21 juli 2025, 20:26:38

probleem

Gestart door Christine, 15 januari 2005, 12:29:58

« vorige - volgende »

Christine

ik heb vorige week woensdag een pop gekocht en dat bij ons mannetje gezet. het volgende probleem is ze kunnen mekaar niet uitstaan en ook niet missen. als ik Flutty (mannetje) er uit haal begint hij te kwetteren en dan begin fien ook dus ja ik kan flutty wel uit het kotje halen maar bij fien lukt dat niet. We wilden proberen fien eten te geven uit ons hand maar dat lukte niet omdat flutty dan kwaad werd op mij dus ja waarschijnlijk jaloers maar echt weet iemand iets wat ik daar aan kan doen, ze vechten constant als ze bij elkaar in de buurt komen maar slapen doen ze wel op het zelfde stokje.

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Ed

Hoi Piperke,

Het had meschien beter geweest als je Fien in een kooi er naast had gezet om ze op deze manier eerst aan elkaar te laten wennen. En mekaar buiten de kooi aan mekaar laten wennen. Maar je heb nu Fien in Flutty zijn huis gezet en dat kan dan wel ruzie veroorzaken want wat zou jij doen als er in eens iemand in je huis word gezet.

Groetjes
Ed

Riny

Hoy Piperke
Ook ik zou eens uitproberen om ze apart te zetten.Wel vlak langs elkaar dat ze elkaar goed kunnen zien.
Zo kunnen ze rustig wennen en kun je Fien tam maken en ze soms samen los laten.
De valkjes geven zelf wel aan hoe lang maar ik denk toch op zijn minst 3 weken.
Groetjes en veel succes RINY :D

Joke

Hoi Piperke,

Ik heb ook twee valkjes en die vinden elkaar ook niet echt lief,maar ze kunnen ook weer niet zonder elkaar :-/ (ze zoeken elkaar wel op tijdens het spelen en lopen achter elkaar aan te denderen en Grumphy gaat ook altijd tegen Timmie fluiten).
Ik heb ze nu een halfjaartje apart gehad in twee kooitjes en af en toe geprobeert bij elkaar maar dat was ook nog geen succes. Nu wil ik ze ook samen in een binnenvoliere zetten maar dat is ook afwachten. Misschien zijn ze wel stiekem verliefd maar durven dat niet toe te geven hihihih :P
Ik zou als ik jou was ze wel eerst even apart zetten. Voor het mannetje is de nieuwe valk een indringer en die komt in zijn huisje. Misschien werkt het bij jou wel als ze even aan elkaar gewend zijn en als je ze daarna bij elkaar plaatst. Laat ze ook samen los en kijk dan hoe ze op elkaar reageren.
Heel veel succes ermee
Groetjes,
Joke

Christine

ja maar het probleem is flutty zen kot pakt veel plaats in dus ja we hebben te weinig plaats voor een tweede kotje er naast.  ???

ik weet het ook niet meer maar nu heeft flutty ook al een ontstoken oogje, het is te hopen dat het niet door te vechten is

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Paul

Hoi Piperke,

Pas op met dat ontstoken oogje dat kan je met gekookt water of kammile thee en een wattestaafje steeds schoon maken.
Heb je zand op de bodem daar kan het soms van komen ook dat er een zondkorrel in het oogje zit wat ontstoken is.
Je kan ook beter nooit zand gebruiken op de bodem maar beukensnippers of corbo korrels.
Het kan ook duiden op een andere ziekte dus houd het heel goed in de gaten en zeker  nu is het beste om ze appart te zetten en de kooien eerst goed te ontsmetten.

