Mijn eerste nestje... het verhaal van Kippie

Gestart door Kipje, 17 maart 2003, 19:39:34

« vorige - volgende »

Kipje

Dank je moonwich :)

Het ziet er belovend uit allemaal, maar we voeden dan ook pas twee en halve dag nu... Hij lijkt er echter niet minder actief op geworden, integendeel. *grinnik* Ik moet nu echt gaan slapen, want hij moet op tijd weer een voeding... ben benieuwd wat ie morgen weegt. Dat wegen is een perfecte manier om te zien of het goed gaat. Ik moet alleen een andere schaal halen, deze gaat per twee gram, dus de 78 van dag een zouden evengoed 77 of 79 geweest kunnen zijn, dat kan net het verschil maken tussen wel en niet groeien en dan mis je dus een indicatie dat het niet lekker gaat, of net wel.

Kipje

Kippie doet het uitstekend. Hij woog vanmorgen 88 gram. Dat is een winst van 10 gram in 4 dagen tijd! En dat is dus erg goed.

Ik maak vanmiddag ofzo wel weer een wat foto's.

Hij is erg levendig, loopt overal aan te peuteren, is druk met vliegoefeningen en zijn favoriete plekje is in je nek.  Iedereen is dol op hem. Hij ziet er uit als een normale grijze valkparkiet, maar zijn staart, stuit en rug gaan op mams lijken, gepareld dus, heel grappig. :)

Hij krijgt 5 voedingen per dag van een eetlepel nutribird met twee en een half eetlepel gekookt water. Per voeding eet hij daar zo'n 8 tot twaalf ml van.

Kipje





Vandaag eet hij slecht, vanmorgen slechts 4ml, om 11:00 8 en net weer 8. Dit schijnt normaal te zijn, voorbereiding op het vliegen. Ze mogen tussen week drie en vier iets in gewicht teruglopen.

*grin* lijkt me wel handig want nu is het in verhouding net een struisvogel, dikzak ;)

Gezien d'r geen reacties komen verder stop ik voorlopig maar met het bijhouden denk ik, besteed ik de tijd liever aan het knuffen met Kippie. ;)

Speedy

Geen reacties??????

Ik denk dat dit komt, omdat jij het in een dagboek bijhoudt hoor, dit is alleen voor jou.
(verbeter mij als ik het fout heb Angelique)
Ik heb bij verhalen dan het hele relaas van onze valkparkieten neergezet, en af en toe dat er iemand reageerd, ik vind het goed zo.
Van een dagboek is toch niet de bedoeling dat iedereen er maar wat inzet??

Ok hier mijn reactie:

Wat een super schat is Kippie zeg.
Ik kijk altijd naar de op het forum geplaatste foto's, zeker nu er weer zoveel geboortes zijn.
Heel lief om dit te volgen, het gaat allemaal zo hard.
Ik hoop volgend jaar ook een keer eigen jonkies te mogen krijgen, (de valkparkieten wel te verstaan)


Groetjes,
Trudie:)
Ik vind je verhalen heel leuk enj Kippie een kanjer.

Paul

Hoi Kippie,
Ik lees je dagboek elke dag hoor.
Zeker niet stoppen en gewoon doorgaan.
Je bent al een echte kanjer aan het worden zo te zien en je veertjes groeien ook prima.
Heel snel zal je kunnen vliegen en de rest van de omgeving kunnen verkennen en dat is leuk joh :-)

Groetjes aan je baasje,  Paul

Mandy

Ik lees het ook allemaal hoor, maar dat had je al wel gemerkt natuurlijk. ;)
Ik vind dat je weer hele mooie foto's van Kippie geplaatst hebt! Ik vind het altijd heel leuk om foto's te bekijken en om ze zelf te plaatsen. ;D
Veel succes verder met Kippie!
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Kipje

Kippie maakt het erg goed, vandaag heeft onze zoon hem twee maal eten gegeven en op dit moment zit hij zijn huiswerk te maken met kippie in zijn nek ;)

Hij eet slecht, verliest na een paar happen de interresse en een niet veel meer dan tussen de 4 en de 10 ml per keer. We voeren nog steeds 5 maal per dag en ik doe ietsje minder water bij het poeder om te zorgen dat hij inverhouding toch iets meer binnenkrijgt.

Hij loopt de hele dag zijn veren te poetsen en vliegoefeningen te doen tussen het slapen en stoeien met de trosgierst door. Hij eet uiteraard nog niets zelf, hij speelt er alleen maar mee maar het is wel heel grappig :)

Kipje



Jaja... ik ben mooi, kom nu maar op met dat eten want we zijn al vijf minuten te laat en ik moet het al met vier voedingen stellen vandaag ipv vijf  >:(



Zo, dat ging er in, had ik je mooi tuk en moest je nog wat bij maken he?  :P Dat zal je leren, zo en nu even strekken en dan...



Tijd voor wat lichaamsbeweging, hoppa... beetje pap in het rond. Ohw sorry... net de keuken schoon? Too bad  :D

moonwitch (diana)

love de foto's aub niet stoppen
geniet van je dagboek
groetjes moonwitch
R.I.P. Boomer 15-11-06
Voor altijd in onze gedachten , Kanjer

Kipje

Gisteren maakte ik mijn eerste vlucht, na het eten fladderde ik maar liefst 15 cm, van het aanrecht op de schouder van mijn pleeg mama. Ze vond het even nodig om daar aan de telefoon heel denigrerend en lacherig over te doen, dus heb ik bij de voeding net maar even laten zien wat ik daar van dacht... ;)

Terwijl ze de lepel in het bakje stak zette ik alle zeilen bij en hop... anderhalve meter recht de lucht in. Okay ik stootte me tegen het plafond want ik ging echt als een raketje de lucht in, maar ik lande op dezelfde plaats.

Zij en d'r zoon lachen bijna dubbel an het lachen, ik snap het niet helemaal, was toevallig wel heel erg knap van mij, doen ze me echt niet na  >:(