11 mei 2025, 20:00:19

Ontlasting

Gestart door Fanny, 16 januari 2005, 22:07:28

« vorige - volgende »

Fanny

ik heb een valkje waar de ontlasting heel af en toe even roodbruinig kleurt. Even later is het weer normaal groenig zegmaar.Hij eet verder uitstekent en zis alleen wat ouder. Hij is 5 en de anderen bijna 1 jaar.Kan het door het voer komen ze krijgen bij mij xtra vital. Ps de oudere komt van buiten en zit nu sinds 2 weken binnen.

Vraag 2: De oudere valk fluit veel minder dan de anderen 3. ik heb dus 4 mannetjes jawel enne het gaat goed hoor.

Groet

bobbie

Hallo Fanny,

Persoonlijk zou ik de ontlasting die afwijkend is (af en toe rood-bruin) naar een dieren/vogelarts brengen en laten onderzoeken.

Succes, Nel :)

Fanny

Maar het gebeurd maar af entoe

bobbie

Hallo Fanny,

Vogels van mij hebben ook een tijd Xtra Vital gegeten en hadden daardoor geen andere kleur ontlasting, ook niet af en toe.  Ik denk dat je de vraag hier stelt omdat je het zelf ook niet helemaal vertrouwt.
Ik zou geen risico nemen. Zelf laat ik van mijn papegaaien de ontlasting minimaal 1x per 2 jaar onderzoeken, ondanks dat ze uiterlijk niets mankeren. Het kost ongeveer 6 euro en je hebt gelijk zekerheid dat het iets of niets is.

Groetjes, Nel :)

Paul

Hoi Fanny,

Eten ze behalve extra vital ook soms andere dingen waardoor de ontlasting kan verkleuren?
Behalve droogvoer is het ook goed om ze fruit en groente te geven ook al zou extra vital totaalvoer zijn.
En heb je ook maagkiezel en vogelgrit in de kooi dat hebben ze ook nodig.
Ook al is de ontlasting maar af en toe een vreemde kleur als het niet van iets is wat hij eet zou ik ook aanraden om het te laten onderzoeken.
Ik heb dat ook pas laten doen en dat kost 7.50 en je kan het gewoon opsturen voor onderzoek dus je hoerft niet naar de dierenarts toe.
Bel dr Feld even (033-2864772) en leg even uit van de afwijkende ontlasting die is erg goed met onderzoek en je kan het daar zo heensturen.

Groetjes, Paul