Groetjes, Paul

Riny

Hallo Piperke
Dan zou ik het tweede kooitje ergens anders neerzetten dan maar niet naast elkaar.
Beter niet naast elkaar als dadelijk allebei ziek!
Groetjes en beterschap Riny

Christine

ja maar waar vind je beukensnippers in een dierenwinkel zeker? allé dat vermoed ik toch maar met dat oogje begint het beter te worden het is precies alsof daar aan de onderkant een klein pluimje insteekt

maar ja ik denk gewoon van nog een week of twee af te wachten hoe het is met het gedrag van fien en flutty
fien -> geparelde pop
flutty -> wildkleur mannetje

we zijn vrijdag naar iemand geweest en die zei dat spiegeltjes niet goed is voor de vogels dus vraag ik me af of ik alle spiegels moet wegdoen?

Ed

Hoi Piperke,

Beukensnippers kun je gewoon bij de dierenwinkel halen zeg wel dat het voor valkjes is want er zijn verschillende maten.

Spiegeltjes moet je absoluut niet in de kooi hangen heb je ook wandspiegels dan kun je die afdekken met een handdoek. Als ze daar voor gaan zitten gaan ze er niet voor zitten denk ik niet dathet een probleem is.

Maar het beste op dit moment is toch dat ze apart zitten want als het ontstoken oog wat ander mocht zijn kan ze de andere meschien wel aansteken. En ze op die manier aan elkaar te laten wennen. Want nu blijven ze mekaar gewoon de tent uitvechten.

Groetjes
Ed

Christine

hmz ben het juist aan het overleggen, en het groottste probleem is  onze living en keuken is niet zo groot anders had ik ze binnen gezet maar ze zitten in de tocht maar ze verschieten er niet van.

we hebben wel nog een klein kotje is waarschijnlijk wel groot genoeg voor flutty er is te zetten, maar de vraag is waar.

hoelang moet hij dat in zo een appart kotje?

Ed

Hoi,

Het proces van hoelang is zelf te volgen je laat ze gewoon op deze manier wennen aan elkaar. En ik neem aan dat zij ook los vliegen. Dus eerst een voor een los laten vliegen. En op een dag laat je ze gewoon samen los van uit hun eigen kooi. En je zult van zelf het resultaat zien en meschien kruipen ze zelf wel weer bij elkaar. Dit duurt geen jaren maar is wel het beste dan ze gelijk bij elkaar in een kooi te stoppen.

Groetjes
Ed

Paul

Citaathmz ben het juist aan het overleggen, en het groottste probleem is  onze living en keuken is niet zo groot anders had ik ze binnen gezet maar ze zitten in de tocht maar ze verschieten er niet van.

Hoi Piperke,

Als ze in de tocht zitten kan dat het ontstoken oogje verklaren.
Tocht kan dodelijk zijn voor vogels dus ook al lijken ze er geen last van te hebben zorg dat ze nooit op de tocht staan.

Groetjes, Paul

Christine

volgens mij klopt er toch iets niet; ze hebben volgens mij geen enkele last van de toch allé ze zitten alleen maar als we gaan kijken begint fien tegen flutty te bijten (ze zitten nog altijd tesamen). het gaat vrij goed, we hebben ze niet appart moeten zetten omdat flutty gewoon een pluim in zijn oogje had en we hebben dat uitgekuist met cammille thee. flutty en fien zijn blij met elkaar en dat zie je ze kunnen naast elkaar zitten maar als je gaat kijken dan is er ruzie  :D ;D

Riny

Hallo Piperke
Misschien is een van de twee wel heel erg jaloers en dat er daarom ruzie komt als jij voor de kooi staat.
Maar je maakt me niet wijs dat ze geen last van de tocht hebben.
Tocht is schadelijk voor mensen , dieren en ook voor planten.
Dus ook voor jou valkjes!!!!

Christine

ik ben nu 18jaar en heb al van mijn 4 jaar parkieten of kanarie's en ze zitten daar altijd en heb er nog nooit last van gehad dus ja  :-[ maar ja binnen is er geen plaats we hebben daar een plaatsje voor gevonden en als onze vogels hebben daar gestaan en nog geen enkel probleem, buiten dat ze van ouder dom gestorven zijn.