes valkparkieten.Ze komen uit het zelfde nest en ik kreeg ze toen ze 7 weken waren inmiddels zijn ze 8 maanden oud.Ik heb een lutino man want hij zingt nu en doet macho net als mn wildkleur en mn geparerlde die ze nu helaas aan het verliezen is. Nu lees ik overal dat het beter is om een even aantal te hebben maar ik mag er geen vierde bij. Ik snap dat niet zo goed in de natuur zijn ze toch ook niet precies in even aantal.Het gaat heel goed het zijn 3 mannetjes en ze vermaken zich prima hoor ik moet er niet aandenken dat ik er straks 1 weg moet doen omdat ze gaan vechten ik hoop dat oneven ook kan.

Karin

Ja hoor, oneven kan ook prima. Alleen kan het zijn dat er eentje buiten de boot gaat vallen omdat er twee meer naar elkaar toe trekken. Dan geef je die gewoon extra aandacht  ;D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Paul

Hoi Sen,

Het zijn 3 broertjes dus die kennen elkaar vanuit het nest al dus dat gaat prima samen.
In dit geval zal dat zeker wel goed gaan en is een erbij denk ik niet nodig.
Vaak als je een popje en twee mannen hebt is het wel raadazzam om er dan een popje bij te nemen maar bij jou ligt dat heel anders.
Het is zoals Karin al zei als ze alledrie goed met elkaar om gaan en er zit er niet elke keer een zielig alleen dan hoef je er echt niet een bij te nemen.

Groetjes, Paul

bobbie

17 januari 2005, 17:46:12 #3 Last Edit: 17 januari 2005, 17:48:49 by bobbie
Hoi Sen,

Leuk joh dat je 3 mannetjes hebt. Ik heb ook 3 valkjes bij elkaar en dacht dat het 3 mannetjes waren. Nu blijken het 2 mannetjes te zijn en 1 pop. Dat is lastiger. In het begin ging het goed, tot ze in de puberteit kwamen met zo'n 6 maanden. Toen ging de ene man de andere man aanvallen.

Nu heb ik ze in een grote papegaaienkooi gezet en dat gaat een stuk beter. Ik denk wel, dat wat Paul zegt  klopt, ik zal dus wel een pop er bij kopen want mijn dametje zal wel gaan aanpappen met 1 van de mannen en dan valt de andere man uit de boot om het zo maar te zeggen.

Ik denk niet dat er bij jou een probleem zal optreden. Geniet van je kerels en wil je ons op de hoogte houden van het wel en wee van je vogels, lijkt me leuk.

|Groetjes, Nel :)